EN
Resim: udh-logo Resim: ataturk-img
Haberler Resim
Bakanımız TÜDEMSAŞ

ULAŞTIRMA BAKANI BİNALİ YILDIRIM, SİVAS'TAN TRENLE ERZİNCAN'A GİTTİ

•  Bakanımız TÜDEMSAŞ'ta vagon teslim törenine katıldı.

•  Sivas- Erzincan güzergahındaki istasyon ve garları ziyaret etti.

Ulaştırma Bakanımız Binali Yıldırım ve Genel Müdürümüz Süleyman Karaman Sivas'ta TÜDEMSAŞ'da vagon teslim törenine katılırken, Sivas'tan Erzincan'a trenle gitti. Bakanımız ve Genel Müdürümüz güzergahtaki istasyon ve garları ziyaret etti.

TÜDEMSAŞ'da (Demiryolu Makinaları Sanayii A.Ş) yeni üretilen vagonların hizmete sunulması töreninde açılış konuşması yapan TÜDEMSAŞ Genel Müdür Vekili Veysi KURT, Kuruluşun 66 yıldır Sivas'a, Türk Demiryollarına ve demiryolu endüstrisine ciddi katkıları olduğuna değindikten sonra, şirketin 2006 yılı hedefinin 633 vagon üretmek, 2171 vagon onarmak olduğunu söyledi. Kurt,üretilen vagonların % 85'nin yerli üretim olarak gerçekleştiğini belirterek servise verilecek vagonların; platform tipinden yılın ilk 5 ayında 195 adet üretildiğini, kapalı tipinden ise yıl sonuna kadar 200 adet üretmeyi hedeflediklerini söyledi.

 

 

 

 

 

 

 

Daha sora söz alan Genel Müdürümüz Süleyman Karaman, demiryolu deyince akla ilk önce Sivas'ın geldiğini, Sivas ta 6 bin demiryolu çalışanı bulunduğunu, aileleri ile birlikte yaklaşık 30 bin kişiye ulaştığını söyledi. Karaman, Ulaştırma Bakanın Binali Yıldırım'ın, Bakanlık Müsteşarlığının, Demiryolu Sendikasının, Sivas Valiliğinin ve Belediyenin katkı ve destekleri ile TÜDEMSAŞ'ı olması gereken yere getirmeye başladıklarını, yeniden demiryolu çağına ve demiryollarının şahlanışına şahit olmak üzere olduklarını söyledi. Eskiden hurdalık olan yerin temizlenmesine katkıda bulunan Valililik ve Belediye Başkanlığına teşekkür etti. Karaman, burada üretilen yük vagonlarının artık dünyada çalışmaya başladığını, Yunanistan da yapılan Güneydoğu Avrupa Birliği toplantısında vagonlarımızdan övgüyle bahsedildiğini ve bunun bizler için gurur vesilesi olduğunun söyledi. Bu vagonların üretilmesiyle konteyner taşımacılığının, kombine taşımacılığının gelişeceğini ve böylelikle demiryollarının hedefine koşacağını, bunların hizmet anlayışında son olamadığını da belirten Karaman, kamyonların, araçların taşınacağı vagonların yapılacağını, bu üretimlerle Sivas'ın gelişerek eski günlere döneceğini ve tüm Sivaslıların bununla gurur duyacağının belirtti. Bölge Müdürlüğünün gayretli çalışmaları ile istasyonlarında yenilendiğini sözlerine ekleyen Karaman, Hükümet ve Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım tarafından Demiryollarına verilen desteğin herkes tarafından ne anlama geldiğini bildiklerini ve mahcup olmamak ve demiryollarını yeniden geliştirmek için büyük bir gayrette girdiklerini belirtti.

Demiryol İş Genel Başkanı Ergun Atalay ise, demiryollarına son 40 yılın en büyük yatırımlarının bu hükümet tarafından yapıldığını 50 yıldır bakım ve onarım yapılmayan yolların yenilenmeye başladığını söyledi.

Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım ise yaptığı konuşmada, demiryollarının yıllardır ihmal edildiğini belirterek, ''Ülkemiz gibi bir coğrafyaya sahip olan bu vatanda demiryollarını ihmal etme, kaderine terk etme lüksümüzün olmadığını birinin hatırlaması gerekiyordu. Demiryollarının bu makus talihini değiştirmenin artık vakti gelmişti.' 'dedi.
Yıldırım, şöyle devam etti : “Hükümetimiz demiryollarını ülkenin temel politikası olarak kabul etti ve ayağa kalkması için düğmeye bastı. Böylece demiryollarımızda biriken sorunların teker teker çözülmesi, geciken projelerin hayata geçirilmesi için adımlar attık.”

