EN
Resim: udh-logo Resim: ataturk-img
Haberler Resim
BAŞKENTRAYIN İHALESİ YAPILDI

Başkentray'ın  ihalesi yapıldı

 

 

Ankara trafiğine nefes aldıracak olan  Sincan -Kayaş banliyö hatlarının yeniden inşasını içeren Başkentray Projesi'nin ihalesi yapıldı. TCDD Genel Müdürlüğü'nde gerçekleştirilen ihaleye, yerli ve yabancı 19 iş ortaklığı katıldı. Yaklaşık maliyeti 350 milyon 832 bin 791 Avro olarak belirlenen projeye en düşük teklif, 186 milyon 235 bin 935 Avro olarak verildi. Başkentray  Projesi ile Sincan-Ankara-Kayaş aksındaki tüm yollar yeniden inşa edilecek. İstasyon ve peronlar metro standardına kavuşacak. Yılda 110 milyon yolcu taşınması planlanan projenin Ankara-Sincan kesimi 15 ay, Ankara-Kayaş etabı ise 18 ayda bitirilecek. Kurulacak sinyal sistemi ile 2,5 dakikada bir banliyö treni işletilecek hatta Ankara-Sincan arasında 19 dakika olan Yüksek Hızlı Tren (YHT) seyahat süresi 8 dakika kısalarak 11 dakikaya inecek. TCDD Genel  Müdürü Süleyman Karaman, Başkent Ankara'nın kısa bir süre sonra Türkiye'nin en özgün raylı sistemlerinden birine sahip olacağını açıkladı.

 

Ankara şehir içi yolcu taşımacılığına büyük katkı sağlayacak 36 km'lik  Başkentray Projesi, yaklaşık 350 milyon 832 bin 791 maliyetle ihaleye çıktı. Rusya, Çin, İspanya ve İtalya'nın önemli firmalarının da katıldığı ihaleye, 17 iş ortaklığı teklif, 2 firma ise teşekkür mektubu sundu. Yılda 110 milyon yolcu taşınması planlanan proje, birçok yeniliği de bünyesinde barındırıyor. Başkentray Projesi ile Ankara-İstanbul, Ankara-Konya ve Ankara-Sivas Hızlı Tren Projelerinin Ankara şehir içi entegrasyonu sağlanacak. Ankara-Sincan arasında mevcut koridorda 19 dakika olan Yüksek Hızlı Tren seyahat süresi 8 dakika kısalarak 11 dakikaya inecek. Azalan bu süre ile Ankara-Eskişehir arasındaki seyahat süresi de 1 saat 5 dakikaya düşecek. Ankara-Behiçbey arasındaki mevcut 4 yol, 2 adet hızlı tren, 2 adet banliyö  ve 2 adet konvansiyonel trenler için olmak üzere 6'ya çıkacak.  Behiçbey-Sincan arasındaki ise, 2 adet hızlı tren, 2 adet banliyö ve 1 adet konvansiyonel trenler için olmak üzere toplam 5 yol inşa edilecek. Ankara-Kayaş arasında da 2 adet banliyö, 1 adet hızlı ve 1 adet konvansiyonel trenler için 4 hat yapılacak. Toplam 36 kilometrelik güzergaha 184 kilometre ray döşenecek. Proje kapsamında 25 peron, 13 karayolu altgeçidi, 2 karayolu üstgeçidi, 26 yaya altgeçidi ve 2 yaya üstgeçidi yapılacak.  

 

 

İSTASYONLARDAKİ ENGELLER KALDIRILIYOR

 

Yapılacak istasyonlar, engelli vatandaşların kullanabileceği hale getirilecek. Her istasyona yürüyen merdiven ve asansörler inşa edilecek. Yolcu trafiğinin yoğun olduğu Sincan, Lale, Etimesgut, Hipodrom,Yenişehir, Mamak ve Kayaş'ta yolcuların gıda, kitap, gazete vs. ihtiyaçlarını rahatlıkla karşılayabilecekleri kapalı istasyon alanları oluşturulacak. Şehir merkezinde bulunan Yenişehir istasyonunda altta, diğer  6 istasyonda ise istasyon üstünde  modern yapılar inşa edilecek.

 

BAŞKENTRAY DİĞER METRO HATLARI İLE ENTEGRE OLUYOR

 

Başkentray Projesi'nin Ankara şehir içindeki mevcut raylı sistemlerle entegrasyonu sağlanacak. Keçiören metrosu ile Ankara Gar'da, Batıkent metrosu ile Yenişehir İstasyonu'nda, ANKARAY'la ise Kurtuluş ve Maltepe istasyonlarında bağlantı sağlanacak. Kayaş-Sincan arasında Metro standardında banliyö işletmeciliğinin inşaa edilmesi ile birlikte nüfus açısından giderek büyüyen ve gelişen batı tarafındaki yolcuların Ankara Gar'a gelmeden YHT'ye inip binmelerinin sağlanması amacıyla Emirler'de  modern bir gar inşa edilecek. Yeni yapılacak gar'da yolcu hizmetlerinin yerine getirileceği mekanlar ile birlikte alışveriş yerleri de bulunacak. Banliyö  hattı,  transit  demiryolu  trafiğinden  ayrılarak  zaman,  işletme  ve  kullanıcı  açısından  daha  fonksiyonel,  yüksek  standartlı,  konforlu,   güvenli  ve  tercih  edilir  bir  ulaşım  türü  haline  getirilecek. Kurulacak sinyal sistemi ile 2,5 dakikada bir banliyö treni işletilebilecek. Başkentray Projesi'nin  Ankara-Sincan kesiminin 15 ay, Ankara-Kayaş kesiminin 18 ayda bitirilmesi planlanıyor.

 

ANKARA TÜRKİYE'NİN EN ÖZGÜN RAYLI SİSTEMLERİNDEN BİRİNE SAHİP OLACAK

 

TCDD Genel  Müdürü Süleyman Karaman,  Başkentray'ın sıradan  bir banliyö projesi olmadığını, Ankara'nın doğu-batı aksında raylı sistemin omurgasını oluşturduğunu söyledi. Ankara-Eskişehir ve Ankara-Konya YHT projelerinin hayata geçirildiğini, Ankara-Sivas YHT hattının da yapımının devam ettiğini hatırlatan Karaman,  şunları kaydetti: ‘'Başkentimizi doğuya ve batıya YHT ile bağlıyoruz. Mevcut demiryolu ile hem banliyö hem  anahat  hem de YHT işletmeciliği yapılması sürdürülebilir değildi. Biz bunun için proje kapsamında, banliyö, anahat ve YHT taşımacılığı yapılan hatları birbirinden ayırıyoruz. Hatları bazı yerlerde 4, bazı yerlerde 5, bazı yerlerde 6'ya çıkarıyoruz. Güzergah üzerinde hiçbir hemzemin geçit bulunmayacak. Sanat yapıları ve köprüleri ona göre düzenliyoruz. Ankara Gar'ından e Sıhhiye'den yürüyen merdivenlerle metroya ve Ankaray'a bağlantı sağlanacak. Kısa bir süre sonra Ankara Türkiye'nin en özgün raylı sistemlerinden birine sahip olacak. Elbette banliyö trenlerini kullanan yolcularımız kısa süreli bir zahmet çektiğini biliyoruz. Ancak işletmeye açıldığında bu zahmete değdiğini onlar da görecek. Ankara'ya hayırlı uğurlu olsun.''