EN
Resim: udh-logo Resim: ataturk-img
Haberler Resim
BOĞAZKÖPRÜ YENİCE, MERSİN TOPRAKKALE

"BOĞAZKÖPRÜ YENİCE, MERSİN TOPRAKKALE HAT KESİMİNDE TRAFİK YÖNETİM SİSTEMİ TESİSİ" PROJESİ'NİN DANIŞMANLIK SÖZLEŞMESİ İMZALANDI

Boğazköprü-Yenice, Mersin-Toprakkale hat kesiminde Trafik Yönetim Sistemi kurulması ve istasyon yollarının uzatılması işinin yapım denetimin Danışmanlık hizmeti için yapılan ihale 20 Temmuz 2007 tarihinde yapıldı. İhale sonunda en düşük teklifte bulunan GETINSA (İspanya)+SYSTRA (Fransa)+ Yüksel Proje (Türkiye) ortak girişimi ile TCDD arasında 13 Mart 2008 tarihinde saat 11.00 da sözleşme imzalandı. Bu sözleşmeyle Boğazköprü-Yenice ve Mersin Toprakkale hat kesimlerinde trafik yönetim sisteminin kurulması ve istasyon yollarının uzatılması işine ilişkin yapım denetimine yönelik danışmanlık hizmeti 36 ay sürecek. Ortak girişim sözleşmeyle Boğazköprü-Yenice arasında 270 Km'lik tek hat boyunca trafik yönetim sistemi kurulması ile 9 istasyonda toplam 15.585 M'lik yol uzatılması, Mersin Toprakkale arasında Mersin-Adana(İncirlik) arası 43 Kmlik çift hat ve Adana(İncirlik)-Toprakkale arası 100 Kmlik tek hat boyunca trafik yönetim sistemi kurulması ile yaklaşık 14620 M'lik yol uzatılması işinde sinyalizasyon, telekominikasyon, hat uzatmaları işlemlerinin devreye alınması, testleri, kurulması ve inşası için kontrollük hizmeti verecektir.

 

PROJE NEDİR?
"Boğazköprü Yenice, Mersin Toprakkale hat kesiminde Trafik Yönetim Sistemi Tesisi" Projesi

Dünya Bankasından sağlanan kredi ile Mersin-Toprakkale ve Yenice-Boğazköprü hatları arasında trafik yönetim sistemi inşa edilecek. Bu projenin toplam bedeli yaklaşık 133 Milyon ABD Dolarıdır. Bu proje kapsamında 43 km'si çift hat olmak üzere toplam 413 km . uzunluğundaki hatta ERTMS Seviye 1 (Avrupa Trafik Yönetim Sistemi) sinyalizasyon sistemi tesis edilecektir. Bu proje ile birlikte ana hatlarımızdaki sinyalli hat oranı %30'dan % 35'e çıkacak. Ayrıca bu proje dahilinde söz konusu güzergh üzerindeki bazı istasyonların yol uzunlukları en az 750 metreye çıkarılacak. Bütün bu çalışmalar söz konusu hatta kapasite artırımı, emniyet, konfor gibi kaliteyi belirleyen faktörleri artıracak.

Söz konusu proje tamamlandığında hat kapasitesi % 30 artacak, yük potansiyeline göre yeni trenlerin sefere konması imkanı doğacak böylelikle yük gelirlerimiz artacaktır.

Ayrıca istasyon boylarının uzatılması ile trenlerin taşıma kapasiteleri iki katına çıkacak bu da yük taşıma kapasitemizi iki katına çıkaracaktır. Trafikten sorumlu 63 personelden tasarruf yapılarak bu personelin ihtiyaç duyulan başka yerlerde değerlendirilmesine imkan sağlayacaktır. Böylelikle daha az personelle daha fazla yük taşınacak ve trafik yönetilecektir. Buda kuruluşumuzun verimliliğine önemli katkı yapacak.

İstanbul-Ankara hızlı tren projesinden sonra ilk defa mevcut hatlarımızda ETCS sinyal sistemi bu güzerghımıza monte edilmiş olacaktır. Böylelikle makinistlerin belirlenmiş hızların dışına çıkması önlenerek daha emniyetli tren trafiği sağlanacaktır.

Ayrıca trafiğin merkezden kontrolü ile tren tehirleri azalacaktır. Böylelikle yük ve yolcu trenlerimizin varacakları istasyonlara zamanında varması sağlanacak.