EN
Resim: udh-logo Resim: ataturk-img
Haberler Resim
BİR SOLUKTA AFYONKARAHİSAR

BİR SOLUKTA AFYON, BİR ADIMDA İZMİR…

DEMİRYOLLARINDAN MUHTEŞEM YILDÖNÜMÜ

Ankara-İzmir YHT Projesinin Afyonkarahisar-Ankara kesiminin temeli 21 Eylül'de Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım ile Orman ve Su İşleri Bakanı Veysel Eroğlu tarafından Afyonkarahisar'da atıldı.


Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım tören konuşmasında Afyon'un tarihi bir gün yaşadığını, Afyon'un yüksek hızlı trene kavuşmanın ilk adımını attığını vurguladı.

"Kağnıların Yerini Hızlı Trenler Alıyor"

Konuşmasında Nazım Hikmet Ran'ın Kuvayı Milliye Destanı şiirindeki dizelere yer veren Bakan Yıldırım, “Kurtuluş Savaşı'nda o zor günlerde, İstiklal Savaşımızı yaparken çaresizlik almış başını gidiyordu. ‘Ayın altından kağnılar gidiyordu, Akşehir üstünden Afyon'a doğru.' Bugün kağnıların yerini hızlı trenler, duble yollar alıyor, hava limanları alıyor. Afyon bölünmüş yolların buluştuğu yer. Afyon, Uşak, Kütahya bu bölge kahramanlık destanının yazıldığı yerdir. Şimdi Afyon'a yüksek hızlı tren getiriyoruz da Uşak ve Kütahya'yı unutuyoruz mu sanıyorsunuz? Elbette ki unutmuyoruz. Hızlı tren Ankara'dan çıkıp Afyon'a gelecek. Bundan sonra Uşak, Manisa ve ver elini İzmir. Bu birinci hat. Gelelim öbür hatta. Ankara, Eskişehir, Kütahya ve Kütahya-Antalya, Kütahya-İzmir. Dolayısı ile bu projeleri bütün kentler için düşünüyoruz" dedi.

29  Ekimde Marmaray Hizmete Giriyor...

Konuşmasında Sultan Abdülmecid zamanında hayal edilen ama bir türlü gerçekleştirilemeyen ‘Marmaray Projesi'ne yer veren ve 29 Ekimde açılacağını müjdeleyen Yıldırım, “Millet olarak, desteğinizi bir hiçbir zaman eksik etmediniz. Hızlı tren Türkiye'nin bir hayaliydi. Hızlı tren Türkiye'nin bir rüyasıydı. Ama bu rüya her seferinden bir başka rüyaya dönüyor ve bir türlü gerçek olmuyordu. Mamaray'ı, asrın projesini hayata geçirmek 150 yılımız aldı. Sultan Abdülhamit projesini yaptı. Adım atmakta bize nasip oldu. Başlattık ve bitiriyoruz. Açmakta bize nasip olacak inşallah. 29 Ekimde açıyoruz. Hızlı tren içimizde biz sızıydı. Yıl 1970 hızlı trenin temeli atılıyor Ayaş'ta. Ama o temelin altında kalıyoruz. Aradan 33 yıl geçti, 12 hükümet gidiyor 21 Bakan gelip gidiyor, hızlı trende değişen hiç bir şey olmuyor.

"Demiryolları bu ülkenin bağımsızlığının simgesidir".

Yıl 2003 demiryollarının halini şöyle bir gördük. Yollar adeta bitmiş, trenler yollarda hız yapamıyor. Trenler lokomotifler eskimiş. Başbakanımıza, ‘Tren yolları ülkemizin yükünü taşıyamıyor. Ama bu yükü de taşımak zorunda' diye ilettik. Başbakanımız ‘Bize bırakmak yakışmaz' talimatını verdi. Çünkü Demiryolları bu ülkenin bağımsızlığının timsalidir. Biz Kurtuluş Savaşımızı demiryolları sayesinden kazandık, demiryollarını ayağa kaldırmak bizim namusumuzdur. 11 bin kilometre demiryolunun 7 bin 600 kilometresi tamamen yenilendi. Kendi tren setlerimizi, lokomotiflerimizi, makasımızı, raylarımızı, bağlantı elemanlarımızı yapar hale geldik. Türkiye'nin yerli demiryolu sanayisini kurduk, çünkü bu ulusal ulaşım ağımızı yabancılarımızın insafına bırakamazdık ve bunu başardık. 10 yılda sadece demiryollarını yenilemedik. Hızlı treni de Türkiye'ye getirdik. Türkiye'nin de artık yüksek hızlı treni var.

"Ankara'dan hızlı trene binen kişi Afyon'a da dakikasında varacak."

Bakan Yıldırım, konuşmasını şöyle sürdürdü: “YHT Ankara'dan çıkıp Konya'ya, Eskişehir'e dakikasında varıyor. Her şey hayal etmekle başlıyor. Şimdi bir hayal daha kuralım. Ankara'dan hızlı trene binen bir kişi Afyon'a da dakikasında varacak. Ankara-Afyon 1,5 saat. Herşey hayal etmekle başlıyor. Bu hat tamamlandığında vatandaşımız Ankara'dan yola çıkıp gelecek, ekmek kadayıfını yiyecek, termalde dinlenecek, hızlı trene binecek ve İzmir'e 2 saatte gidecek. Manisa'ya Uşak'a gidecek. Yani bir kişi Türkiye'nin bir çok ilini bir günde gezecek. Çok değil 5 yılda Türkiye'nin 15 vilayeti, 40 milyon, yani nüfusumuzun yarısı hızlı trenle buluşturulmuş olacak.”

