EN
Resim: udh-logo Resim: ataturk-img
Haberler Resim
TÜRK DEMİRYOLLARI 152.YAŞINA GİRDİ.

- TÜRK DEMİRYOLLARI 152.YAŞINA GİRDİ.

- TÜRKİYE, BİRBUÇUK ASIRLIK DEMİRYOLU TECRÜBESİYLE HIZLI TRENE İLERLİYOR.

- TCDD GENEL MÜDÜRLÜĞÜ 152. YILINA MÜTEVAZİ ETKİNLİKLERLE GİRDİ.

- HİCAZ DEMİRYOLU SERGİSİ, ANKARA GAR'DA 23 EYLÜL 2008 SALI GÜNÜ SAAT 10:00'DA AÇILDI.

-DEMİRYOLCULAR YILDÖNÜMÜNDE TELEKONFERANSTA BİRARAYA GELDİ.

- 152. YIL HAFTASINDA, BU YIL İLK DEFA İLKÖĞRETİM VE ORTAÖĞRETİM KURUMLARINDA " DEMİRYOLLARI HAFTASI" KUTLANDI.

Bilindiği gibi, Türk demirağın öyküsü 23 Eylül 1856'da İzmir - Aydın hattında başladı. Osmanlı İmparatorluğu'ndan milli sınırlar içerisinde kalan 4000 km'lik demiryolu devir alan Genç Cumhuriyet, 1924 - 1940 yılları arasında, onca yokluğa, yoksulluğa ve teknolojik yetersizliğe rağmen yaklaşık 3.300 km'lik demiryolu yaparken, yabancı devletlerin elindeki hatları millileştirdi.

1940 - 1950 yılları arasında 458 km demiryolu yapılabildi. 1950'de 7.671 km' ye ulaşan demiryolu ağı, 1950 sonrasında karayolu yatırımlarına öncelik verilmesi nedeniyle, ülkemizin coğrafik ve nüfus yapısının gerektirdiği koşulların gerisinde kaldı, mevcut durumunu dahi koruyamadı.

Bu politikaların bir sonucu olarak, 1950'de 7.671 km olan demiryolu ağı, günümüzde ancak 10.984 km'ye ulaşabildi. Buna bağlı olarak, demiryolunun taşıma içerisindeki payı sürekli düşüş göstererek, 1950'de yolcuda % 42, yükte % 78 iken, yolcuda % 2'ye, yükte % 5'e kadar düştü.

2003 yılı demiryolu tarihinde bir dönüm noktası oldu. Demiryolları tam 60 yıl sonra yeniden devlet politikası haline geldi.

Önemli kaynak sağlanan Demiryollarında; mevcut sistemin yenilenmesi, hızlı tren hatlarının gerçekleştirilmesi, yerli demiryolu sanayinin güçlendirilmesi, ileri demiryolu sanayinin geliştirilmesi, yeniden yapılandırılması hedeflendi.

Marmaray, Ankara-İstanbul, Ankara-Konya hızlı tren, Kars-Tiflis-Bakü demiryolu projelerinin yapımına başlandı, Ankara-Sivas hızlı tren projesi gündeme alındı, banliyö hatlarının çağdaş düzeye getirilmesi hedeflendi. Demiryolu sanayisini geliştirmek üzere yerli yabancı özel sektörle işbirliğine gidildi. Adapazarı'nda hızlı tren fabrikası, Kardemir'de ray üretilmesi, Erzincan Ray Bağlantı Elemanları Fabrikası ile yüksek hızlı trene uygun makas ve travers fabrikaları bu sürecin ilk meyveleri oldu.

Demiryollarına, 2010 yılına kadar 5 Milyar Dolar, 2023 yılına kadar ise 23,5 milyar Dolarlık yatırım hedeflenerek, 2013 yılına kadar 1500, Cumhuriyetimizin 100. yılı olan 2023 'e kadar 4 bin kilometre hızlı demiryolu ağına ulaşmış, mevcut sistemini tamamen yenilemiş, ileri demiryolu sanayisini üreten, ihraç eden, etkin ve verimli bir demiryolu sistemine sahip bir Türkiye hedefleniyor.