EN
Resim: udh-logo Resim: ataturk-img
Haberler Resim
ANADOLU KAPLANLARI'NIN YÜKÜNÜ TCDD AVRUPA'YA TAŞIYOR

- BALO BAŞLIYOR…

- ANADOLU KAPLANLARI'NIN  YÜKÜNÜ TCDD AVRUPA'YA TAŞIYOR…

- TCDD, TOBB, TİCARET VE SANAYİ ODALARI, TİCARET BORSALARI, ORGANİZE SANAYİ BÖLGELERİ BALO'DA BULUŞTU…

 

Anadolu'daki sanayici ve ihracatçıya ait yüklerin, başta Almanya'nın Münih ve Köln şehirleri olmak üzere Avrupa'nın iç kesimlerine demiryolu ile ulaştırılmasını sağlamak üzere BALO (Büyük Anadolu Lojistik Organizasyon) Projesi hayata geçiyor.
.

Türk özel sektörünün en üst düzey temsilcisi Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) öncülüğünde, Ticaret ve Sanayi Odaları, Ticaret Borsaları ve Organize Sanayi Bölgelerimizin de ortak olduğu bir modelle kurulan Büyük Anadolu Lojistik Organizasyonlar A.Ş., kısa adıyla BALO Projesi'nin ilk konteyner treni,  Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali YILDIRIM, TCDD Genel Müdürü Süleyman KARAMAN ve TOBB Başkanı M. Rifat HİSARCIKLIOĞLU ve bölge milletvekillerinin katılımıyla 8 Eylül 2013 Pazar günü saat 11.00'de yapılacak törenle Manisa'dan uğurlanacak.
.

BALO Projesi ile; Anadolu'nun farklı kentlerindeki ihracatçının kapısından alınan konteyner yükleri yerel TCDD lojistik merkezlerinde birleştirilecek, buralardan blok trenlerle Bandırma'ya getirilecek, Bandırma'dan, konteyner gemileriyle Tekirdağ'a ulaştırılacak. Tekirdağ'dan ise tekrar tarifeli blok trenlerle Avrupa'ya taşınacak.
.

Kombine taşımacılığa çok iyi bir örnek oluşturan bu model ile hem zamandan, hem de taşıma ücretlerinden tasarruf gerçekleşirken, Avrupa ülkelerinden Türkiye'ye gelecek yükler de yine benzer şekilde varış noktalarına ulaştırılacak.
.

Bilindiği üzere TCDD, yük taşımalarında demiryolunun daha etkin ve verimli olmasını sağlamak üzere; blok tren işletmeciliğine geçmiş,  lojistik merkezler kurmaya başlamış, kombine taşımacılığa uygun vagon imal etmeye başlamış, Organize Sanayi Bölgelerinin  ana demiryolu  ağına bağlantısı için özel sektörle işbirliğine gitmiş,  konteyner, TIR Kasası taşımacılığı,  otomobil taşımacılığı alanlarında önemli gelişmeler kaydetmiştir.
.

 

BALO Projesi'ne temel teşkil eden blok tren uygulaması ile iltisak hatlarının ana demiryolu ağına bağlantısının sağlanması ile yük taşıma miktarında ve  gelirinde artış sağlanmıştır.  Halen, 135 adet yurtiçi, 14 adet uluslararası olmak üzere günde karşılıklı 149 adet blok yük treni çalıştırılmaktadır. Ayrıca, üretim merkezlerinin ana demiryolu ağına bağlantısını sağlamak üzere özel sektörle işbirliği içerisinde yılda ortalama 6 adet iltisak hattı yapılmaktadır. 337 adede ulaşan bu hatlarda demiryolu taşımaların  % 55'i yapılmaktadır.

.