EN
Resim: udh-logo Resim: ataturk-img
Haberler Resim
BAŞBAKAN ERDOĞAN, ESKİŞEHİR-KONYA YHT SEFERİNİ BAŞLATTI

Türkiye'nin 3. Yüksek Hızlı Tren hattı olan Eskişehir-Konya, 23 Mart 2013 tarihinde törenle hizmete açıldı. Eskişehir Gar'dan Konya'ya giden ilk YHT'yi Başbakan Recep Tayyip Erdoğan ile birlikte çok sayıda bakan uğurladı. Demiryollarında yapılan çalışmalardan övgüyle söz eden Erdoğan, 355 kilometrelik Eskişehir-Konya arasının YHT ile 5 saatten 2 saate düştüğünü belirtti. Sefere konulan YHT ile Mevalana dostlarıyla Yunus Emre dostlarının buluştuğunu kaydeden Erdoğan, yeni hat yapım çalışmalarının hız kesmeden devam edeceği müjdesini de verdi. Eskişehir - Konya yht hattında vatandaşlar, ilk iki hafta 5 TL ücretle yolculuk yapma imkanı bulacak.

Eskişehir-Konya arasında YHT seferlerinin başlatılması nedeniyle Eskişehir ve Konya'da tören düzenlendi. Başbakan Recep Tayyip Erdoğan, Eskişehir programı dolayısıyla Başbakan Yardımcısı Bekir Bozdağ, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım ve Orman ve Su İşleri Bakanı Veysel Eroğlu, TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman ve milletvekilleriyle birlikte Yüksek Hızlı Tren'le Ankara Gar'dan Eskişehir'e gitti. Yolculuk süresince bir süre YHT'yi kullanan Erdoğan, gazetecilerin gündeme ilişkin sorularını da cevaplandırdı. Eskişehir Gar'a varıldığının anonsunu yapan Erdoğan, düğmeye basarak YHT'nin kapılarını açtı. YHT'den inerek Eskişehir Gar'daki tören alanına geçen Başbakan Erdoğan, yoğun sevgi gösterileriyle karşılandı.

MEVLANA DOSTLARIYLA YUNUS DOSTLARI YHT İLE BULUŞUYOR

Törende bir konuşma yapan Başbakan Erdoğan, bugün iki büyük ilin; Selçuklu'nun başkenti Konya ile Türk Dünyası Kültür Başkenti Eskişehir'i Yüksek Hızlı Tren seferleriyle birbirine bağlandığını söyledi. Aslında 2 değil, 3 başkentin yüksek hızlı trenle birbirine bağlandığını belirten Erdoğan, kadim Selçuklu başkenti Konya, Türkiye Cumhuriyeti'nin başkenti Ankara ve Türk Dünyası Kültür Başkenti Eskişehir'in birbiriyle kucaklaştığını, Osmanlı başkentleri Bursa ve İstanbul ile bir dönem Selçuklu'ya başkentlik etmiş Sivas'ı da bu buluşmaya katacaklarını ifade etti.

Hoca Nasrettin'in Eskişehir Sivrihisar'da doğduğunu, Konya Akşehir'de okuduğunu ve orada vefat ettiğini anlatan Erdoğan, ''Hoca Nasrettin eşeğine ters de binse düz de binse er ya da geç gideceği yere ulaşıyordu. Hoca Nasrettin'in gittiği o yolu Eskişehir ile Konya'yı biz şimdi yüksek hızlı trenle buluşturuyoruz. Ters de binseniz, düz de binseniz güven içinde, konfor içinde aynı yolu, Hoca Nasrettin'in yolunu 2 saatte kat etmek mümkün olacak'' dedi.

''Artık Mevlana dostları ile Yunus dostları çok kısa sürede hasret giderebilecek'' diyen Erdoğan, geçmişle bugünü ve geleceği, başkentleri, insanları olduğu kadar medeniyeti, kültürü, tarihi de buluşturan yüksek hızlı trenin hayırlı olmasını dileyerek, emeği geçenleri kutladı.

