EN
Resim: udh-logo Resim: ataturk-img
Haberler Resim
BASIN AÇIKLAMASI

BASIN AÇIKLAMASI

17 Temmuz 2012

 

11 Temmuz 2012 günü, Feneryolu İstasyonunda meydana gelen olayla ilgili aşağıdaki açıklamanın yapılması gerekli görülmüştür.

 

1- Görgü tanıklarının ve istasyonda görevli personelin tanıklıklarına göre olay: “Kazazede'nin tren hareket etmek üzereyken bebeğini trene bindirdiği; bebek arabasının kapalı halde dışarıda kaldığı; bebek arabasını da trene bindirirken kapıların kapandığı, kapının dışında kalan bebek arabasının koluna tutunarak hareket halindeki trenle birlikte koştuğu, dengesini kaybederek ve tren cidarına çarparak, iki vagon arasındaki boşluğa düştüğü ve hayatını kaybettiği” şeklidedir.

 

2-Olayda, trenin kapılarının kapanma esnasında Ebru Gültekin Ilıcalı'nın trene binmeye çalıştığı, bebek arabasının kolunun kapıya sıkıştığı, sistemin sıkışan cismi algılamadığı  tekrar teyit edilmiştir.

 

3-Uluslararası Demiryolları Birliği EN14752 sayılı standarda  göre, kapı aralığına 3 ila 6 cm ebadında bir cisim sıkıştığında otomatik alıcılar bu cismi algılamamaktadır.

 

4-Trenler otomatik kapı sistemine sahiptir. Trenlerin dışarıdan tutunacak kapı kolu bulunmamaktadır.

 

5-Kapılar kilitli olmadan trenler hareket etmemektedir. Hareket halinde iken kapılar açılmamaktadır.

 

6-Özetle, Peronda bulunan güvenlik personeli ilgili şahsa doğru koşarak ikaz etmesine karşın, kazazede bebek arabasının kolunu bırakmamakta ısrar etmiş; maalesef hepimizi üzen müessif olay meydana gelmiştir.

 

7-Konuyla ilgili idari ve adli soruşturma açılmıştır.

 

8- Prof. Sıdık Yarman, Prof. Mustafa Ilıcalı, Prof. Tuncer Toprak ve Prof. İlhan Kocaarslan'dan oluşan  Bilim Kurulu olayla ilgili teknik inceleme yapmıştır.

 

9-Bilim Kurulu, teknik incelemesinde;   “1- Feneryolu istasyonundaki peronun, yol daire başkanlığının 18.07.2007 tarih ve 36822 sayılı emrinde belirtilen ölçülere uygun olduğu tespit edilmiştir. 2-Kazaya iştirak eden E 14074 tipi banliyö dizisinin basamaklar dahil genişlik ölçüsünün UIC 501-1 yapı gabarisine göre uygun tasarlandığı belirlenmiştir. 3- Yukarıda sözü edilen ölçüler, yük ve yolcu işletmeciliği veren(karma işletmecilik) işletmelerde kullanılan ölçülerdir. 4-Bahsi geçen otomatik kapı sisteminin TSE EN 14752 standartlarına göre modernize edildiği ve tasarımında yer alan teknik özelliklerin uygun olarak çalıştığı yapılan testler sonucu belirlenmiştir.” şeklinde bir sonuca ulaşmıştır. Tespitlerine yer vermiştir.

 

Ayrıca, Kuruluşumuzca, söz konusu kazayı incelemek üzere İstanbul Teknik Üniversitesi'nden bilirkişi talebinde bulunulmuştur.

 

Kamuoyuna saygıyla duyurulur.