Enerjimizi kaynaklarımızı Türkiye'nin 100. kuruluş yıldönümü için harcayacağız. Atatürk'ün muasır medeniyetler seviyesine ulaşma hedefi için harcayacağız. Onun için kardeşliğe ve birliğe ihtiyacımız var. Buradan arttırdığımız kaynaklar ile daha fazla bölünmüş yol ve hızlı tren yapacağız. Gönüllere yol yapacağız” diye konuştu.

Bakan EROĞLU: "157 Bin Fidanlık TCDD Ormanı Oluşturuluyor"

Orman ve Su İşleri bakanı Prof. Dr. Veysel Eroğlu, bugün Afyon, Ankara ve İzmir için muhteşem bir gün olduğunu kaydederek, Bakanlık olarak TCDD'nin kuruluş yıldönümü dolayısı ile 157 bin fidan dikerek TCDD Ormanı oluşturacaklarını müjdeledi.

Gerçekleştirilen törenler ile 7 bölgede muazzam yatırımlar yapıldığını ve destan yazıldığını belirten Eroğlu, “Artık Türkiye'nin hızlı trenleri var. İnşallah yeni demiryolu hatları ile Türkiye ağ gibi örülecek" dedi.

Bakan Eroğlu, konuşmasını: “Biz hızlı treni düşünemiyorduk. Hatta ‘Kara tren gecikir' diye türkü bile yapmıştık. Ama şimdi hızlı trende destan yazıyoruz. İlk tren hattını açtığımızdaki mutluluğumu tarif etmek mümkün değil. Hükümetimiz Afyon'a büyük önem veriyor. Buraya hızlı tren yapmak arazi bakımından zor bir yatırım, yüksek bir teknoloji gerekiyor. 1 milyar TL para isteyen bir yatırım. Geçmişte bizden önceki koalisyon hükümetinin toplam yaptığı yatırım 4 milyar TL iken bizim sadece Ulaştırma Bakanlığımız Ankara- İzmir hızlı tren hattına 4 milyar TL yatırım yapıyor. Hızlı tren Afyonkarahisar'ı muhteşem bir şekilde geliştirecek. İzmir'den binen kardeşlerimiz Afyon'da kaymaklı ekmek kadayıfı yiyip geriye dönecek. Afyon sadece yolların kavşak noktası değil, hızlı trenlerinde kavşak noktası olacak. Ulaşım konusunda destan yazan ve dünyaya örnek olan Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanımız Binali Yıldırım'a ve emeği geçen herkese teşekkür ediyorum.” sözleriyle sürdürdü.

Törende konuşan Afyonkarahisar Valisi İrfan Balkanlıoğlu ise, dünyada sadece 8 ülkede olan yüksek hızlı tren nimetinden Türkiye'nin yararlanmaya başladığını kaydederek, “Bir daha adam olmaz denilen demiryolları son yıllarda yaptığı yatırımlar ile efsane olmaya başladı.

Bu hattın yapılması ile Afyon, Ankara ve İzmir'in çekim merkezi konumuna gelecek. Termal değerlerimiz yüksek hızlı tren hattından en fazla yararlanan sektör olacak. İnsanlar sabah termal için kentimizi gelecek akşam yüksek hızlı tren ile memleketlerine gidecekler” dedi.

TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman ise yaptığı konuşmada demiryollarının tarihinin yatırım yağmuruna tutulduğu, hizmetlerin kat kat arttığı bir dönem yaşadığını söyledi.

Temeli atılan ve açılışları yapılan tesislerin sadece o bölgelere değil, bütün yurdu etkileyen bir hizmet furyası olduğunu kaydeden Karaman; “Temeli atılan yüksek hızlı tren hatları ile kentler arasında ulaşım mesafesi 1 saatlik gibi zamanlara düşecek. Ankara ve İzmir'i güvenli ve konforlu seyahat imkanına kavuşturacak Yüksek Hızlı Tren hattının maliyeti 3 milyar 800 milyon TL olacak ve 623 kilometre yol yapılacaktır. 250 kilometre hızla Ankara- İzmir arası 3,5 saat, Ankara- Afyon arası ise 1,5 saat olacak” dedi.

Konuşmaların ardından Bakan Binali Yıldırım ve Bakan Veysel Eroğlu, protokol üyeleri ile birlikte 6 bölgeyle gerçekleştirdikleri canlı bağlantılar ile Tekirdağ-Muratlı 2. Hat ve elektrifikasyon tesisleri açılışı, Çankırı Modern Makas Fabrikası VADEMSAŞ'ın açılışı, Sivas Beton Travers Fabrikası SİTAŞ'ın açılışı, Malatya zemin altın tekerlek torna atölyesi açılışı, Adana-Mersin arasında 4 adet daha modern tren setinin sefere verilmesi törenleri ve İzmir-Bandırma sinyalizasyon, telekomünikasyon ve elektrifikasyon projesinin temelini attı.

TCDD, Kuruluşunun 157. Yıldönümünü, tamamlanan projeler ve temeli atılan Ankara-İzmir YHT Projesinin Afyonkarahisar-Ankara kesimi temel atma coşkusu ile kutladı.