EN
Resim: udh-logo Resim: ataturk-img
Haberler Resim
BURSA YÜKSEK HIZLI TREN SÖZLEŞMESİ İMZALANDI

BURSA YÜKSEK HIZLI TREN SÖZLEŞMESİ İMZALANDI

 

ARINÇ: “Bursa'ya tren hayaldi, gerçek oldu”

 

Bursa'nın yarım asrı aşan tren özlemini yüksek hızlı trenle sona erdirecek Bursa Yüksek Hızlı Tren Sözleşmesi, Başbakan Yardımcısı Sayın Bülent Arınç ve Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Sayın Binali Yıldırım'ın katılımlarıyla, 30 Aralık 2011 günü TCDD Genel Müdürlüğünde gerçekleştirilen törenle imzalandı.

 

TCDD Genel Müdürlüğü protokol girişinde yapılan ve kalabalık bir davetli topluluğu, sivil toplum kuruluşların temsilcileri ve demiryolcuların katılımıyla gerçekleştirilen törende konuşan Başbakan Yardımcısı Bülent Arınç, Başmanevracı olan amcasının yanında büyümesi dolayısıyla demiryollarıyla ilgili bir çok anıları bulunduğunu dile getirdi. TBMM başkanı olduğu dönemde Fransa ve Japonya ziyaretleri sırasında hızlı trenleri gördüğünde “neden benim ülkemde de hızlı tren  yok” diye hayıflandığını anlatan Arınç,  “şimdi ülkemiz de hızlı trenler yapılıyor, milletçe ne kadar şükretsek azdır.” diye konuştu.

 

Bursa'nın tarih, kültür ve mana kenti olduğunu hatırlatarak,Bursa'ya hızlı tren yapmanın Bursa'ya saygının bir ifadesi olduğunu belirten ve Ankara,Eskişehir ve Konya'nın yaşadığı sevinci Bursa'nın da yaşamak istediğini söyleyen Başbakan Yardımcısı Bület Arınç şöyle konuştu: Engeller aşılarak şimdi imza aşamasına geldik. İhalesi yapılan 75 km.lik kesim 400 milyon liraya ihale edildi. Bu işin ne kadar zor olduğunu gösteriyor. 2016'da Ankara'dan Bursa'ya hızlı trenle gidebileceğiz. Yarım asırlık bir aradan sonra hayallerin gerçek olduğunu görüyorum. Hayaldi gerçek oldu.”

 

Yıldırım: “Zor, hemen yapılır, imkânsız biraz zaman alır”

 

Törende konuşan Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Sayın Binali Yıldırım, demiryollarının Türkiye Cumhuriyeti'nin istiklali kadar önemli olduğunu, İstiklal Mücadelesinin Ankara Garı'ndan yönetildiğini belirtti.

 

İstiklal Mücadelesinde Demiryollarının ne denli önemli olduğunun bir kez daha ortaya çıktığını ve Cumhuriyetin ilanından sonra Atatürk'ün demiryollarını tekrar ayağa kaldırmak için seferberlik başlatıldığını, Demiryollarına çok yatırım yapıldığını belirten Yıldırım, 1950-2003 yılları arasında ise yıllık sadece 18 kilometre yol yapılır hale geldiğini söyledi.

 

Hükümetin 2003 yılında demiryollarını devlet politikası haline getirerek, demiryollarının bu halini ülkenin kaderi olmaktan çıkarttığına dikkati çeken Yıldırım, bir düzüne hükümet, iki düzüne bakan eskiten Ankara-İstanbul Hızlı Tren Projesini gerçekleştirmek bu iktidara nasip oluyor. Sultan Abdülmecit'in hayal ettiği, Sultan Abdülhamit'in projesini hazırlattığı Marmaray, 1860 yılında hayal edilen asırlık projeyi de gerçekleştirmek bu hükümete nasip olduğunu ifade etti.

       

Sözleşmesi imzalanacak 75 kilometrelik Bursa Yüksek Hızlı Tren hattının üçte biri tünel ve viyadükten oluştuğunu vurgulayan Bakan Yıldırım,  “Türkiye'nin her tarafında zor bir arazi var, şartlar çetin. Ne yapacağız oturup ağlayacak mıyız? ‘Zor, hemen yapılır, imkansız biraz zaman alır', anlayışıyla çalışıyoruz” diye konuştu.

 

Yıldırım, Ankara'dan Konya'ya, Ankara'dan İstanbul'a, Ankara'dan Sivas'a, Ankara'dan Bursa'ya, Selçuklu, Osmanlı ve Türkiye başkentlerini birbiriyle komşu kapısı yapan YHT projelerinin bir bir gerçekleştirildiğini sözlerine ekledi.

 

Atalay: “Yüksek hızlı trenleri biz yapalım”

 

Türk-İş Genel Mali Sekreteri ve Demiryol-İş Genel Başkanı Ergun Atalay da demiryollarında çok güzel işlerin yapıldığını, bunu kendisinin bunu bizzat yaşadığını belirtti. Türkiye'nin kendi uçağını yapmasının dile getirildiğini hatırlatan Atalay, “Yüksek Hızlı Trenleri demiryolcular olarak biz yapmak istiyoruz” dedi.

 

 Karaman: “Bursa'nın 58 yıllık özlemine son veriyoruz”

 

 TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman ise yaptığı konuşmada, YHT projelerinden, yerli tren setlerinin hizmete verilmesine, Egeray'dan Gaziray'a, yol yenilemelerinden gelişen demiryolu sanayisine kadar bu yıl içerisinde demiryollarında yaşanan gelişmeleri hatırlattı.

 

Ankara-İzmir Yüksek Hızlı Tren yolunun yapım tekliflerini aldıklarını ve 26 firma ile demiryolu tarihinde bir rekor kırıldığını ve 30 Aralık, Bursa Yüksek Hızlı trenin imzasını attıklarını belirten Karaman “Bunların hepsini geride bıraktığımız 2011 yılı içerisinde gerçekleştirdik.2011'i Bursa Yüksek Hızlı Tren ile kapattık, 2012 yılını Bursa Yüksek Hızlı tren ile açıyoruz. Sayenizde, himayelerinizle, desteklerinizle Bursa'nın 58 yıllık tren özlemine son veriyoruz.Hayırlı uğurlu olsun.” dedi.

 

Bursa - Yenişehir'in yapımına başladıklarını belirten Karaman, “75 kilometrelik kesimde,15 kilometre uzunluğunda 20 adet tünel, 6225 metre uzunluğunda 20 adet viyadük,44 adet alt ve üst geçit,58 adet menfez  olmak üzere toplam 143 sanat yapısı inşa ediyoruz.Yaklaşık 10 Milyon 500 bin metreküp kazı ve 8 milyon 200 bin metreküp dolgu gerçekleştiriyoruz.Bursa, Gürsu ve Yenişehir'de üç istasyon yapılacak. Hattı,  yolcu ve yük taşımacılığı birlikte yapılacak şekilde, en son hızlı tren teknolojisiyle saatte 250 kilometre hıza uygun olarak inşa ediyoruz.2,5 yıl içerisinde alt yapısını bitirirken, eş zamanlı olarak Yenişehir-Bilecik arasının da yapımına başlayacağız” şeklinde konuştu.

 

Konuşmaların ardından yüklenici YSE-Tepe Ortaklığı ile Başbakan Yardımcısı Bülent Arınç, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım ve TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman tarafından Bursa Yüksek Hızlı Tren Sözleşmesi imzalandı. Törende, Başbakan Yardımcısı Bülent Arınç'a YHT maketi hediye edildi.