EN
Resim: udh-logo Resim: ataturk-img
Haberler Resim
BASIN AÇIKLAMASI

Son günlerde, bir gazetenin iki köşe yazarı tarafından “Ankara-Eskişehir” Hızlı Tren Hattıyla ilgili asılsız iddialar dile getirilmektedir. Konuyla ilgili aşağıdaki açıklamanın yapılması gerekli görülmüştür.

1- Ankara-Eskişehir arasında çift hatlı, 250 km/saat hıza uygun yeni bir hızlı tren hattı yapılmış ve 13 Mart 2009'da işletmeye açılmıştır.

2- 2003'ten sonra projede yapılan değişiklikler, “rehabilitasyon” projesinin “hızlı tren” projesine dönüşmesi ve buna bağlı maliyet artışı tamamen yasalar çerçevesinde, mevzuata uygun olarak gerçekleşmiştir.

3- Yolun kilometre yapım maliyeti, dünya hızlı tren hatları yapım maliyetinin altındadır.

4- Yapılan yolda kullanılan teknoloji, iddia edildiği gibi 37 yıl öncesinin teknolojisi değil, günümüzde geçerli hızlı tren teknolojisidir.

5- Yoldaki deneme sürüşlerinde 303 kilometreye kadar çıkılmış, ticari hız maksimum 250 kilometre olarak belirlenmiştir.

6- Dünyada hızlı tren işletim hızı ortalama 170 kilometre/saattir.

7- Dünyada yaklaşık 40 kilometrelik manyetik hızlı tren hattı mevcut olup, yalnızca bu hatlarda 300 km .nin üzerinde işletmecilik yapılmaktadır. Bunun üzerindeki ortalama hızlar işletmecilikte değil, denemelerde kullanılmaktadır.

8- Gerek basın tanıtımına, gerekse ilk sefere hiçbir ayrım yapılmadan bütün medya kuruluşları çağrılmış, temsilciler dahil 150'ye yakın basın mensubu katılmıştır. Katılan basın mensupları arasında söz konusu köşe yazarlarının mensup olduğu gazetenin temsilci ve muhabirleri de bulunmaktadır.

9- Asılsız iddialarda bulunan köşe yazarlarının bilgi kaynaklarının hiçbir uluslar arası demiryolu kuruluşu, hızlı tren işletmeciliği yapan demiryolu idareleri, Ulaştırma Bakanlığı ve TCDD olmadığı, hiçbir uzman kuruluştan bilgi alınmadığı anlaşılmaktadır. Kaldı ki, aynı yazarlar bilginin doğru ve sağlıklı olup olmadığını sorgulamadan iddialarını dile getirmişlerdir.

10- Bu konuyu daha önce dile getiren köşe yazarlarına her türlü bilgi verilmesine rağmen, aynı yazarlar kaynağı belirsiz iddialarına devam etmişlerdir.

11- Hızlı trenin ilk seferine katılan kişilerin isim bilgileri kayıtlı olup, demiryolu işçilerinin trenle açılışa götürüldüğü iddiası iftiradan ibarettir.

Kamuoyuna saygıyla duyurulur.