EN
Resim: udh-logo Resim: ataturk-img
Haberler Resim
BAKAN YILDIRIM YHT HATLARINI İNCELEDİ'

BAKAN YILDIRIM, ESKİŞEHİR-İSTANBUL VE ANKAR-SİVAS YHT HATTINI İNCELEDİ…

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, 29 Ağustos Çarşamba günü Bilecik'te Ankara-İstanbul Yüksek Hızlı Tren Projesi'nin Eskişehir-İstanbul kesiminde, 01 Eylül Cumartesi günü ise Sivas'ta Ankara-Sivas Yüksek Hızlı Tren hattının yapım çalışmalarını incelemelerde bulundu.   

Bilecik'in Osmaneli ilçesi yerleşkesinde bulunan Yüksek Hızlı Tren şantiyesine gelen Bakan Yıldırım, TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman ve yüklenici firma yetkililerinden brifing aldıktan sonra açıklamalarda bulundu. İnegöl-Köseköy arasındaki toplam 154 kilometrelik kesimde inşaatın gidişatını ve ilerleme durumunu görmek, yüklenicilerden, mühendislerden güncel bilgileri almak için geldiğini belirten Yıldırım, Türk ve Çinli şirketlerin oluşturduğu bir konsorsiyum tarafından yapılan ve Ankara-İstanbul hattında coğrafyası en zor bölümü oluşturan kesimin arazi yapısı da çok gevşek oluşu, tünellerin açılmasında, viyadüklerin konulmasında sıvılaşma riski ve heyelanlaşma riski fazla olduğu için biraz oyaladığını söyledi.

 

“Önümüzde 14 ay var”  

 “Elimizdeki coğrafya bu. Bu coğrafyayı değiştiremeyeceğimize göre, coğrafyayı fazla örselemeden, onunla zıtlaşmadan paralel giderek bu işi bitirmek. Bugün gelirken Eskişehir'den bu yana tek tek tünelleri, viyadükleri ve diğer sanat yapılarını havadan inceleme fırsatı bulduk.” diyen Bakan Yıldırım,  bu bilgiler ışığı altında Ramazan ayının başında bitiş tarihine endeksli yüklenicilerle Demiryollarının birlikte bir program ve takvim hazırlandığını hatırlatarak, “Şimdi o takvimi gözden geçireceğiz. Geçen bir ay içinde nereye gidilmiş, gecikmemiz var mı, erken bitirdiğimiz iş var mı, alınması gereken tedbirler nedir, bunları değerlendireceğiz.'' dedi.

Önlerinde 14 aylık bir zaman kaldığını, dolayısıyla takvimin sıkıştığına dikkati çeken ve hiçbir gecikme ve aksaklığı tolere edecek bir zamanın olmadığının altını çizen Yıldırım,  bu ve başka şantiyelerde düzenli olarak her ayın son cuma günü toplanıp değerlendirme yapılacağını vurguladı.

 

“Vardiya ve ekip sayısını artıracağız”

 Üstyapı gerekli zaman içinde işini bitirip testler için yeterince zaman kalması için üstyapıcıya altyapıcının işlerini vaktinde teslim etmesinin önemli olduğunu anlatan Yıldırım, bunların hepsini belirli bir plan dahilinde koordine ederek, birbirleriyle bir çalışma gerçekleştirilebilirse bir sorun yaşamayacağını ifade etti.

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, “Özetle projenin bundan sonraki sürecin dinamik takibi, zamanında bitirilmesi için hayati öneme sahip. Onun için bu çalışma yöntemini bundan sonra uygulayacağız. Bundan sonra tabii Köseköy-Gebze bölümü var. O da 54 kilometredir. O şantiyeye de gideceğiz. İnönü-Eskişehir 30 kilometre. O bitti, orası hazır. Şimdi çalıştığım kesim İnönü'den Gebze'ye kadar. Bu kesimin tamamında çalışıyoruz. Buradaki çalışmaları da, önümüzdeki Nisan ayı içerisinde tamamlamayı hedefliyoruz. Öngöremediğimiz konular olabilir diye artık toplantıları, değerlendirmeleri ve şantiyedeki işin başındaki çalışmalara daha ağırlık verdik. Elimizde böyle rahat bir zaman yok. Onun için biraz daha vardiyaları artıracağız, ekip sayısını artıracağız. Biraz daha süreci hızlandıracağız. Biter ama bitmesi yetmiyor. Hizmete girmesi için belirli bir süre yolcusuz çalışması lazım. Aksaklıkları görmemiz lazım. Sinyalde mi problem var, elektrifikasyonda mı sorun var, altyapıda herhangi bir çalışma olacak mı, bunlardan emin olmamız için en az bir altı ay trenlerin boş gidip gelmesi lazım. Hattın sıkıntısız çalıştığından emin olmamız lazım. Bu yönden takvim sıkışık, onu ifade etmek istiyorum.”diye konuştu.

