T.C. Devlet Demiryolları
Ata

HABERLER

ARSLAN: DEMİRYOLU SEKTÖRÜ 1 OCAK’TAN İTİBAREN SERBESTLEŞİYOR
02.01.2017
ARSLAN: DEMİRYOLU SEKTÖRÜ 1 OCAK’TAN İTİBAREN SERBESTLEŞİYOR
Basın toplantısı düzenleyen Arslan, Bakanlığın 2016 faaliyetlerini değerlendirdi, 2017 hedeflerini açıkladı.

Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, 1 Ocak 2017 tarihinden itibaren Demiryolu Sektöründe tamamen altyapı ve taşımacılık birbirinden ayrılmış, serbest piyasa şartlarında rekabet edebilir, yeni taşımacıların da sektörde aktör olabileceği uygulamayı başlatacaklarını açıkladı.


Ankara Gar Kule Restoran’da 31 Aralık 2016 tarihinde basın toplantısı düzenleyen Arslan, Bakanlığın 2016 faaliyetlerini değerlendirdi,  2017 hedeflerini açıkladı.


Arslan, Türkiye'nin kalkınmasının, büyümesinin, ülkenin 2023, 2053, 2071 hedeflerine yürümesinin olmazsa olmazının, ulaşımı, erişimi kolaylaştırmak, ulaştırma altyapı projelerinden taviz vermeden kalkınmayı sağlamak olduğunu ifade etti.


Bütün projeleri, Türkiye'nin içinde bulunduğu coğrafyanın öneminin farkında olarak ve bunun hakkını vererek planladıklarını anlatan Arslan, "Özellikle ulaştırma ana planı hazırlıyoruz ki 2017 yılında tamamlanacak, biz bundan sonraki çalışmalarımızı gerek bu ana plan, gerek kalkınma planları çerçevesinde yürütüyor olacağız." dedi.


Lojistik Master plan çalışmasını da bitirmek üzerinde olduklarını belirten Arslan, bu çalışmanın tamamlanmasıyla, bütün ulaştırma koridorlarında taşımacılıktan lojistiğe geçmiş olacaklarını söyledi.  


“10 BİN KİLOMETRE DEMİRYOLUNU YENİLEDİK" 

Arslan, demiryolu sektöründe bu sene yaptıkları yatırım miktarının 6 milyar 900 milyon lira olduğunu ifade ederek, "2017'de demiryolu sektöründe bu yıl harcadığımız paranın üzerinde bir harcama öngörüyoruz. Toplam demiryolu uzunluğumuz bugün itibarıyla 12 bin 532 kilometreye erişmiş durumda ve biz bu sene 884 kilometre yeni sinyalli hat yaparak, bu hat uzunluğunu 5 bin 462 kilometreye çıkardık. Elektrikli hat uzunluğumuzu da 496 kilometre yeni elektrikli hat yaparak 4 bin 350 kilometreye çıkardık. Özellikle 10 bin kilometreye yakın demiryolu hatlarımızı tamamen yeniledik." şeklinde konuştu. 


Ankara Yüksek Hızlı Tren Gar’ı hizmete açtıklarını anımsatan Arslan, kent içi ulaşım dahil 177 milyon yolcu taşıdıklarını bildirdi. 


Arslan, bu sektörde lojistik merkezi sayısını da 7'ye çıkardıklarını, 5 lojistik merkezi inşa çalışmasının da devam ettiğini, bu sene 390 kilometre demiryolu hattını yenilediklerini belirtti. 


Ankara-İzmir, Ankara-Sivas, Bursa-Bilecik Yüksek Hızlı Tren hatlarında da çalışmalarının hız kesmeden devam ettiğini dile getiren Arslan, bu bölgelerde işe başlamadıkları kesimin kalmadığını ifade etti. 


