EN
Resim: udh-logo Resim: ataturk-img
Haberler Resim
BASIN TEMSİLCİLERİ YHT

Basın temsilcileri, 10 Mart 2009 günü YHT'nin ( Yüksek Hızlı Tren) deneme seferine katıldı. Tren 1 saat 25 dakika'da Eskişehir'e ulaştı.

TCDD Genel Müdürü Süleyman KARAMAN, basına ilk hızlı tren hattı konusunda bilgi de verdi.

Karaman, İspanya, İtalya gibi ülkelerde de hızlı trenlerin hızlı tren hattında sürekli aynı hızda gitmediğini, belirterek; “ Ankara- Eskişehir ilk hızlı tren hattında ortalama 173 km hızla, günde karşılıklı 4 sefer düzenleyeceğiz. Sincan –Esenkent hattının yapılması, hemzemin geçitlerin düzenlenmesi ve Eskişehir kent içi demiryolunun yer altına alınması sonrasında, hızımız ortalama 206'km'ye çıkacak ve böylece 1 saat 5 dakikalık seyahat süresi hedefliyoruz” dedi.

Genel Müdür, “ Ankara-Eskişehir hızlı tren hattı dünyada en az maliyet ve en kısa sürede biten hattır. 5 sene içerisinde Ankara-İstanbul, Ankara-Konya ve Ankara –Sivas hatlarının hizmete verilmesi hedeflenmektedir. Ayrıca, hızlı trenle birlikte Ankara Gar'a günde 50 bin yolcu gelecektir. Bu nedenle yeni bir hızlı tren garını yap-işlet-devret modeliyle yapmayı düşünüyoruz.” şeklinde konuştu.

Karaman, Ankara ve Eskişehir'de toplam 8 bin öğrencinin okuduğunu, bunların hızlı trenin potansiyel yolcuları olduğunu ifade etti.

Basının sorularını da yanıtlayan ve hemzemin geçitler konusundaki soruyu cevaplayan Karaman; yüksek hızlı tren hattında hemzemin geçit bulunmadığını, demiryollarının hızlı tren hattı yaparken gerekli alt ve üst geçit inşa ettiğini dolayısıyla hızlı tren hattında böyle bir sorun bulunmadığını, ancak normal hatta bulunan hemzemin geçitlerin güvenli hale getirilmesinin ilgili kuruluşların görevi olduğunu ifade etti.

Karaman ayrıca; trenin hiçbir şekilde yolundan çıkarak, herhangi bir araca çarpmadığını, buralarda meydana gelen kazaların diğer ülkelerde hemzemin geçit kazası olarak nitelenirken, Türkiye'de trenin suçlu olarak gösterildiğini, oysa trenin yolunda giden bir araç olduğunu, karayolu araçlarının trene çarptığını ifade ederek; “ Hemzemin geçitler benim için yaradır, ilgili yerel yönetim veya ilgili kuruluşlar gerekli yatırımları mutlaka yapmalıdır.. Buna rağmen yoğun trafiğin bulunduğu yerlerde TCDD onların bu görevini yapıyor ve onlara faturasını gönderiyor.” dedi.

Karaman; yüksek hızlı trenin hemzemin geçitlerden diğer tren hızlarında geçtiğini de belirtti.