HİÇBİR ZAMAN YAPAMAYACAKLARIMIZI VAAT ETMEDİK

Siyasette, özellikle de hükümette üzerine hassasiyetle titredikleri, çok önem verdikleri, çok dikkat ettikleri bir ilkeleri olduğunu belirten Erdoğan, şöyle devam etti: ''Biz hiçbir zaman yapamayacaklarımızı vaat etmedik, vaat etmeyiz. Neyi vaat ettiysek onu da Allah'ın izniyle yerine getiririz. Yüksek Hızlı Trenle Ankara'yı Eskişehir'e bağlayacağımızı söylediğimizde birileri bunu ham hayal gibi görmüştü. 2009 yılında hattı bitirdik. Türkiye'yi Yüksek Hızlı Tren kullanan dünyada 8, Avrupa'da 6 ülkeden biri konumuna yükselttik. Ankara'dan trene bindik 1,5 saatte Eskişehir'e ulaştık. Konya ya da hızlı tren yapacağımız söyledik. Birileri buna da hayal dedi. 2011 yılında Ankara-Konya hattını tamamladık. Hızlı trene bindik 1,5 saatte Konya'ya ulaştık. Bir iftarı Konya'da yaptık. Eskişehir-İstanbul hattını inşallah bu yılın sonunda bir aksilik olmazsa 29 Ekim Cumhuriyet kutlamalarıyla birlikte Marmarayla birlikte İstanbul'da hizmete açıyoruz. Fazla değil birkaç yıl içinde Sivas'ı, Yozgat'ı, Kırıkkale'yi, Afyon'u, Uşak'ı, Manisa'yı, İzmir'i, Bursa'yı bu ağa dahil ederek Eskişehirimizi 14 ayrı vilayete yüksek hızlı tren aracılığıyla bağlıyoruz. Konya'dan güneye doğru Karaman, Mersin, Adana, Osmaniye, Gaziantep hızlı demiryolunun yapımını programa aldık. Nasıl şimdi Eskişehir'den Konya'ya yüksek hızlı trenle gidiyorsak inşallah kısa bir süre sonunda Gaziantep'e kadar olan tüm şehirlere de hızlı trenle ulaşacağız.''

ESKİŞEHİR DEMİRYOLU ÜRETİM TESİSLERİYLE DE ARTIK MARKA OLUYOR

Eskişehir'i Türkiye'nin dört bir yanına bağlamak için de dünyaya bağlamak için de projelerin, yol haritasının ve programın hazır olduğunu dile getiren Başbakan Erdoğan, ''Eskişehir sadece Odunpazarı evleriyle dünya markası olmuyor. Eskişehir sadece Yunus Emresiyle, Nasrettin Hocasıyla dünyada marka olmuyor. Eskişehir sadece Lüle taşıyla dünyada marka olmuyor, Eskişehir sadece tekstiliyle dünyada marka olmuyor. Eskişehir aynı zamanda yüksek ileri teknolojiyle yapılan yüksek hızlı tren hatlarının kavşağında olmasıyla da dünyada marka oluyor'' ifadelerini kullandı.

ARTIK TAKA TUKA GİDEN TREN YOK

Geçmişte ''Bozkurt'' ve ''Karakurt'' lokomotiflerini, ''Devrim'' arabasını üreten Eskişehir TÜLOMSAŞ tesislerini bugün Avrupa'ya lokomotif ihraç eden modern bir tesis haline getirdiklerini anlatan Erdoğan, Eskişehir'in demiryolu üretim tesisleriyle de marka olduğunu vurguladı. Erdoğan, şunları kaydetti: ''Biz sadece yerele takılıp kalmıyoruz. Sınırların içine hapsolmuyoruz. Çok değil, 10 yıl önce Türkiye bırakın Yüksek Hızlı Tren yapmayı 100 yıl önce, 150 yıl önce yapılan mevcut demiryollarını yenileyemiyordu. Türkiye, ray üreticisi ülkelerin kapısında adeta sıraya giriyor, ithal edebildiği kadar rayla mevcut hatları yenilemeye çalışıyordu. Siz bilir misiniz? Bizim Karabük'teki Kardemir 10 metre uzunluğunda ray üretiyordu ve bunlar perçinlenerek yapılıyordu ama şimdi yaklaşık 60 metre uzunluğunda ray üretiyoruz ve bunlar kaynak sistemiyle yapılıyor. Yolda giderken de daha önce olduğu gibi o gürültülü sistemler kayboluyor, huzur içinde yolculuğunuzu yapabiliyorsunuz. Masanızın üzerinde çayınız, yemeğiniz her şeyiniz rahatlıkla durabiliyor. Artık taka tuka giden bir tren yok. Buralara geldik. Yol medeniyettir. Demiryolları medeniyettir. İşte bunlar aldığımız mesafeyi gösteriyor. Şimdi artık biz dünyaya ray ihraç eder ülke konumuna geldik. Yüksek hızlı tren yolu yapımında ve işletmeciliğinde dünyanın 8'inci, Avrupa'nın 6'ncı ülkesi olduk. Pekin'den Londra'ya uzanan modern ipek demir yolunu Marmaray ve Bakü-Tiflis-Kars projeleriyle hayata geçiriyoruz. 2004-2012 arasında yılda ortalama 137 kilometre, toplamda bin 94 kilometre demiryolu yaptık. Bu rakam Cumhuriyetimizin ilk yıllarındaki demiryolu hamlesinde yapılan yollara eş değerdir.'' Başbakan Erdoğan konuşmasının sonunda, Eskişehir - Konya Yüksek Hızlı Tren hattında 2 hafta süreyle biletlerin 5 TL' den satılacağını vatandaşlara müjdeledi.

