EN
Resim: udh-logo Resim: ataturk-img
Haberler Resim
ÇOBANBEY HUDUT İSTASYONUNUN TEMELİ ATILDI

ÇOBANBEY HUDUT İSTASYONUNUN TEMELİ ATILDI

ÇOBANBEY, ORTADOĞU'YA AÇILAN NUSAYBİN VE MEYDAN EKBEZ'DEN SONRAKİ ÜÇÜNCÜ KAPI OLARAK HİZMET VERECEK…

Türkiye ile Ortadoğu demiryolu bağlantısını sağlayan 3. kapımız, Çobanbey demiryolu hudut gar binasının temeli 12 Eylül 2006 tarihinde Türk ve Suriye yetkililerinin katıldığı törenle atıldı. Törene; Kilis Milletvekili Hasan Kara, Şanlıurfa Milletvekili Mahmut Kaplan, TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman, Suriye Devlet Demiryolları Genel Müdürü Gorge Mokarubi, Suriye'nin Gaziantep Başkonsolosu Bohjat Doughman, Kilis Valisi Nevzat Turhan, Kilis Belediye Başkanı Mehmet Abdi Bulut, Kilis İl Jandarma ve Garnizon Komutanı Mürsel Şahin, 1. Hudut Alay Komutanı Tuncay Tırlıoğlu, Kilis Emniyet Müdürü Atalay Sönmez, Vali Yardımcıları İlçe Kaymakamları, Belediye Başkanları, Kuruluşumuz çalışanları ile çok sayıda vatandaş katıldı.

 

 

KÖPRÜLÜ: DEMİRYOLLARINA TALEP ARTIYOR

6. Bölge Müdürü Hasan Tahsin Köprülü de; uluslar arası yük taşımacılığında her geçen yıl bir önceki yıla göre artış olduğunu bu nedenle Avrupa'yı Ortadoğu'ya bağlayan bu güzergahın çok önem kazandığını belirterek şunları söyledi; “ Genel Müdürümüzün isabetli tespitleri ve kararlı girişimleri ile yeni koridorların açılması ve uzun yıllardır bakıma muhtaç gar ile istasyonların elden geçirilmesi 100 yıllık yolların yerli malzeme ile yenilenme çalışmalarının devam etmesi taşımacılığımızı olumlu yönde etkilemiş, istatistiki sonuçları itibariyle; uluslar arası yük taşımacılığında özellikle ihracatımızda % 100'lere varan artışlarla Cumhuriyet tarihinin en önemli çıkışı yakalanmıştır. Yapılan bu yenilik ve iyileştirme çalışmaları ile yük taşımacılığı karayollarından- demiryollarına kaymış ve bunun sonucunda Ortadoğu'ya özellikle Suriye ve Suriye üzeri Irak'a ihracatın artması demiryollarının önemini planlı ve programlı Blok ve Direkt trenleri öne çıkarmıştır. Mersin ve İskenderun Limanlarından gerçekleştirilen transit taşımacılık gemi + demiryolu kullanılmak suretiyle yapılan kombine taşımacılık cazip hale gelmiştir. Demiryollarına olan talep; Islahiye ve Nusaybin kapılarında yeni tedbirlerin alınmasını zorunlu kılmış ve söz konusu garlarımızda ilave yollar yapılmak suretiyle tedbirler alınmıştır. Taşımada gerçekleşen artışlar taraf ülkeleri yeni tedbirler almaya zorlamıştır. Bu noktada yakın gelecekte Çobanbey kapısının devreye girmesi ile ihracat ve ithalat yapan firmalara nefes aldıracaktır.

TCDD GENEL MÜDÜRÜ KARAMAN: Çobanbey İstasyonunun açılmasıyla birlikte Türkiye'den Ortadoğu'ya barış, kardeşlik yolları çoğalıyor!

TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman da ; Bugünkü temel atma bir istasyon daha yapma işi değildir. Çobanbey istasyonu, Türkiye'nin Ortadoğu'ya, dost ve kardeş ülke Suriye'ye açılan önemli bir kapısı olacaktır. Bu kapıdan, bu istasyondan elbette yük ve yolcu taşınacaktır, ancak daha önemlisi Türkiye ve komşumuz Suriye ile Ortadoğu ülkeleri arasındaki sıcak ve samimi ilişkiler daha bir güçlenmiş olacaktır.

