EN
Resim: udh-logo Resim: ataturk-img
Haberler Resim
BAŞKENTRAY PROJESİ NİN TEMELİ ATILDI

Başkentray Projesi'nin Temeli Atıldı…

 

Hızlı Tren Beton Travers Fabrikası İçin Anlaşma İmzalandı…

 

Başkentray Projesi'nin temelinin atılması, hızlı tren beton travers fabrikası iştirak anlaşması imza törenleri, Başbakan Yardımcısı Devlet Bakanı Cemil Çiçek,  Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, Kuzey Kıbrıs Cumhuriyeti Ulaştırma ve Bayındırlık Bakanı Hamza Ersan Soner, TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman, Sincan Belediye Başkanı Doç. Dr. Mustafa Tuna'nın  yanı sıra,  birçok davetlinin katılımıyla, 22 Şubat 2011 tarihinde saat 11.00'de Sincan-Lale İstasyonu yanında gerçekleştirildi.

Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım konuşmasında, “Başkentray Projesi'ni  Sincan'dan başlatıyoruz. Bu Proje ile banliyö hattını bir baştan diğer başa yenileyeceğiz. YHT, konvansiyonel tren ve banliyö hatlarını ayıracağız, hiçbir hemzemin geçit kalmayacak. Üst ve alt geçit şeklinde düzenlenecek.  Yayalar, arabalar, trenler ayrı yollardan gidecek ve vatandaş emniyetli bir şekilde seyahat edecek. Buradaki trenlerin de bir kısmını yeniledik, kalanları da yenileyeceğiz, yolculuk  keyfe dönüşecek  dedi.

Ayrıca Bakan Yıldırım; “Dağ gibi sorunları dağ gibi hizmete dönüştürdük.  Sincan, Ankara- Eskişehir, Ankara- İstanbul, Ankara- Konya, Ankara-Sivas projelerinin merkezinde yer alıyor, önemli bir geçiş güzergahına dönüşüyor. Ayrıca, Ankara'da inşası devam eden Çayyolu, Keçiören ve Sincan-Batıkent  metro projelerini de  hep birlikte bitireceğiz. “ şeklinde ifade etti.

Bakan Yıldırım;  Sivas'ta Hızlı Tren Beton Travers Fabrikası için imzaların atılacağını ifade ederek; sözlerini şöyle sürdürdü;” Eskiden bir tek travers fabrikası vardı.O da kapalıydı. Çünkü demiryolları yok sayılıyordu.  Şimdi yenileri açılıyor. Neden? Çünkü, Demiryolları gelişiyor. Geliştikçe raydan traverse, lokomotife kadar ülkemizde üretilmeye başlandı. Bugün Türkiye hızlı tren teknolojisine sahip Avrupa'da 6. Dünya'da 8. ülke olmuştur. TCDD'de son 8 yılda çok atılım oldu. Çok ihmal edildiği için görünmüyor. Şimdi 2023 kadar 4000 km duble demiryolu  yapacağız. Daha önce Bojileri – traversleri ve bağlantı elemanlarını  dışardan satın alıyorduk, şimdi fabrikalar kurarak Türkiye'de üretiyoruz ve paramız içerde kalıyor. Bu ürünleri Orta Asya, Kafkasya ve İngiltere'ye bile ihraç ediyoruz.”

KKTC Ulaştırma ve Bayındırlık Bakanı Saner ise, “Anavatanla Yavruvatan birbirine sıkı sıkıya bağlıdır. Birlikte ileri medeniyetler seviyesine ulaşmak için canla başla çalışmalıyız. Başbakan Recep Tayip Erdoğan'ın ‘Türkiye'de ne varsa eş zamanlı olarak KKTC'de de olacak' şeklindeki sözleri bizleri yüreklendirmiştir.” dedi.

TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman ise şunları söyledi; “Çağdaş kent olmanın birinci koşullarından birisi olan, yapım maliyeti ucuz, kullanım ömrü uzun, petrole bağımlı olmayan, çevre dostu raylı sistemlerin, kentlerimize kazandırılması amacıyla, üç büyük kentimizde, İstanbul'da Marmaray, İzmir'de Egeray, Başkentimizde Başkentray projeleri  başlatılmıştır. Bu projelerle banliyö sistemleri metro standardına getirilmektedir. Başkentray Proje ile; Ankara-Behiçbey arasında 6 yol, Behiçbey-Sincan arasında  5 yol, Ankara-Kayaş arasında 4 yol yeniden inşa edilerek, hızlı tren, konvansiyonel ve banliyö hatları birbirinden ayrılacaktır. Ayrıca,  tüm  istasyon ve peronlar metro standardında yeniden inşaa edilecek; tüm hemzemin geçitler kaldırılarak alt /üst geçitler yapılacak; yeni banliyö dizileri hizmete girecek; yolcu trafiğinin yoğun olduğu istasyonlarda yolcuların ihtiyaçlarını rahatlıkla karşılayabilecekleri kapalı istasyon alanları oluşturularak hatlar ihata altına alınacaktır. Proje; başkentin diğer toplu taşım sistemiyle entegre edilerek,  yıllık yolcu sayısı 15 milyondan 60 milyona çıkacak,  her 2 dakikada  bir banliyö işletilebilecektir.

Ankara-Sincan hattında Yüksek Hızlı Trenlerin seyir süresinin azalacağını,  Ankara-Eskişehir arasındaki seyahat süresinin de 1 saat 5 dakikaya düşeceğini söyleyen Karaman sözlerine şöyle devam etti; “Başkentray'ın 1. etabı kapsamında, Ankara-Marşandiz arasında 2 hat, Marşandiz-Sincan arasında ilave  yeni bir hat, Lale ve Hava Duraklarında karayolu altgeçit inşaatı ve elektromekanik sistemlerin inşaatları gerçekleştirilecek, daha sonra Başkentray'ın diğer aşamalarına geçilebilecektir. Colin-Savronik-GCF  konsorsiyumunun gerçekleştireceği projenin 14 ayda tamamlanması planlanmıştır.” 

 

Üçüncü İştirak, Hızlı Tren Beton Travers Fabrikası

 

Diğer taraftan Karaman, ileri demiryolu sanayinin geliştirilmesi amacıyla yerli ve yabancı özel sektörle işbirliğine gittiklerini,  bugün de, üçüncü iştirak olan Hızlı Tren Beton Travers Fabrikası için imza atacaklarını, fabrikanın mevcut travers fabrikasından farklı olarak, hızlı tren, ağır demiryolu, metro hatlarının ihtiyaç duyduğu traversler  ile demiryolu için gerekli diğer beton ürünlerini imal edeceğini,  Türk; KOLSAN, ESER BETON, Osman Yıldırım ve İtalyan MARGARITELLI'nin iştirakiyle kurulan fabrikanın Türkiye'nin ihtiyacının yanı sıra, ihraç yapma imkanına sahip olacağını ifade etti.

Sincan Belediye Başkanı Doç. Dr. Mustafa Tuna yaptığı konuşmada; Sincan metrosunun bir an önce bitirilebilmesi yönündeki Sayın Yıldırım'ın sonsuz gayretleri olduğunu ifade ederek, Sincan'a yapılan hizmetlerden mutluluk duyduklarını belirtti.

Konuşmaların ardından Bakan Yıldırım, yüklenici firma temsilcilerini piste çağırarak, projenin tamamlanma süresi olan 14 ay konusunda pazarlık yaptı.