EN
Resim: udh-logo Resim: ataturk-img
Haberler Resim
6. BÖLGEDE YOL YENİLEMEYE DEVAM.

6. BÖLGEDE YOL YENİLEMEYE DEVAM.

Kuruluşumuz, taşımalarını her yıl % 20 oranında arttırarak, demiryolu taşıma payını Cumhuriyetimizin 100. yılında hak ettiği düzeye getirmeyi hedeflemektedir.

Bu hedefle, hat kapasitesini, kabiliyetini önemli oranda artıran yol yenileme çalışmalarına tüm bölgelerimizde devam ediliyor.

6. Bölge, Çiftehan-Pozantı-Belemedik istasyonları arasında bulunan 26 km lik demiryolu hattının üst yapı yenileme çalışmalarına Pozantı istasyonundan törenle başlandı.

Törene, Adana Valisi Sayın İlhan ATIŞ'ın yanı sıra çeşitli kurum/kuruluşların yöneticileri, sivil toplum kuruluşları ile basın temsilcileri katıldı.

Adana Valisi Sayın İlhan ATIŞ törende yaptığı konuşmada; demiryollarındaki yol yapım sistemini yürüyen bir fabrikaya benzeterek, yol yenileme çalışmalarının ulusal ekonomiye büyük katkılarda bulunacağını vurguladı.

Bilindiği gibi, Konya'dan Nusaybin'e kadar toplam 1701 Km' lik parkuru kapsayan 6. Bölgede, 12 ilin mıntıkası, 2 adet uluslararası sınır kapısı ile Mersin ve İskenderun başta olmak üzere kamu ve özel sektöre ait çok sayıda liman işletmesi bulunmakta ve dinamik bir yük pazarının merkezinde yer almaktadır. Bu nedenle, ulaşım ihtiyaçlarının demiryolu merkezli bir taşımacılık modeliyle benimsenmesi için yoğun gayret gösterilmektedir. Bu potansiyelin en iyi şekilde değerlendirilmesinin birinci koşulu, altyapının iyileştirilmesi, çeken/çekilen araç parkının sayı ve kalitesinin yükseltilmesidir.

Yol yenileme çalışmalarının diğer bir özelliği ise bu çalışmaların yerli malzeme ve işgücüyle yapılmasıdır. Raylar Kardemir'den, traversler ve bağlantı elemanları Sivas-Yapı Demiryolu Beton Travers Fabrikalarından, balastı ise Niğde-Bor bazalt ocaklarından temin edilerek gerçekleştirilmektedir.

Çiftehan-Pozantı-Belemedik arası demiryolunun yenileme işinin bitmesiyle, trenlerin hızları 40 km/s'den 80 km/s hıza çıkacaktır.

Çiftehan-Pozantı-Belemedik istasyonları arasında demiryolu üst yapı yenilemesi yapılacak olan hat kesimi, Osmanlı İmparatorluğu döneminde Anadolu-Bağdat demiryolu hattı ismi ile 1903 yılında inşaatına Konya'dan başlanılan ve 1912 yılında işletmeye açılan hat kesiminin içinde kalmaktadır. Osmanlı döneminde yapılan bu hattın üst yapısı ilk kez 27 yıl önce 1981 yılında yenilenmiştir.

Kurtuluş Savaşı yıllarında SEVR Anlaşmasında Toros Tünellerinin kontrolünün düşman kuvvetlerine bırakılmasına ilişkin bir maddeye bile konu olan, Avrupa'yı Ortadoğu'ya, Anadolu'yu Akdeniz'e ve limanlara bağlayan bu hat kesimi Torosların dik eğimli geçit vermez vadileri arasında askeri, siyasi ve ekonomik anlamı ile kritik bir demiryolu geçiş noktasını teşkil etmektedir.