Çobanbey İstasyonunun tarihi bir anlamı olduğunu, 1912 yılında Hicaz demiryolu güzergahında yapıldığını, 56 kilometrelik Karkamış – Çobanbey demiryolu hattının yeniden işlevsel hale gelmesinin ve Hicaz demiryolunu yeniden canlandırmanın ülkemizle komşumuz Suriye'nin de ortak rüyası olduğunu vurgulayarak; “ Bu nedenle, İslahiye-Meydanekbez sınır noktasına ait Fevzipaşa-Meydanekbez arasındaki 38 km'lik bölümün yol yenileme çalışmaları geçtiğimiz yıl bitirilmiştir. Nusaybin- Şenyurt-Ceylanpınar arasında yol yenileme çalışmaları sürdürülmektedir. Ayrıca, Karkamış-Çobanbey hattının bakım ve onarımı yapılmış, menfez ve köprüler kontrol edilmiştir. Bu yenileme sonucunda hatlarımızda tren çalışır hale getirilmiştir. Karkamış İstasyonunun her türlü bakımı yapılmıştır. Çobanbey İstasyonu da hizmete girdikten sonra bu hat kesimi daha da iyileştirilecektir.”

Karaman; Bölgedeki demiryolu hatlarına Hicaz Demiryolu yapımından bu yana, yani doksan altı yıldır, bir asırdır el değmediğini, Hükümetin demiryollarına verdiği destek sayesinde, TCDD'nin bir yandan hızlı tren çağına hazırlandığını, diğer yandan tüm hatlarında yol yenileme seferberliği başlatıldığını, 60 yıllık ihmal sonucunda yeniden ayağa kalkmaya çalışan demiryollarının Hükümetimize ve Sayın Bakanımız Binali Yıldırım'a minnet olduğunu söyledi.

Genel Müdürümüz ayrıca; “Bakanımız demiryolcular kadar büyük bir heyecan duymakta, demiryollarını hiç yalnız bırakmamaktadır. Geçtiğimiz ay, yoğun programına karşın Nusaybin – Şenyurt arasındaki yol yenileme çalışmalarını yerinde incelemiştir. Bu vesile ile demiryollarına verdiği destek nedeniyle tüm demiryolcular adına bir kez daha şükranlarımı arz ediyorum.” Dedi.

Çobanbey İstasyonunu devreye girdiğinde neler olacağına, bu hizmetin sağladığı faydalara değinen Karaman; Meydanekbez, Nusaybin'den sonra 3. hudut kapısı Çobanbey İstasyonunun devreye girmesiyle birlikte sadece Türkiye ve Suriye ya da Irak arasında değil, Avrupa ile Ortadoğu arasında demiryolu taşımacılığı daha etkin hale gelecektir. Bölgedeki gelişmelerle birlikte Ortadoğu'ya gittikçe artan ihracata demiryolu katkısı ciddi ölçüde artacaktır. Ülkemizin en büyük projelerinden biri olan GAP ve DAP'da üretilen sanayi ve tarım ürünleri Ortadoğu'ya en ekonomik, en kısa ve en güvenli yoldan ulaşacaktır. Güneydoğu Anadolu Bölgesindeki şehirlerimiz ve buradan komşu ülkemiz Suriye'ye olan taşımalar kolaylaşacaktır. Ayrıca, diğer hudut kapısındaki vagon ve yük yığılmalarının önüne geçilerek daha hızlı bir sirkülasyon sağlanacaktır. Sadece yük taşımacılığını değil, yolcu taşımacılığını da geliştirecek bu hizmet kardeş bölge ülkeleri arasında ekonomik, sosyal ve kültürel ilişkileri daha da pekiştirecek şekilde yapılmasının kapısı da açılacaktır. Bu iki kardeş ülke tren yolculuklarının rahatlığını yaşayacaktır.”

