EN
Resim: udh-logo Resim: ataturk-img
Haberler Resim
ANKARA-ISTANBUL YUKSEK HIZLI TREN PROJESI 2013

Ankara-İstanbul Yüksek Hızlı Tren Projesi  2013'te Hayata Geçiyor.

TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman: “Ulaştırma Bakanlığı, 2023 yılı için belirlediği hedef çerçevesinde 14 yıl içinde 350 milyar dolarlık yatırım yapacak. Bu yatırım içerisinde 45 milyar dolar ile en geniş bütçeyi de demiryolları almış olacak. “

10. Ulaştırma Şurası'nda önemli kararlar alındı, ulaşım sisteminin haritası çizildi. Bu çerçevede, 2023 yılına kadar ulaştırma sektörüne 14 yılda yapılacak 350 milyar dolarlık yatırımdan aslan payını demiryolları alıyor. Demiryolu ulaşımını bir marka haline getirmeyi hedefleyen Devlet Demiryolları, bu kapsamda yeni projeleri hayata geçirmeye hazırlanıyor. Devlet Demiryolları Genel Müdürü Süleyman Karaman, Türkiye Cumhuriyeti'nin 100'üncü yılı olan  2023 yılına kadar demiryollarına 45 milyar dolarlık yatırım yapılacağını ve bunların bir kısmının yap-işlet-devret (YİD) modeli ile gerçekleştirileceğini söyledi.

Bu yatırımlar arasında Ankara-Antalya Demiryolu Projesi'nin de bulunduğunu anlatan Karaman, iki kent arasındaki mesafenin hızlı trenle 2.5 saate ineceğini kaydetti. Halen iki kent arası otobüs ile 9 saatte alınıyor. Karaman, 26 ayrı projenin belirlendiğini ve bu projeleri Uluslararası 10'uncu Ulaştırma Şurası'ndaki katılımcılara oylatacaklarını ifade etti.

Karaman, 2023 yılına kadar yapılacak yatırımlar arasında Antalya projesinin yanı sıra Bursa, İzmir ve Sivas hızlı tren hatlarının da bulunduğunu kaydetti. Karaman; Erzurum, Erzincan ve Kars ile Kayseri'den Adana'ya kadar konvansiyonel hatların yenilenmesinin de gündemde olduğunu ifade etti.

Karaman, Antalya ile Ankara arasındaki bağlantının ise Konya ve Burdur üzerinden sağlanacağını anlattı. Karaman, İstanbul-Ankara ile Ankara-Konya ve Ankara-Sivas yüksek hızlı tren projelerinin 2013 yılında tamamlanacağını da belirtti. İstanbul-Ankara hattının ilk etabı olan Ankara-Eskişehir hattı mart ayında faaliyete geçti. Karaman, Türkiye'nin ilk hızlı treni için doluluk oranının şu anda yüzde 80 civarında olduğunu söyledi.

Irak ve Bulgaristan'a bağlantı

Edirne-İstanbul hattıyla İstanbul'un Bulgaristan'a bağlanacağını kaydeden Karaman, Irak'a da demiryolu ile bağlantı yapılacağını anlattı. Karaman, İstanbul ve Mekke'nin de 2023 yılına kadar birbirine demiryolu ile bağlanmış olacağını ve bunun için diğer ülkelerin de hazırlık yapacağını vurguladı. Karaman, bu projeler içerisinde en maliyetli olanlarının ise Ankara-İstanbul ile Ankara-Antalya hızlı tren hatlarının olacağını kaydetti.