BAKAN YILDIRIM: TÜRKİYE, YHT İLE ESKİŞEHİR'DE TANIŞTI

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım ise Eskişehir'in, Ankara ve İstanbul'dan sonra Konya'ya da YHT ile bağlandığını bildirdi. Daha önce 5 saat olan Eskişehir-Konya arasının YHT ile 2 saate indiğini belirten Yıldırım, bu hizmetin vatandaşlara hayırlı ve uğurlu olmasını diledi. Yıldırım, Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'ın talimatıyla yarım asır ihmal edilen, unutulan, kaderine terk edilen demiryollarının yeniden devlet politikası haline geldiğini dile getirdi. Ankara çıkışlı Eskişehir, Konya, Sivas, Bursa, Bilecik, İstanbul, Yozgat, Kırıkkale gibi önemli merkezleri birbirine bağlayacak YHT hamlesinin 3'üncü önemli halkasını Eskişehir'de başlattıklarına dikkati çeken Yıldırım, şöyle devam etti:
''Ankara-Konya ve Ankara-Eskişehir'den sonra Eskişehir-Konya hattını da hizmete alıyoruz. Son 10 yıl içinde demiryollarına rekor düzeyde yatırım yaptık. Bugüne kadar yapılan yatırımlar 26 milyar lirayı buldu. Devam eden projeler 3 bin kilometreden fazla. 11 bin kilometre mevcut demiryolu ağımızın 7 bin 300 kilometresini tamamen yeniledik. 100 yıldır el atılmayan tren hatlarını yaptık. Çünkü demiryolları bir ülkenin kalkınmasının, bir milletin refahının olmazsa olmazı, çekici lokomotifidir. Bu projelerle yerli demiryolu sanayimizi de kuruyoruz. Raylar, hızlı trenler, makaslar, traversler, tekerlek ve buji takımları, velhasıl altyapı için üstyapı için ne lazımsa Türkiye'de yapılıyor. Türkiye, hızlı trende de yerli demiryolu sanayisinde de öncüdür.''

Bakan Yıldırım, Eskişehir'de yaşayanların, demiryollarının ne anlama geldiğini çok iyi bildiğini ve kentin 100 yıllık demiryolu geçmişine sahip olduğunu anlattı. Kentte her ailenin mutlaka demiryollarıyla bir ilişkisi bulunduğunu ifade eden Yıldırım, şunları söyledi:
''İlk defa Türkiye, Eskişehir'de YHT ile tanıştı. Bu seferlerle artık Konya sadece 2 saat. Eskişehir-Konya YHT Hattı, Mevlana ile Yunus Emre arasında gönül köprüsü kuracak. Eskişehir'de yapılan hizmetler sadece bununla sınırlı değil. Anlat anlat bitmez. Bölünmüş yollar, çevre yolu ve Kütahya'ya, Bozüyük'e, Ankara'ya, Afyonkarahisar'a her güzergahta yolları böldük, hayatları birleştirdik. Eskişehir'in ana güzergahındaki köprülü kavşaklar, 11 alt ve üst geçidi de Bakanlığımız yaptı. Eskişehirliler'in trafik sorununu çözdük. Havaalanını, uluslararası uçuşa uygun şekle getirdik, yeni taksi yolu yaptık ve boyunu uzattık. Bir sene Eskişehir'de süren 'havaalanı batıya mı uzasın doğuya mı uzasın' tartışmasını sona erdirdik. Eskişehir Havalimanı, uluslararası seferlere müsait hale geldi. Şehir geçişini yine Sayın Başbakanımızın talimatıyla YHT de dahil yeraltına alıyoruz. Eskişehir'in iki yakasını tren hatlarının birbirinden ayırmaması için bu projeyi gerçekleştiriyoruz. Hayırlı ve uğurlu olsun.''

