EN
Resim: udh-logo Resim: ataturk-img
Haberler Resim
İSTANBUL-ANKARA YHT HATTINDA EN UZUN ENGELLER AŞILIYOR

Ankara-İstanbul Yüksek Hızlı Tren (YHT) hattında önemli bir aşama daha başarıyla geçildi. Yüksek hızlı demiryolu hattının İstanbul- Eskişehir etabı Bozüyük/Akpınar-İçköy kesiminde bulunan 4 bin 100 metrelik tünelde ışık göründü. Tünelin iki yakasını birleştiren son kazıyı, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım yaptı. Bakan Yıldırım, kırıcı iş makinesini kullanarak tüneli ışığa kavuştururken, İstanbul-Ankara YHT hattındaki en uzun fiziki engellerden biri daha başarıyla aşılmış oldu. Hat, Avrupa'dan Asya'ya geçişi sağlayacak MARMARAY projesi ile eş zamanlı olarak 29 Ekim 2013 tarihinde hizmete açılacak.
.

OSMANLI VE CUMHURİYETİN BAŞKENTLERİ BİRLEŞECEK

Tünelin, ışığa kavuşması nedeniyle Bozüyük'te tören düzenlendi. Bakan Binali Yıldırım, açılışı için helikopterle tünelin Ankara istikametine açılan yönüne geldi. Açılışa TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman, bölge milletvekilleri, vali ve yerel yöneticiler ile yüklenici firma yetkilileri katıldı. Burada bir basın toplantısı düzenleyen Bakan Yıldırım, "Bu hat üzerinde bulunan 26 adet tünelden en uzun olanlarından birini gün ışığı ile buluşturuyoruz. Diğer taraflar biraz sonra beraber açacağız ve tünelin iki ucundan da ışığı göreceğiz. 4 bin 100 metre uzunluğunda oldukça uzun bir tünel. Bu tüneli yaptığımız zaman zor bir işi dar bir boğazı tamamlamış olacağız. Amacımız 29 Ekim'e kadar hattı Eskişehir'den İstanbul'a kadar tamamlamak. Böylece Ankara, Eskişehir, Bilecik, Sakarya, Kocaeli ve İstanbul nihayet İstanbul'la Ankara'yı bu şehirlerden geçerek birleştirmek, 3 saatlik bir seyahatle Osmanlı'nın başkenti ile Cumhuriyetin başkentini birleştirmiş olacağız." dedi.
.

150 MENFEZ 42 ALTGEÇİT 13 ÜSTGEÇİT

Bu hatta çok fazla tünel ve viyadük olduğuna dikkat çeken Bakan Yıldırım, "Bozüyük, Bilecik deresine indiğimiz zaman Pamukova'ya kadar her yer tünel ve viyadük. Hattın 110 kilometrenin yarısından fazlası tünel ve viyadük olarak gidiyor, yolu çok az görebiliyorsunuz. 35 bin metre tünel 10 bin metre viyadük şu ana kadar bitirildi. 6 milyon metre küp dolgu gerçekleştirildi. 150 tane menfez var, 42 tane altgeçit var, 13 tane üstgeçit var ve dolayısıyla her taraf gördüğünüz gibi sanat yapılarıyla çok ciddi bir işçilik var" ifadelerini kullandı.
.

Hatta bin 700 civarında elektrik direği dikildiğini belirten Bakan Yıldırım, "Hat boyunca şu anda bu hatta çalışan mühendis, işçi, nakliyeci sayısı hepsi 2 bin 550 kişi" bilgisini verdi.
.

Ankara-İstanbul Yüksek Hızlı Tren hattının 29 Ekim 2013'te hizmete açılıp açılmayacağı yönündeki soruya Yıldırım, "Niçin buradayız- Dokuz doğuruyoruz. İnşallah bir aksama olmaz. İşin zorluğunu da takdir edersiniz. Büyük bir felaket yaşamazsak inşallah o tarihte açılacak" karşılığını verdi.
.

Bakan Yıldırım basın toplantısının ardından gazetecilerle birlikte tünele girdi. Ardından iş makinesine binen Bakan Yıldırım, TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman'dan "Araç çalışmıyor" diyerek 200 TL aldı ve araç şoförüne verdi. Ardından Bakan Yıldırım, delici aletle duvarı deldi ve tünelin arkasındaki ışık göründü. Bakan Yıldırım, araçtan inişinde ise "Çok zor bir iş göründüğü kadar kolay değil" dedi. Bakan Yıldırım ayrıca "Türkiye ışığı gördü" dedi.
.

Bakan Yıldırım ve protokol üyeleri, tünel çıkışında ise pasta kesti. Yıldırım, kestiği pastadan il dilimi, ‘devlet' adına TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman'a ikram etti.
.

Ankara-İstanbul YHT hattı, iki büyük etaptan oluşuyor. Bunlardan ilki olan Ankara-Eskişehir YHT, 13 Mart 2009'da hizmete açıldı. İkinci etap Eskişehir-İstanbul için ise geri sayım başladı. Türkiye'nin dördüncü yüksek hattı olacak Eskişehir-İstanbul, 250 kilometre hıza uygun çift hatlı, elektrikli, sinyalli ve yüksek düzeyli teknoloji ile inşa edildi. Hattın neredeyse dörtte biri; tünel, viyadük ve köprülerden oluşuyor. Hat üzerinde toplam 38 kilometre uzunluğunda 26 adet tünel bulunuyor. Bozüyük/Akpınar-İçköy tüneli de bunlar arasında 4100 kilometre uzunluğuyla dikkati çekiyor.
.