“SEKTÖRÜN SERBESTLEŞMESİNİ ÖNEMSİYORUM”

Konya-Karaman hızlı tren hattını da tamamladıklarını, şimdi elektrikli ve sinyalli hale getirme çalışmalarının sürdüğünü belirten Arslan, "Başkentray yüzde 21 seviyelerine geldi. Adana-Mersin arasında hızlı tren hattı da yüzde 85 seviyelerine geldi." dedi. Arslan, Karaman-Ereğli-Ulukışla, Adana-İncirlik-Toprakkale hızlı tren hattı çalışmalarına başladıklarına dikkati çekerek, şunları kaydetti: 


"Anadolu ve Avrupa yakasındaki banliyö hatlarının metro standartlarına getirilmesi ve Marmaray ile entegrasyonu çalışmaları da devam ediyor. Ayrıca, İstanbul'da Bakırköy-Bahçelievler-Kirazlı ve Sabiha Gökçen-Kaynarca hatlarında da çalışmalarımız sürüyor. Demiryolu sektöründe 2016'da yaptığımız bence en önemli iş demiryollarının altyapısının ve taşımacılığın birbirinden ayrılması, sektörün havacılıkta olduğu gibi serbestleştirilmesi, rekabetin oluşturulması ve büyümenin önünün açılması adına yapılması gereken bütün düzenlemeler yapıldı. İnşallah yarından itibaren artık sektörde tamamen altyapı ve taşımacılık birbirinden ayrılmış, serbest piyasa şartlarında rekabet edebilir, yeni taşımacıların da bu sektörde aktör olabileceği uygulamayı başlatmış olacağız. Ben bunu çok önemsiyorum." 


“SİNYAL KONTROLÜ TCDD'DE OLACAK”

TCDD’nin sadece TCDD Taşımacılık A.Ş. ile değil ulaştırma sektöründe faaliyet gösteren birçok sektör temsilcisine hizmete verir hale geleceğini ve bundan gelir elde edeceğini vurgulayan Arslan, "Sinyal kontrolü de tamamen yine TCDD'de olacak. Ancak TCDD taşımacılık artık her ne kadar kamu kuruluşu olarak hayatiyetini devam ettirecekse de özel sektörle rekabet edecek. Dolayısıyla yaklaşık 25 bin çalışanın 15 bini demiryollarında kaldı. 9 bin 555 kişi taşımacılık kısmına geçti. Bunun yarısı memur, yarısı işçi olmak üzere tabi ki araçların tamamı taşımacılıkta yolcu grup lokomotifi 317 tane tamamı taşımacılıkta, yük vagonu yaklaşık 20 bin tamamı taşımacılıkta yolcu vagonu 900 tane yine taşımacılıkta, jeneratör vagonu 87 tane. Bu da tamamen taşımacılıkta.” değerlendirmesinde bulundu.


TCDD Taşımacılık A.Ş ’nin faaliyet alanlarına değinen Arslan, şunları kaydetti: ”Taşımacılık kendisi bu serbest rekabet şartları içerisinde taşımacılık yapacağı gibi başka özel sektör şirketleri de buna hazır hale geliyor. Onlar da yine hizmet verecek ancak taşımacılık aynı zamanda gerek lokomotif gerek vagon kiralama işi de yapabilecek. Böylece şirketler taşımacılığın elindeki atıl araçları da kullanabilir hale gelecekler. 2017 başından itibaren havacılık sektöründe olduğu gibi hem rekabete açılmış olacak hem serbestleşmiş olacak TCDD taşımacılıkta artık bu yeni duruma ayak uyduracak şekilde zaten hazırlıklarını yapıyor."


“152 KM YENİ DEMİRYOLU İNŞA EDİLECEK”

Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu Projesi'ni 2017 yılının ilk yarısında hizmete alacaklarını, demiryolu sektöründe yeni 152 kilometre yol yapacaklarını dile getiren Arslan, "YHT hatlarında 6 adet yeni set alarak, set adedini 19'a çıkaracağız. Yüksek Hızlı Tren seferlerini yüzde 50 artıracağız. 10 adet YHT tren seti alımında ihale süreçleri devam ediyor. 1 adet YHT Hattı Test Ölçüm Treni alacağız, çünkü artık çok sayıda YHT ve hızlı tren hattında inşaat çalışmaları devam ediyor. 4 bin kilometreye varan bir çalışmadan bahsediyoruz. Milli yük vagonunun çalışmaları tamamlandı artık seri üretimine geçiyoruz." diye konuştu. 

İlgili Haberler