EN
Resim: udh-logo Resim: ataturk-img
Haberler Resim
İZMİR BANLİYÖ SİSTEMİNİ GELİŞTİRME PROJESİ'NDE ŞİRİNYER TÜNELİNİN TEMELİ ATILDI

İZMİR BANLİYÖ SİSTEMİNİ GELİŞTİRME PROJESİ'NDE ŞİRİNYER TÜNELİNİN TEMELİ ATILDI

GEDİZ KARAYOLU ALT GEÇİTİ HİZMETE AÇILDI

İzmir Banliyö Sistemini Geliştirme Projesi kapsamında; 1 Eylül 2006'da Şirinyer Tüneli'nin temeli atıldı. Gediz Karayolu alt geçiti açıldı.

İZMİR KENT İÇİ ULAŞIMINA ÇAĞDAŞ ÇÖZÜM

İzmir Banliyö Sistemini Geliştirme Projesi'nde Buca ve Karabağlar arasında kesintisiz ve güvenli geçişi sağlayacak Gediz Karayolu Alt Geçiti'nin açılışı yapıldı. Alt geçitin açılışında bir konuşma yapan Genel Müdürümüz Süleyman Karaman, Türkiye genelinde 4 bin geçit bulunduğunu belirterek şunları ifade etti;” Karayolu ile demiryolunun kesiştiği hemzemin geçitlerde meydana gelen kazalar tren kazası olarak kamuoyuna sunulmaktadır. Oysa YPK kararında; Demiryolunun karayolu, köy yolu ve benzeri yollar ile yaptığı kesişmelerde demiryolu ana yol sayılır. Bu kesişmelerde yapılan yeni yolun bağlı olduğu kurum veya kuruluş alt ve üst geçit yapmak ve diğer emniyet tedbirlerini almakla yükümlüdür.” denildiği halde, ilgili kuruluşlar bu sorumluluklarını yerine getirmemektedir. Kuruluşumuz da 2006 yılında trafik yoğunluğu olan 400 hemzemin geçiti otomatik bariyerli hale getirmek üzere çalışmalarını sürdürmektedir. Dolayısıyla, Gediz Alt Geçitin tüm ilgili kuruluşlara örnek olmasını diliyorum. Bu alt geçitin yapımında emeği olan başta Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu olmak üzere herkese çok teşekkür ediyorum.”

İZMİR'İN KENT İÇİ TRAFİĞİNE RAYLI SİSTEMLİ ÇÖZÜM

İzmir Banliyö Sistemini Geliştirme Projesi kapsamında yapılacak 2 kilometrelik Şirinyer Tüneli'nin temeli atıldı. 2 kilometre uzunluğundaki tünel 16 milyon 593 bin YTL'ye mal olacak.

Törende bir konuşma yapan İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu bu projenin rahmetli Ahmet Piriştina'nın hayali olduğunu vurgulayarak şunları söyledi;” Son günlerde en çok gördüğüm rüyada Adnan Menderes Havalimanı'ndan trene binip, Aliağa'da iniyorum… Bugüne kadar bu projeyi gerçekleştirme yolunda çok büyük adımlar attık. 2007 yılı sonuna kadar ihaleye çıkmamış alt ve üstgeçit kalmayacak. Proje bittiğinde Aliağa-Menderes arası 86 dakikaya inecek. Arada 32 istasyon olacak ve günde 550 bin yolcu taşınacak.”

 

 

 

TCDD İZMİR BANLİYÖ SİSTEMİNİ GELİŞTİRMEK İÇİN 165 MİLYON DOLAR HARCAMA YAPTI

Genel Müdürümüz Süleyman Karaman da; İzmir'in kent içi trafiğine çağdaş çözüm getirecek bu proje için TCDD'nin 165 milyon dolarlık yatırım yaptığını, 79 km çift ve 2.5 km . tek hat olmak üzere Aliağa- Menemen- Basmane ve Alsancak-Cumaovası hattının elektrifikasyon, sinyalizasyon ve telekomünikasyon tesisleri ile altyapısını iyileştirdiğini, ihata altına aldığını, ayrıca 2 istasyonun metro standardında yapımını tamamladığını belirterek şunları söyledi;” İzmir Büyükşehir Belediyesinin isteği doğrultusunda, İzmir banliyö sisteminin geliştirilerek metro standardına çıkarılması kararlaştırılmıştır. Böylece, Kuruluşumuzun bugüne kadar yaptığı yatırımlara ilave olarak Büyükşehir Belediyesi de bazı yatırımları üstlenmiştir. Buna göre, yapımı halen devam eden 3200 metrelik Karşıyaka Tüneli ile bugün temelini attığımız 1800 metrelik Şirinyer Tünelinin yapımı sonucunda bu kesimlerde demiryolu yer altına alınacaktır. Ayrıca, 25 istasyonun metro standartlarına uygun düzenlenmesi ile banliyö hattındaki karayolu ve yaya alt ve üst geçitlerinin tamamı Büyükşehir Belediyesince yapılacaktır. Banliyö sistemi, İzmir Büyükşehir Belediyesi ve TCDD tarafından kurulacak şirket eliyle işletilecektir.”