Milli Eğitim Bakanı Nabi Avcı ise Eskişehir'in, tarihi günlerinden birini yaşadığını kaydetti.

Konuşmaların ardından Başbakan Erdoğan ve protokol üyeleri, Konya'ya sefer düzenleyecek ilk YHT'yi törenle uğurladı. Başbakan Erdoğan, Eskişehir-Konya YHT'nin ilk seferini, 'disk' denilen işaret levhası ile komut vererek başlattı.

MEHTER TAKIMI İLE KARŞILANDI

Başbakan Recep Tayip Erdoğan ve protokol üyeleri tarafından uğurlanan Eskişehir-Konya Yüksek Hızlı Trenini, Konya Büyükşehir Belediye Başkanı Tahir Akyürek Konya'da Mehter Takımı ile karşıladı.

“ÜLKEMİZ VE ŞEHRİMİZ ADINA TEŞEKKÜR EDİYORUZ”

Başkan Tahir Akyürek, “Dünyada ve Avrupa'da örneklerini gördüğümüz hızlı tren hatlarını ülkemize ve şehrimize kazandırdıkları için Başbakanımıza, Ulaştırma Bakanımıza, Genel Müdürümüzde ve tüm devlet demiryolları çalışanlarına ülkemiz şehrimiz adına çok teşekkür ediyoruz.” dedi.

“HEDEFİMİZ YILSONUNA KADAR KONYA İLE İSTANBUL'U BAĞLAMAK”

TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman da yaptığı konuşmada, YHT ile Eskişehir'de Eskişehir -Konya YHT Hattı'nın açılışını yaptıklarını hatırlatarak,  trenle 1 Saat 45 dakikada gelinebilse de daha güvenli olması için hattın seyir süresini 2 saat olarak belirlediklerini açıkladı. Bugüne kadar trenle 8 saat, otobüsle de 5,5 saat civarında olan Eskişehir-Konya arasındaki yolculuk süresinin artık 2 saat olacağını belirten Karaman,  “Ankara-Eskişehir ve Ankara-Konya YHT Hattı Projesi sırasında büyük bölümü yapılan hattın son olarak Eskişehir'den Konya'ya doğru 5 kilometrelik bölümü tamamlandı. Bu hattın en önemli özelliği Eskişehir'i Konya değil, yılsonuna kadar Ankara-İstanbul Hattı'nı tamamlandığımızda Konya ile İstanbul'un birbirine bağlanacak olmasıdır.  Bu hattın yapımında Konya, Eskişehir-Ankara bölge milletvekillerimiz ve Konya şehir geçişi başta olmak üzere karşılaştığımız sorunların çözümünde yardımcı oldukları için Konya Büyükşehir Belediye Başkanlığımıza teşekkür ediyorum. Bizleri burada güzel karşılamalarından dolayı Büyükşehir Belediye Başkanımıza ayrıca teşekkür ediyorum. Trenimiz, Konya'ya, Eskişehir'e ve Türkiye'ye hayırlı olsun.” diye konuştu.

Konya'da özel bir televizyon kanalının canlı yayınına da katılarak, Eskişehir-Konya ve diğer YHT projeleri hakkında açıklamalarda bulunan TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman ve beraberindekiler, Konya Büyükşehir Belediye Başkanı Tahir Akyürek'le birlikte Mevlana Müzesi'ni ziyaret ettiler.

ESKİŞEHİR-KONYA YHT HATTI'NIN ÖZELLİKLERİ

355 km'lik Eskişehir - Konya YHT hattındaki seyahat süresi 2 saat olacak.

YHT'ler; Eskişehir'den 08.30 ve 14.30; Konya'dan 11.30 ve 18.00 hareket edecekler. Yeni YHT setlerinin temini ile sefer sayısı artacak.

YHT + OTOBÜS BAĞLANTISI İLE KONYA -BURSA 4 SAAT

Eskişehir-Konya YHT seferlerine, Bursa otobüs bağlantısı da sağlanacak. Otobüsle 8 saat olan Konya-Bursa seyahat süresi, YHT+otobüs bağlantısıyla yaklaşık 4 saate düşecek.
Törenle ilgili fotoğraf albümü için -->>