EN
Resim: udh-logo Resim: ataturk-img
Haberler Resim
ÜLKEMİZİN İLK YÜKSEK HIZLI TRENİ, 3. YAŞINA GİRDİ

-ÜLKEMİZİN İLK YÜKSEK HIZLI TRENİ,  3. YAŞINA GİRDİ…

-TCDD GENEL MÜDÜRÜ SÜLEYMAN KARAMAN: YHT HATTININ GÜVENLİĞİNİ ÜNİVERSİTE İŞBİRLİĞİ İLE DENETLİYORUZ…

-TÜRKİYE YÜKSEK HIZLI TRENİ SEVDİ…

-YHT, İKİ YILDA 3 MİLYON 250 BİN YOLCU TAŞIDI…

 

Ankara–İstanbul Hızlı Tren Projesi'nin 1. etabı Ankara-Eskişehir kesiminde 13 Mart 2009'dan bugüne kadar başarıyla hizmet veren YHT üçüncü yaşına girdi.

 

Hizmete konulduğundan beri vatandaşların büyük beğenisini kazanan Yüksek Hızlı Tren, 1 Eylül 2009 tarihine kadar günde 9, daha sonra 15 sefer, 1 Temmuz 2010'dan itibaren ise artan yolcu taleplerinin karşılanması amacıyla, 22 seferle her saat başı hizmet vermeye başladı. Ankara-Eskişehir arasında kısa sürede yüzde 72 doluluk oranına ulaşan Yüksek Hızlı Trenler, iki yıl boyunca 11.697 sefer yaptı. 2 Milyon 200 bin km yol katetti.

 

YHT hattını Üniversite Öğretim Üyeleri  Denetliyor…

 

Ankara-Eskişehir hızlı tren işletmeye alınmadan önce yolun altyapı, üstyapı ve elektromekanik işleri için tüm test, ölçümler, ve güvenlik raporları TÜV-SÜD Rail GmbH firması tarafından tamamlandı. Halen, Üniversite Öğretim Üyelerinden  oluşturulan bir kurul ise hattın teknik verilerini değerlendirmekte, buna göre gerekli önlemler alınmaktadır. Diğer taraftan, YHT hatlarının güvenliği için Almanya ve İsveç ile “Güvenlik Yönetim sistemi” üzerinde çalışmalar devam etmektedir.

 

İki Yılda 3 milyon 250 Bin kişi YHT'yi tercih Etti…

 

13 Mart 2009 – 13 Mart 2011 tarihleri arasındaki iki yıllık dönemde 3 milyon 250 bin kişiyi taşıyan YHT, ulaşım alışkanlıklarını, tercihlerini değiştirdi. YHT öncesinde konvansiyonel trenlerle günde 572 yolcu taşınırken, YHT sonrasında bu sayı 6000 kişiye ulaştı. Daha önce Ankara-Eskişehir arasında % 8 olan taşıma payı, YHT sonrası % 72'ye ulaştı. Yolcuların  % 90'ı YHT'den memnun olduğunu belirtti.

 

YHT'ler sadece Ankara-Eskişehir'i değil, İstanbul, Kütahya, Afyon Bursa'yı yakınlaştırdı. YHT+konvansiyonel tren bağlantısıyla Ankara-İstanbul 7 saatten 5 saat 30 dakikaya,  YHT+DMU ile Ankara-Kütahya 4.5 saatten 3 saate indi. YHT+otobüs bağlantısı ile Ankara–Bursa arasındaki seyahat süresi  4 saate inerken, Ankara-Afyon'da 4 saat 45 dakika'ya  düştü.

 

7'den 70'e… 20 Kişilik Gruplara belirli Günlerde Ankara-Eskişehir YHT Gidiş – Dönüş 15 TL…

 

TCDD, YHT'lerde seyahati daha cazip hale getirdi. Belirli günlerde 20 kişilik gruplara gidiş-dönüş bilet ücreti 15 TL olarak belirlendi.

 

YHT Hatları Artacak… Sırada Ankara-Konya YHT Hattı Var…

 

Ülkemizin ikinci YHT hattı olan Ankara-Konya'nın testi devam ediyor. Bu hattın Mayıs 2011'de işletmeye açılması planlanıyor.

 

Ankara-Sivas YHT ve Ankara-İstanbul YHT projelerinin ise inşası devam ediyor. 

 

Bilindiği üzere, YHT hatları çevresindeki 300 km2‘lik alanı etkilemektedir. Bu çekirdek YHT hatlarının önümüzdeki 5 yıl içerisinde devreye girmesiyle birlikte, ülkemizin çok sayıdaki yerleşim yerinin ekonomik, sosyal ve kültürel hayatı daha dinamik hale gelecek.

 

Diğer taraftan, Cumhuriyetimizin 100. yılı olan 2023 yılına kadar 10 bin km YHT, 4 bin km konvansiyonel hat yapılması hedefleniyor.

 

TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman YHT'nin üçüncü yılı için şunları söyledi;

 

”YHT'ler  iki yıldır başarıyla hizmet vermekte ve yolcuların % 90'ının memnuniyetini kazanmıştır. Hattın en iyi şekilde hizmet vermesi için, üniversitelerle işbirliği içinde başta güvenlik olmak üzere  yapılması gereken ne varsa yapıyoruz. Sonuç itibariyle, son iki yıldaki başarı, bundan sonraki çalışmalarımızda bizlere güç vermektedir.”