EN
Resim: udh-logo Resim: ataturk-img
Haberler Resim
İZMİR AYDIN HATTINDA YENİ DMU SETLERİ SEFERDE

İZMİR-AYDIN HATTINDA YENİ DMU TREN SETLERİ SEFERDE

Yenilenen İzmir-Aydın hattına DMU tren setleri, 16 Mart 2009 tarihinde İzmir Alsancak Gar'da düzenlenen törenle hizmete verildi.

Telekonferans yöntemiyle TCDD'nin 7 farklı bölgesi ve bağlı ortaklıklarının da izlediği törene Ulaştırma Bakanı Binali YILDIRIM, Devlet Bakanı Mehmet AYDIN, Aydın Valisi Mustafa MALAY, İzmir Valisi Mustafa Cahit KIRAÇ, TCDD Genel Müdürü Süleyman KARAMAN ve çok sayıda davetli katıldı.

Ulaştırma Bakanı Binali YILDIRIM törende yaptığı konuşmada “1946 yılından beri ihmale uğrayan 134 km .lik İzmir- Aydın hattını yeniledik ve bu gördüğünüz modern, konforlu, çağdaş araçları aldık. Bu araçlarla havaalanına çok kısa bir sürede ulaşılabilecektir.”dedi.

Bakan YILDIRIM , “Demiryolu konforlu, güvenli ve en rahat ulaşım aracıdır. Aynı zamanda bir kültür aracıdır, milletimizin tarihinde çok önemli bir yer teşkil etmektedir. Artık demiryolları devlet politikası haline gelmiştir. Yatırımlar bundan böyle de artarak devam edecektir. Bu kapsamda en büyük destek, başta Sayın Başbakanımız olmak üzere Genel Müdürü'nden makasçısına kadar 25.000 kişilik demiryolcu ailesinden gelmiştir. Emeği geçen herkese teşekkürlerim sunuyorum” şeklinde duygularını ifade etti.

Törende söz alan Devlet Bakanı Mehmet AYDIN ise; “Günümüzde “ulaşamadığın yer”den öte, “hızla ulaşamadığın yer senin değildir” sözü geçerli. Artık demiryolları bu sözün gereğine hizmet ediyor. Çağımız hız çağıdır, hız ve sürat zaman tasarrufu için olmazsa olmaz bir gereklilik haline gelmiştir. Çağdaşlık ilerleyen dünyaya ayak uydurmaktır.” dedi.

Aydın Valisi Mustafa MALAY ''Gelişmiş ülkelere bakıyoruz kara ve deniz yolları mükemmel olmasına rağmen demiryollarını hiç ihmal etmemişler. Çünkü onlar biliyorlar ki en ucuz ve en emniyetli yolculuk demiryolu yolculuğudur. Türkiye'de bu ihmal artık sona eriyor. Aydın-İzmir demiryolu Türkiye'nin ilk demiryoludur. Ancak o günden bu yana çok fazla yenilenmemiş. Yenilenmediği için de tren 3-5 kişiyle yolculuk yapıyordu. Buna üzülüyorduk. Vatandaşımız haklıydı. Çünkü İzmir'e 4-4.5 saatte gidiyordu. Hatlar bozuktu. Ama bugün çok şükür bu hatlar yenilendi ve yeni tren sefere girdi.”

İzmir Valisi Mustafa Cahit KIRAÇ ise “İzmir –Aydın hattının yenilenmesi, diğer ulaşım hatları olan havalimanı ve İzmir limanına bağlanması büyük önem taşıyor. İstanbul-İzmir, Ankara-İzmir ve Egeray projesinin bitirilmesiyle zaman israfı sona erecek ve milletimiz özlenen toplu taşımacılık sistemine kavuşacaktır. Hayırlı uğurlu olsun” dedi.

TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman , ''Demiryolları, 50 yıllık duraklama devrinden sonra, yavaş yavaş Türkiye'nin gündemine giriyor'' dedi.

Karaman, şöyle konuştu “Aydın - İzmir hattının yenilenmesi ve araçların alımı toplam 60 Milyon TL'ye maloldu. Eskişehir –Kütahya hattından sonra İzmir –Aydın hattında da sefere konulan bu ray otobüsler, şimdiki trenlere göre daha konforlu. 140 kilometre hıza ulaşabilecek trenlerle Aydın'dan İzmir'e yolculuk yapacağız. İzmir - Aydın arasında, 4 gidiş - 4 geliş olmak üzere günlük 8 sefer yapacak olan ray otobüsleriyle seyahat süresi 45 dakika kısalarak 117 dakikaya inecektir. “

Hyundai ROTEM Genel Müdür Yardımcısı Jeong-Hoon Kim ise yeni tren hattının ve ray otobüslerinin hayırlı olması temennisinde bulunarak, ''Trenlerimizin emniyetli ve rahat yolcu taşımacılığı hizmeti sağlayacağından yana endişemiz bulunmamaktadır.'' diye konuştu.
 
BU HATTA NELER YAPTIK

152 YILLIK IZMIR-AYDIN HATTI YENİLENDİ...

İzmir-Aydın hattı Anadolu İçin ayrı bir anlamı vardır. Çünkü, 130 Km .lik İzmir-Aydın demiryolu ile Anadolu bundan 152 yıl önce ilk kez raylarla tanıştı.

152 yıllık hattın büyük bölümü yerleşim alanı içerisinde kaldığından 95 adet hemzemin geçit bulunuyor. Bu geçitler korumalı, otomatik bariyerli ya da işaretli hale getirildi. Ayrıca, ilgili belediyeler tarafından da 3 yaya alt geçidi yapılması sağlandı. Hattın yenilenmesinde, 5 km ihata yapıldı, 6 adet elektrikli bariyer yapıldı, 22 yeni sanat yapısı inşa edildi. Hattın tamamında raylar kaynaklı hale getirilerek konfor artırıldı. istasyonlar arasındaki konvansiyonel hatların ilk defa altyapı ve sanat yapılarının inşası ve rehabilitasyonu gerçekleştirildi.

Yaklaşık 32 milyon TL. harcama ile gereken rayları ve traversleri değiştirildi, diğer bakım ve onarımları yaparak bu hattımızı yeniledik.