EN
Resim: udh-logo Resim: ataturk-img
Haberler Resim
10. ULAŞTIRMA ŞURASI SONA ERDİ.

10. ULAŞTIRMA ŞURASI SONA ERDİ

Bu yıl 10. kez düzenlenen Ulaştırma Şurası Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım'ın kapanış konuşması ile sona erdi. Türkiye'nin ulaştırma sektörünün 2023 vizyonu ve planlamasının tartışılarak karara bağlandığı Şura içerisinde demiryollarının ağırlıklı olarak yer aldığı Şura kararlarının açıklanmasıyla sonuçlandı.

Bakan Yıldırım, şurada her konunun enine boyuna masaya yatırıldığını ifade etti. Yıldırım, "Krizin ilacı, ulaşım ve iletişim alanında yatırımlara hız kesmeden devam etmektir. Bunun için ihtiyacımız olan kaynakların bugün artık sadece ülkelerin milli bütçeleriyle karşılanması elbette ki yeterli olmamaktadır. Yapılacak şey, bölgesel ve küresel işbirliği ile kamu ve özel sektör birlikteliğinin kullanılmasının teşvik edilmesidir" ifadelerini kaydetti.

Toplantıda Suriye Ulaştırma Bakanı Yarub Süleyman Bedr de söz aldı. Bedr, ulaşımın çok büyük önem taşıdığını belirterek, bu konuda komşu ülkelerle işbirliğinin gündemde olduğuna dikkat çekti. İstanbul'un bir zamanlar Hindistan'a kadar uzanan bir ticaret yolunun başlangıcı olduğunu söyleyen Bedr, bu ticaret yolunun sadece ticaretin değil, kültürlerin taşınmasında da etkili olduğunu kaydetti. Suriye bölgesinin bir geçiş yolu olduğunu belirten Bedr, üç geçiş hattı ile demiryollarının Türkiye'ye bağlanmasının hedeflendiğini kaydetti. Bedr, "Arzumuz ve isteğimiz, yetenekli firmaların bu projeleri uygulamasıdır. Önümüzdeki süre içinde de hava, kara, deniz ulaşımı ve demiryollarının bizlere verdiği fırsatlardan istifade ederek işbirliğinin süreceğinden kuşku duymuyorum" dedi.

Cumhuriyetimizin 100. Yılının Ulaşım Haritası Çizildi

Haliç Kültür ve Kongre Merkezi'nde düzenlenen 10.Ulaştırma Şurası kapsamındaki panellerden çıkan öneriler ile çalıştay önerilerinin bütünleştirilerek, her sektörün en önemli 20 projesinin seçildi. Önemli projelerin de tekrar değerlendirilerek, Cumhuriyet'in 100. yılına armağan edilen 100 kritik projenin belirlendiği dile getirildi.

2023 Yılında Demiryolu Sektörünün Rotası

-Mevcut hatların yenilenmesi, tüm hatların sinyalli, elektrifikasyonlu hale getirilmesi.
-Yapımları devam eden 2 bin 622 kilometre yüksek hızlı tren ağının 2012 yılına kadar tamamlanması.
-2023 yılına kadar 6 bin 792 kilometre yeni yüksek hızlı tren ağının inşa edilmesi.
-2023 yılına kadar 4 bin 707 kilometre konvansiyonel yeni hat inşa edilmesi.
-BAŞKENTRAY Projesi'nin inşa edilmesi.
-EGERAY Projesi'nin tamamlanması, demir yolu araç filosunun yenilenmesi.
-Teknolojinin geliştirilerek trenlerin tek makinistle çalıştırılması.
-Tüm liman ve organize sanayi bölgelerine irtibat hatları ile entegre edilmesi.
-Demir Yolu Araştırma Enstitüsü'nün kurulması.
-Demir yolu payının yolcuda yüzde 10, yükte yüzde 20 artırılması.
-Hatlardaki kurp ve eğimlerin AB ölçütlerine uyumlaştırılması.
-Hemzemin geçitlerin iyileştirilmesi ve kademeli bir şekilde ortadan kaldırılması.
-Hatlardaki dingil yükünün en az 22,5 tona çıkarılması.
-2023-2035 arasında 2960 kilometre yüksek hızlı tren hattı, 956 kilometre konvansiyonel hat yapılması.
-Batum-Trabzon-Erzincan hattının inşa edilmesi.
-Kavak-Kırıkkale hattının inşa edilmesi.
-22 Eylül tarihinin ''Otomobilsiz'' gün ilan edilmesi.
-''Sürdürülebilir Ulaşım Projesi''nin seçilip ödüllendirilmesi.
-Avrupa Birliği ve dünya ile uyumlu Demiryolu Kanunu'nun çıkarılması.

-Raylı sistemlerde yerli sanayinin teşviki.