 

 “Hedefimiz Ankara-Sivas arasını 2015'in sonunda açmaktır”

Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, hafta sonu ise Sivas'ta çeşitli incelmelerde bulundu. Yıldırım, Sivas'a yapılacak yeni gar binasının yeri için helikopterle şehri havadan gezdi, Ankara-Sivas Yüksek Hızlı Tren hattındaki çalışmalar hakkında yetkililerden bilgi aldı.

Hattın Yıldızeli ilçesinden geçecek tünel kısmında gazetecilere açıklamalarda bulunan Yıldırım, 2 bin 200 metrelik tünelin 600 metresinin tamamlandığını belirtti. Ankara-Sivas Yüksek Hızlı Tren Hattı'nın 406 kilometre olduğunu ve hattın 200 kilometre kısaldığına dikkati çeken Yıldırım, bununda seyahat süresinin 10 saatten 2-2,5 saate inmesi anlamına geldiğini, proje bittiğinde Ankara'ya 2 saatte gidebileceğini söyledi.

Ankara-Sivas Yüksek Hızlı Tren hattının 68-70 kilometresinin tünellerden, 30 kilometresinin de viyadüklerden oluştuğunun altını çizen Yıldırım, hatta çalışma yapılmayan Sivas şehir merkezine kadar olan kısmın ihalesinin yapıldığını, yakında orada da çalışma başlayacağını söyledi. Yıldırım konuşmasını şöyle sürdürdü:

“Hattın 150 kilometresi üst yapı, ray döşeme, elektrik hatları ve sinyal için hazır hale geldi. Geriye kalan 250 kilometrelik kısımda da özellikle Kırıkkale-Ankara arasında çalışmalar bundan sonra yoğunlaşacak. Çünkü en zor bölge, en zor geçişler orada. Belki de dünyada ayak yüksekliği en fazla olan viyadükler bu hat üzerinde yapılacak. Çok ciddi bir mühendislik gerektiriyor. 92 metre ayak yüksekliği var. Oldukça önemli bir yapı. Bu kadar yüksekten 80-90 metre deyince, bunu böldüğünüz zaman 30-35 katlı bir bina yüksekliğinde, üstünden bir tren geçecek anlamına geliyor. Zor bir proje ama zor olması bir şey ifade etmiyor. Yeter ki Sivaslıların, hemşehrilerimizin, vatandaşlarımızın Sivas-Ankara, Sivas-İstanbul, Sivas-Eskişehir, Sivas-Konya, Sivas-İzmir gibi birçok vilayete konforlu, rahat bir seyahat yapma imkanına sahip olsunlar. Her şey yolunda giderse, herhangi bir olağanüstü durum olmazsa, hedefimiz Ankara-Sivas arasını 2015'in sonunda, en geç 2016'nın içerisinde açmaktır. Bunun için arkadaşlarımız canla başla gayret ediyorlar.''

 

“Proje Kars'a devam edecek”

Projenin Sivas ile bitmediğini, Erzincan'a, Erzurum'a, Kars'a kadar etap etap devam edeceğini anlatan Yıldırım, Eskişehir-İstanbul arasını gelecek yıl tamamlamayı hedeflediklerini, Bursa-Eskişehir-İstanbul arası başladığını, Ankara-İzmir arası Ankara-Afyon kesiminin de ihalesi yapıldığını hatırlatarak,  “Hızlı tren ağıyla yavaş yavaş ülkemizi batıdan doğuya, kuzeyden güneye Ankara merkez olmak üzere örmeye başlıyoruz. Bu konuda bugüne kadar bin 100 kilometre civarında bitmiş hattımız var. Devam eden miktarda zannediyorum 3 bin kilometrenin üzerinde çalışma var. Amacımız Osmanlı'nın, Selçuklu'nun ve modern Türkiye Cumhuriyeti'nin başkentlerini birbiriyle hızlı tren hattıyla bağlamaktır.” şeklinde konuştu.