EN
Resim: udh-logo Resim: ataturk-img
Haberler Resim
ANKARA BANLİYÖLERİ 29 TEMMUZ'DA ÇALIŞMAYA BAŞLIYOR

 

-ANKARA-SİNCAN KUZEY 1. YOL TAMAMLANDI; ALT VE ÜST GEÇİTLER HİZMETE VERİLDİ. GÜZERGAHTA HEMZEMİN GEÇİTLER KALDIRILDI.

-BANLİYÖ TRENLERİNİN TAMAMI YENİ…

 

Ankara Büyükşehir Belediye Başkanlığınca, Yeni Çiftlik Bulvarı projesi içinde karayolu alt/üst geçit ve köprü inşaatları ile Kuruluşumuz tarafından yapılacak Başkentray projesi kapsamında ilave yeni demiryolu hatları yapımı, tüm istasyonların metro standardında yeniden inşası çalışmalarının gerçekleştirilebilmesi için Sincan - Kayaş hattında işletilen banliylö trenleri 01.08.2011 tarihinden itibaren ikinci bir bildirime kadar seferden kaldırılmıştı.

 

Sincan Ankara arası yeni Kuzey 1. yol inşaatının tamamlanması, Başkentray ihale sürecinin uzaması ve KİK'in ihaleyi iptal etmesi nedeni ile 29 Temmuz 2013 tarihinden ititbaren Sincan-Ankara-Kayaş arasında Banliyö seferleri yeniden başlayacak.

 

Banliyö seferleri 06:00 - 23:00 saatleri arasında yapılacak olup, 06:00-19:00 arası 12 dk. bir ve 19:00 - 23:00 arası her 15 dk. bir karşılıklı olmak üzere toplam günlük 166 tren çalıştırılacaktır.

 

Trenlerin tamamı yeni ve klimalı…

Banliyö tren setleri klimalı, sessiz, daha hızlı, kapalı devre kamera sistemi olan 23000'lik yeni EMU setlerle daha konforlu ve güvenli yapılacak.

 

 

Banliyölerin çalıştırılmasına yönelik bütün hazırlıklar tamamlandı. Sincan-Ankara arası 31 dakika, Ankara-Kayaş arası 22 dakika olmak üzere, doğu batı aksında banliyö seyahat süresi toplam 53 dakika olacak.

 

Banliyö ücretleri; gidiş ücreti 1,75 TL, gidiş-geliş 3.50 TL olarak belirlendi. Bir ay sınırsız seyahat imkanı veren abonman kartı ücretleri ise, yetişkinlere yönelik tam abonman 70 TL… Abonman ücretlerinde gençlere yönelik “genç abonman” ücreti ise sadece 55 TL.

 

2 YIL SÜREYLE HİÇ BİR ŞEY YAPILMADIĞINA DAİR İDDİALAR ÇİRKİN VE GERÇEK DIŞIDIR.

 

 

Güzergahta banliyö işletmeciliğini ara verilen sürede;

Ankara-Behiçbey arasında yeni çift hat, Behiçbey-Sincan arasında yeni tek hat olmak üzere toplam 28 kilometre yeni yol yapıldı..

Kayaş-Sincan arasındaki mevcut demiryolu yeniden elden geçirildi;  gerekli düzenlemeler yapıldı.

Hızlı tren işletmeciliğine uygun olarak hemzemin geçitler kaldırıldı, alt ve üst geçide dönüştürüldü.

Sincan-Ankara arasında 6 adet araç  alt ve üst geçit yapıldı.

Toplam 170 Milyon TL üzerinde bir harcama gerçekleştirildi.

 

Bu işler yapılırken hatta banliyö işletmeciliği yapılması mümkün değildi.

 

Başkentray projesi ise hattın zorunlu olarak trafiğe kapatıldığı dönemde, maalesef TCDD'nin elinde olmayan nedenlerden dolayı tamamlanamadı. 36 kilometrelik kent içi banliyö koridorunu çok hatlı ve istasyonlarıyla birlikte metro standardına getirecek; metrolarla ve yüksek hızlı trenle entegre edecek Başkentray projesindeki gecikme konunun yargı sürecine taşınması nedeniyle yaşandı.. Bu süreç sonrasında ihale iptal edildi. Başkentray projesinin yeniden ihale süreci devam ediyor.

 

Kamuoyuna saygıyla duyurulur.