Karaman sözlerini şöyle bitirdi;” Hükümetimiz, Avrupa ile Asya kıtaları arasında bir köprü görevi gören Türkiye'nin sağlıklı bir ulaşım sistemine sahip olması yönünde siyasi kararlılığını sürdürmekte, ulaşımı sadece bir hizmet sektörü olarak değil, stratejik bir sektör olarak da değerlendirmektedir. Çünkü, yeni dünya koşulları içerisinde güçlü bir ülke olmanın en önemli gereklerinden bir tanesi sadece sınırlar içerisinde değil, bölge ülkeleri arasında da hızlı, ekonomik, emniyetli ulaşım koridorlarının kurulmasıdır. Bu çerçevede, 60 yıl Türk ulaşım sisteminde büyük ihmale uğratılan demiryolu sektörüne 3 yıl gibi kısa bir sürede 5 milyar dolarlık yatırım kararı alınmıştır. Önümüzdeki 10 yıl içerisinde, Marmaray, Ankara-İstanbul, Ankara-Konya, Osmaneli-Ayaza-Bursa, Ankara-İzmir, Yozgat üzerinden Sivas- Konya, Sivas- Kars hızlı tren projelerinin devreye alınması, mevcut sistemin yenilenerek trenlerin hızlarının ortalama 100 km'ye çıkarılması, demiryolu sanayinin özel sektörün katılımının sağlanarak geliştirilmesi hedeflenmektedir. Bu bağlamda bu ayın onaltısında Adapazarı'nda hızlı tren fabrikamızın temeli atılıyor. Ayrıca, TCDD'nin yeniden yapılandırılarak etkin bir kuruluş haline getirilmesi çalışmalarında son aşamaya gelinmiştir.Bölgedeki gelişmeler dikkate alındığında, Türkiye'nin ulaşım sisteminin daha dengeli hale gelmesi bölge ülkeler arasındaki ilişkilerin geliştirilmesinde itici güç olacaktır. TCDD olarak bugünden imkanlarımızı sonuna kadar kullanarak komşularımız ile işbirliğinin geliştirilmesine büyük gayret gösteriyoruz. Osmanlı Devleti döneminde geçtiği topraklara barış, bereket götüren hicaz demiryolunun tekrar hayata geçmesi yönünde tüm bölge ülkeleri işbirliğine davet ettik. Buna hazırız. Buna komşumuz Suriye'de çok sıcak bakıyor. İnşaallah sizlerin de desteğiyle Hicaz Demiryolunu yeniden hayata geçireceğiz. Çünkü, ulaştırma sadece üretilen malları ya da insanları bir yerden bir yere götüren bir sistem değil, ülkeler arasında dostluğu da geliştiren temel bir sektördür. Ne yazık ki demiryolu taşımacılığının 60 yıllık ihmali ülkemizin potansiyelini kullanmasını engellemiştir. Bu anlamda Çobanbey İstasyonunun açılmasıyla birlikte Türkiye'den Ortadoğu'ya barış, kardeşlik yolları çoğalacak, ilişkilerimiz daha da gelişecektir.”

MOKARUBİ: Biz Bu Coğrafyada Kardeşlik Bağlarıyla Bağlı Kocaman Bir Aileyiz.

Suriye Devlet Demiryolları Genel Müdürü George Mokarubi de yaptığı konuşmada; Türkiye, Suriye arasındaki ilişkilerin Suriye Devlet Başkanı Dr. Başer Esad'ın gelmesiyle birlikte üst düzeye çıktığını belirterek, “ Suriye ve Türkiye bir ailedir. Türkiye ve Suriye arasında demiryollarının geliştirilmesi için çalışıyoruz. Türk tarafında çok iyi gidiyor. Geçmiş yılları hatırlamıyoruz. Önümüze bakıyoruz. İlişkilerimizi geliştiriyoruz. Her zaman ilişkilerimizi geliştirmek için çalışacağız” dedi.

KARA: Ortadoğu'da Merkez Olacağız!

Kilis Milletvekili Hasan Kara ise, “ Çobanbey, Kilis, Suriye, Halep ve tüm Ortadoğu'nun merkezi haline gelecektir. Çobanbey Tren İstasyonunun açılması Suriye ile yapılacak ihracatımızı da arttıracaktır. Emeği geçen herkese teşekkür ediyorum ” dedi.

TURHAN: Kilis'te çok şey değişicek!

Kilis Valisi Nevzat Turhan da; Kilis üzerinden İskenderun limanına ulaşan demiryolunun büyük stratejik öneme sahip olduğunu ve bölgenin her açıdan büyük bir değişim ve gelişim içerisine gireceğini belirtti.