EN
Resim: udh-logo Resim: ataturk-img
Haberler Resim
BASIN AÇIKLAMASI 06.12.2014

  

05 Aralık 2014 tarihli bir gazetede yer alan, “Demiryolu Kazığa Doymadı” başlıklı, Eskişehir Gar Geçiş projesi yapımıyla ilgili haber incelenmiştir.

 

Konuyla ilgili aşağıdaki açıklamanın yapılması gerekli görülmüştür.

 

1- İddia edildiği gibi fazla yahut gereksiz kazık kullanılmamıştır.

 

2- Haberin konusu, Fore kazıkları desteklemek amacıyla kullanılan destekleme elemanlarıyla ilgilidir. Kullanılan malzemenin adı “KAZIK” değil “STRUT”, yani Türkçesiyle “DESTEKLEME ELEMANI” dır.

 

3- Çalışma güzergahının her iki tarafının yerleşim merkezi ve binalara yakın olması sebebiyle can ve mal güvenliği açısından alınması gereken tüm tedbirler alınmış, projenin tamamlanması için ne kadar destekleme elemanı gerekiyorsa o kadar kullanılmıştır.

 

4- Destekleme elemanı sayısı projede artırılmamış, aksine azaltılmıştır.

 

5- Destekleme elemanı kullanımı ve birim fiyat tespiti ihtisas birimi olan Yüksek Fen Kurulu Bakanlığı' nın görüşü ve isteği doğrultusunda yapılmıştır.

 

6- Herhangi bir zarar söz konusu değildir. 125 Milyon yaklaşık maliyetli şehir geçişi işi 75 Milyon TL'ye bitirilmiştir.

 

7- Eskişehir Gar Geçişi Projesi, Türkiye'de ilk defa gerçekleştirilen, şehir içinden geçen demiryolu hattını yer altına alan örnek bir projedir. Eskişehir şehir merkezinin Jeolojik yapısının olumsuzluğu, yeraltı sularının yüzeye yakın ve çok olması nedeniyle çalışmalar esnasında büyük zorluklarla karşılaşılmıştır.

 

8- Özetle uygulama sözleşme ve ekleri doğrultusunda yapılmıştır. Uygulama aşamasında Yüksek Fen Kurulu Başkanlığının görüşleri alınmış, ayrıca konu TCDD Teftiş Kurulu Başkanlığınca incelenerek, yapılan işlemin sözleşme ve eklerine uygun olduğu raporla tespit edilmiştir. Uygulama Teşekkülümüz ve kamu menfaatine uygun olarak yapılmış olup herhangi usulsüzlük söz konusu değildir.

 

TCDD'ye yönelik bu iddialar hiçbir şekilde gerçeği yansıtmamaktadır.

 

Kamuoyuna saygıyla duyurulur.