EN
Resim: udh-logo Resim: ataturk-img
Haberler Resim
1.ULUSLARARASI RAYLI SİSTEMLER MÜHENDİSLİĞİ ÇALIŞTAYI

“1.ULUSLARARASI RAYLI SİSTEMLER MÜHENDİSLİĞİ ÇALIŞTAYI” 

 

Karabük Üniversitesi tarafından düzenlenen “1. Uluslararası Raylı Sistemler Mühendisliği Çalıştayı” 11 Ekim 2012 tarihinde  törenle başladı.

 

Çalıştaya, Karabük Valisi İzzettin Küçük, Kastamonu Valisi Erdoğan Bektaş, TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman, KARDEMİR Yönetim Kurulu Başkanı Mutullah Yolbulan, KARDEMİR Genel Müdürü Fadıl Demirel, İstanbul Ulaşım Genel Müdürü Ömer Yıldız, TÜLOMSAŞ Genel Müdürü Hayri Avcı ile konusunda uzman çok sayıda davetli katıldı.

 

Açılış konuşmasını Karabük Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Burhanettin Uysal yaptı. Uysal; gerçekleştirilen çalıştayı önemsediklerini,  raylı sistemlerde yüzde 51 yerli malı kullanma şartı olduğunu, raylı sistemlerle ilgili birçok yatırım yapılmaya başlanacağını belirtti. Uysal, "Makine Mühendisliğine bağlı bir program olarak açtık. Raylı Sistemler Mühendisliği'nden mezun olan öğrenciler Makine Mühendisliğinin hak ve yetkilerini kullanabilecekler. Mezun olabilmeleri için yük taşımacılığından sinyalizasyonuna kadar iki tane projeyi yapmadan üniversitemizden mezun olma şansları yok." dedi.

 

“Hiçbir Kalkınma Hamlesi Eğitim Olmadan Başarıya Ulaşamaz”

 

TCDD Genel Müdürü  Süleyman Karaman yaptığı konuşmada,  "Hiçbir kalkınma hamlesi eğitim olmadan başarıya ulaşamaz. Cumhuriyetimizin ilk yıllarında Rahmetli Behiç Erkin'in bir yandan demiryolu yaparken, bir yandan demiryoluyla ilgili her alanda düzenlemeler gerçekleştirirken, bir yandan da çırak okullarıyla kalifiye demiryolcu yetiştirme çabası demiryollarına o dönem için altın çağını yaşatmıştır.Bakanlığımız Ulaştırma Ana Planını hazırladığında, devletimiz demiryolu ulaşımını öncelikli olarak ve tabii ki devlet politikası olarak ele aldığında, bunun eğitim ayağını geliştirmeyi ana hedeflerimizden biri haline getirdik. Derviş Yasaları diye bilinen yasalarla bütün kurumların meslek liseleri kapanınca bizde Anadolu Meslek Liselerinde raylı sistemler bölümleri açtık. Pek çok ilimizde olduğu gibi Karabük'te de bu bölümden var.Yetmedi, üniversitelerimizde Raylı Sistemler Meslek Yüksek Okulları açtık. Bu bölümlerden mezun olanları demiryollarında taze kan olarak istihdam ettik. Yine, Milli Eğitim Bakanlığımızla birlikte 100'e yakın öğrencimizi yurt dışına, demiryolu gelişmiş ülkelere staj için gönderdik. Uluslar arası ölçekte demiryolu sempozyumlarını, fuarlarını, konferanslarını Türkiye'de düzenledik. Dünya Demiryolları Birliği ile birlikte Türkiye'nin bölgesinin tek ve etkin eğitim merkezi olması için Eskişehir'de Ortadoğu Demiryolları Eğitim Merkezini açtık. Kuşkusuz bunlar arasında en önemlilerinden biri Karabük Üniversitesinde açılan Demiryolu Mühendisliği bölümüdür.” Dedi.

 

“Bugün demiryolu sektörü ülkemizin en dinamik sektörlerinden birisidir”

Ayrıca Karaman şunları ifade etti: “ Demiryolları olarak bu dönemde yapılan yollar için çok mutluyuz. Artık yollarda zoraki yürümeye çalışan araçlar değil, yeni araçlar olacak. Hedefimiz 2008-2009 yılında hızlı treni Türkiye'ye getirmekti, bunu başardık. Türkiye, hızlı tren işletmeciliği yapan Dünya'da 8, Avrupa'da 6. ülke. Türkiye 2023 yılında gelişmişlik açısından dünyada ilk 10'a girmeyi hedefledi. Biz de Türkiye Cumhuriyeti'nin 100. yılında ülkemiz ile birlikte dünyada ilk 10'a girmek istiyoruz. Yüksek hızlı trende bunu başardık. Ray üretiminde de iyiyiz. Dünyada şu anda 7 ray üreticisi var bunlardan birisi KARDEMİR. Teker ve sinyalizasyonda da ilk 10 içindeyiz. Adapazarı'nda hızlı tren fabrikası yapılıyor, hızlı tren üretiminde de ilk 10 içinde olacağız."

 

 

Hicaz Demiryolu Sergisi Açıldı

 

Karabük Üniversitesi'nde açılan Hicaz Demiryolu sergisini de gezen Karaman gazetecilere yaptığı açıklamada, "Demiryollarına 1923 ve 1950 yıllarında çok önem verilmiş ama 1950'den sonra maalesef duraklama devrine girmiş. Şimdi ise hükümetimiz devlet politikası haline dönüştürerek desteklemeye başladı. Bu da bizi mutlu etti. Herkes demiryollarına son yıllarda destekliyor.  Türkiye'de insanların yüzde 98'i demir yollarını seviyor ancak yüzde 2'si kullanıyor. Biz de Türkiye Cumhuriyeti'nin 100'üncü yılında 10 bin kilometre hızlı tren hattı yapmak, 4 bin kilometre normal döner hat yapmak ve şehirlerimizin birbirlerine daha yakınlığını sağlamak, 600 kilometre çapındaki her yerde gidiş gelişlerin günübirlik olması ve böylece de göçü önlemeye çalışmak istiyoruz. Eskişehir'de oturup da Ankara'da okuyan öğrenciler artık evlerini taşımıyorlar. Bunu bütün Türkiye'ye yaymak istiyoruz. Avrupa ile Asya ve Ortadoğu ile Avrupa arasında bir köprü olabilmek istiyoruz. Böylece ihracatın, ticaretin çok geliştiği ortamda demir yolları olarak yerimizi almak istiyoruz." dedi.

Karabük'te Ray Test İstasyonu Kurulacak

Karaman, "Bölgemizdeki diğer ülkeler bu konuda bizden destek alıyor. Şirket kuruyoruz. Bu şirket o ülkelerde hızlı tren sistemlerini kuracak. Karabük'te 'Ray test istasyonu' kuracağız. Bu test merkezinde ülkemizde üretilen birçok parçanın testini yapacağız. Bu üretilenlerin kalitesini burada onaylayacağız. Bu test merkezi sadece ülkemizin değil, çevredeki ülkelerin de ihtiyacını karşılayacak" diye konuştu.

Üç gün sürecek olan Çalıştay'da;  ray inşaatı, ray üretimi, ray teknolojileri, raylı araçlar, yüksek hızlı trenler, metro ve hafif raylı sistemler, raylı sistem standartları, optimizasyon, titreşim akustik, sinyalizasyon, bakım ve onarım, insan kaynakları ve raylı sistemlerde güvenlik konuları ele alınıyor.