Karaman; Basmane-Menemen-Aliağa, Alsancak – Cumaovası Banliyö Sistemini Geliştirme Projesi, merkezi yönetim, yerel yönetim, yerel yönetim- kamu kuruluşu işbirliğinin, dayanışmasının en güzel örneğini oluşturduğunu, TCDD olarak bu projede yer almaktan dolayı büyük bir mutluluk duyduklarını belirterek sözlerini şöyle sürdürdü;” Biz demiryolları olarak her türlü dayanışmaya, işbirliğine hazırız ve yerel yönetimlerden özel sektöre kadar herkesle işbirliği yapma konusunda yoğun bir gayret içerisinde bulunuyoruz. Çünkü, ülkemizin her anlamda kalkınması için el ele vermek, gücümüzü birleştirmek zorundayız.”

GELİŞTİRİLEN BANLİYÖ SİSTEMİ İLE YILDA 300 MİLYON KİŞİ TAŞINACAK

Genel Müdürümüz Süleyman Karaman sözlerini şöyle sürdürdü ;” Raylı sistem sadece zamandan tasarruf değil, para, enerji tasarrufu sağlamakta, çevreyi tahrip etmemektedir. Bu proje ile yılda 300 milyon yolcu taşınması hedeflenmektedir. Halen, İzmir banliyösünde yılda yaklaşık 300 bin yolcu taşındığı dikkate alındığında projenin önemi daha iyi anlaşılmaktadır. Önümüzdeki yıllarda sadece İzmir değil, İstanbul ve Ankara da çağdaş banliyö hizmetine kavuşacaktır. Yapımı devam eden Marmaray Projesi ile İstanbul banliyö sistemi yüzeysel metroya dönüşerek, günde 1 milyon kişiye hizmet verecektir. Ankara banliyösü için modern banliyö dizileri sipariş edilmiştir .”

İZMİR- ÖDEMİŞ HATTI YENİLENİNCE SEYAHAT SÜRESİ 1 SAAT 45 DAKİKAYA DÜŞECEK

Genel Müdürümüz ayrıca; banliyö sisteminin geliştirilmesinin yanı sıra İzmir-Ödemiş, İzmir - Denizli hattının yenilendiğini, yol yenileme çalışmaları bitirilen Bandırma-İzmir hattında ise İstanbul deniz otobüsleri-tren bağlantılı kombine taşımacılığa başlanmasının hedeflendiğini, ayrıca, garlarda restorasyon çalışmalarının sürdürüldüğünü söyledi.

ANKARA – İZMİR 3 SAAT 20 DAKİKA

Süleyman Karaman, Hükümetin gösterdiği siyasi kararlılık sonucu, 60 yıllık ihmali durdurarak, üç yılda demiryollarına yaklaşık 5 milyar dolarlık yatırım kararı aldığını, TCDD'nin hızlı tren çağına hazırlandığını belirterek sözlerini şöyle bitirdi;” Ankara-İstanbul, Ankara-Konya, Marmaray hızlı tren projelerinin yapımı devam etmektedir. Ayrıca, Yozgat üzerinden Ankara-Sivas, Afyon üzerinden Ankara-İzmir, Bandırma- Bursa- Ayaza- Osmaneli-İnönü Hızlı Tren Projeleri devreye alınmıştır. Sivas-Kars ve Kapıkule-İstanbul hızlı tren projelerinin ise avam proje hazırlıkları sürmektedir. Projeler tamamlandığında; Ankara-İstanbul 3 saat, Ankara-Konya 1 saat 10 dakika, Ankara-Sivas 2 saat, İstanbul- Sivas 5 saat, Ankara-Afyon 1 saat 15 dakika, Ankara-İzmir 3 saat 20 dakika, Ankara-Bursa 2.5 saate olacaktır.”