EN
Resim: udh-logo Resim: ataturk-img
Haberler Resim
"HIZLI TRENDE HIZ KESMEDİK"

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı M.Cahit Turhan, Ankara-İstanbul YHT hattı Pendik-Halkalı arasının  2019'un ilk çeyreğinde hizmete açılacağını söyledi.

Turhan açıklamasında, Ankara merkezli olarak hizmete sunulan Ankara-İstanbul, Ankara-Konya ve Konya-Eskişehir-İstanbul hatlarında hızlı tren seferleri yapıldığını hatırlatarak, söz konusu güzergahlarda ülke nüfusunun yüzde 40'ının yaşadığını bildirdi.

Ankara-İstanbul YHT hattının halen İstanbul-Pendik'e kadar hizmet verdiğine işaret eden Turhan, "Pendik-Halkalı arasını da inşallah 2019'un ilk çeyreğinde hizmete açacağız. Böylece yolcular, Pendik'te hızlı trenden inmeden seyahatlerine devam edebilecek. Aynı şekilde Konya-İstanbul hattında da bu seyahat yapılabilecek." dedi.

İnşaatı devam eden Ankara-Sivas YHT hattının gelecek yıl sonunda hizmete alınmasının hedeflendiğini vurgulayan Turhan, "Hat serimleri başladı. Altyapı çalışmaları önemli ölçüde tamamlanırken, üstyapı çalışmaları devam ediyor. Tünel ve viyadüklü olan yerlerde çalışmalar hızlıca yürütülüyor. Hızlı trende hız kesmedik." ifadesini kullandı.

Ankara-İzmir YHT Projesi'nde de çalışmaların tüm hızıyla sürdüğüne dikkati çeken Turhan, Ankara-Uşak arasını 2020 yılında hizmete almayı planladıklarını, İzmir'e kadar olan kesimin de 2020'nin sonunda veya 2021'in başında hizmete sunulacağını kaydetti.

Turhan, Konya-Karaman-Yenice, Mersin-Adana Osmaniye ve Kahramanmaraş bağlantısıyla Gaziantep hattında hızlı tren ve inşaat çalışmalarının devam ettiğini aktararak, "Bunun devamında güney hattını Şanlıurfa'ya kadar, orta aksı da Sivas, Malatya, Elazığ, Diyarbakır üzerinden Niğde'ye bağlayacak hatta çalışmalarımız devam ediyor. Aynı şekilde Samsun, Delice, Aksaray'dan güney limanına bağlanacak olan Niğde, Mersin üzerinden Samsun ve İskenderun limanlarını birbirine bağlayacak. Bu hatlarla birlikte Erzincan-Trabzon hattında da proje çalışmaları devam ediyor." diye söyledi.

"ALMANLAR VE ÇİNLİLER, HIZLI DEMİR YOLU PROJELERİNE İLGİLİ"

Bakan Turhan, ülkenin demir yolu altyapısında Osmanlı döneminden beri Almanların bilgisinden, deneyiminden faydalanıldığını ve önemli bir kısmının da onlarla çalışılarak yapıldığını hatırlatarak, demiryolu altyapı çalışmalarının yanı sıra tren setleri diye tabir edilen lokomotif ve vagonların da zaman zaman Almanya'dan ithal edildiğinin altını çizdi. Turhan, "Şu anda milli demir yolu sanayimiz önemli ölçüde gelişti. Bunların önemli kısmını, konvansiyonel hatta kullandıklarımızı ülkemizde üretiyoruz. Almanya'dan bugüne kadar 7 hızlı tren seti aldık. Yaptığımız son 10 setlik YHT seti ihalesini de Alman firması aldı. Anlaşmanın imzalanmasının ardından setler üretilmeye başlandı." dedi.

Almanların ve Çinlilerin, Türkiye'deki hızlı demir yolu projelerine ilgi duyduklarını vurgulayan Ulaştırma ve Altyapı Bakanı M. Cahit Turhan, bu konuyla ilgili finansman temini çalışmalarının Ulaştırma ve Altyapı ile Hazine ve Maliye Bakanlıklarının ortak girişimiyle devam ettiği bilgisini paylaştı.