EN
Resim: udh-logo Resim: ataturk-img
Haberler Resim
BASIN AÇIKLAMASI

Bugün bazı basın yayın organlarında “Demiryolunun Serbestleşmesi Hakkında Kanun” tasarısının içeriğine  dair “özelleştirme” vurgulu haberler yer almıştır.

 

“BTS: Demiryolları özelleştirilemez”; “Demiryolu işçileri Ankara yolunda/Özelleştirmeye ‘DUR' diyecekler”; “Ankara yürüyüşü başlıyor”; “Demiryolu çalışanları Ankara'ya yürüyor”; “Demiryolcu Ankara yolcusu” başlıklı haberler yanlış ve yanlı ve bilgiler içermektedir.

 

Konuyla ilgili aşağıdaki açıklamanın yapılması gerekli görülmüştür.

 

1-Söz konusu kanun tasarısı demiryollarının serbestleşmesi hakkında olup bir özelleştirme kanunu olmadığı gibi, hiçbir şekilde demiryollarının özelleştirilmesi de söz konusu değildir.

 

2-Eylemcilerin “demiryolları halkındır, satılamaz” söylemlerinin hiçbir şekilde karşılığı bulunmamaktadır. Yasanının getirdiği herhangi bir satış, devir, vesaire söz konusu değildir. Demiryolu işletmeciliğinde tekel hakkının kaldırılmasının satış yahut özelleştirme olarak yansıtılması gerçekle bağdaşmamaktadır.

 

3-Ankara'ya yürüme kararı alan grup, haberlerde iddia edildiği gibi işçiler değildir. Demiryollarında örgütlü üç sendikadan yetkili olamayan bir sendikanın eylemdir. 36 bin demiryolu çalışanının görüşünü yansıtmamaktadır.

 

4-Yasa tasarısı hiçbir demiryolcunun hak kaybına uğramasına müsaade etmemektedir.

 

5-Tasarının öngördüğü serbestleşme modelinde, TCDD'nin üç bağlı ortaklığına TCDD TAŞIMACILIK A.Ş. ilave edilerek dördüncü bağlı ortaklık kurulmaktadır. Bu model TCDD tarafından 25 yıldır  bilinen, uygulanan  ve KİT mevzuatına tabi bir modeldir.

 

6-Tasarı, ülkenin demiryolu kapasitesinin tam olarak kullanılmasını sağlayarak, diğer ulaşım modları arasında demiryolu lehine bir eğilimin oluşmasını amaçlamaktadır.

 

7-Demiryollarının devlet politikası olarak ele alındığı, bugüne kadar gerçekleştirilmeyen büyük demiryolu projelerinin hayata geçirildiği, ülkemizin demiryolu ulaşım koridoru oluşturarak Asya-Avrupa ulaşım koridorları arasında avantajlı ülke konumuna geldiği bir dönemde sektörün dar, içe kapanık ve rekabetçi olmayan, tekel mantığıyla işletilmesi çağın ve aklın gereklerine aykırıdır. Avrupa Birliği ülkeleri dahil dünyanın gelişmiş bütün ülkelerinin serbestleşmeyi sağladığı bir dönemde “Demiryollarının Serbestleşmesi Hakkında Kanun” tasarısı bahane edilerek yapılan eylemin ve haberlerin demiryollarımıza ve ülkemize herhangi bir katkısı olmayacaktır. Gelişmiş hiçbir ülkede tekel uygulaması kalmamıştır.

 

8-Kanun tasarısının hazırlanma sürecinde eylemde bulunan sendika dahil ilgili bütün paydaşlarla görüşülmüş ve bunun bir özelleştirme olmadığı bütün açıklığıyla ifade edilmiştir. Hal böyleyken yapılan eylem ve dile getirilen söylemler kamuoyunu yanıltmaya yöneliktir. Yasa tasarısı içeriği TCDD resmi internet sitesinde kamuoyu ile paylaşılmıştır.

 

 

Kamuoyuna saygıyla duyurulur.