Türkiye'nin 100 yıldır konuştuğu, hasretle beklediği Marmaray Projesi'ni başlattıklarını belirten Ulaştırma Bakanı Yıldırım, bu projenin bedelinin 3 milyar dolar olduğunu, Marmaray'ın dünyanın en önemli projelerinden biri olarak 2009'da Türk halkının, İstanbulluların hizmetine girececeğini ve Avrupa'dan Asya'ya kadar da birçok ülkenin yükünü taşıyacağını belirtti.

Türkiye'de yıllardır konuşulan hızlı treni getirmenin kendilerini nasip olacağını söyleyen Yıldırım, şu anda Ankara-Eskişehir arasında yoğun bir çalışma yapıldığını ifade etti. Bu durumun kendilerini rehavete sürüklememesi gerektiğini ifade eden Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, yapacak daha çok işleri bulunduğunu ve bunun daha işin başı olduğunu belirtti. Dünyada artık demiryollarının çok farklı bir noktaya gittiğini ifade eden Yıldırım, şöyle dedi: ''Türkiye, demiryolları çeken, çekilen araçlarının üssü haline gelecek, bunun müjdesini veriyorum. Çünkü Türkiye, demiryollarının geçiş noktası üzerinde. Bakü'den, Tiflis'ten, Kars'tan başlayan güzergahımız, batıya doğru devam edecek ve İstanbul Boğazı'nın altından geçerek Bulgaristan, Romanya, Almanya'nın batısına kadar kesintisiz devam edecek.''

Demiryollarının mutlaka kendi ayakları üzerinde kalabilmesi gerektiğini vurgulayan Yıldırım, ''Biz destekleriz, başkaları gelir 'zarar ediyor' diye yüz üstü bırakırlar. Onun için siz kendinize güveneceksiniz. İşinize sahip çıkacaksınız. Bunu başaracaksınız, bunu başaracağınızdan da zerre kadar endişem yok'' diye konuştu.

Bir yandan onarım, bir yandan da yeni yatırımlar yapmaya devam ettiklerini söyleyen Yıldırım, şunları söyledi: ''Amacımız, demiryollarının kaybettiği 50 yılı 15 yılda geriye kazanmak. Paramız da olsa zamana ihtiyacımız var. Demiryolu yapmak kolay iş değil. Demiryollarının TÜDEMSAŞ' ta ortaya koyacağı performans, başarı topyekün demiryollarının kalkınmasının en önemli lokomotiflerinden biri olacak. Özellikle yük vagonlarının sadece Türkiye için Kafkasya, Ortadoğu, Güneydoğu Avrupa için en önemli tedarik merkezi olacak. Bunun için çalışmalarınızı yapıyorsunuz, biz adımlarımızı atıyoruz.'' dedi.

DAHA SONRA BAKANIMIZ SİVAS'TAN ERZİNCAN'A TRENLE GİDEREK, TÜM İSTASYON VE GARLARI ZİYARET ETTİ…

Sivas'taki incelemelerinin ardından Erzincan'a trenle yola çıkan Bakanımız ve Genel Müdürümüz istasyon ve garlarda büyük bir coşkuyla karşılandı. Çünkü belki de hayatlarında ilk defa bir Ulaştırma Bakanını trende seyahat ederken görüyordu.

Bakan Yıldırım, Çetinkaya İstasyonunu ziyareti sırasındaki konuşmasında TCDD ile Çetinkaya Belediyesinin işbirliği ile yapılan “Ray Şenliği” etkinliklerinin önemine değindi. 1950 yılından beri ihmal edilen, unutulan demiryollarını hükümetleri döneminde tekrar ayağa kaldırmak için gerekli çalışmaları başlattıklarını söyledi. Hızlı Tren projelerine de değinin Yıldırım, Ankara-Yozgat üzerinden Sivas'a yeni bir yol için proje çalışmalarını başlattıklarını bu proje ile vatandaşların İstanbul'a 6 saatte, Ankara'ya ise 2 buçuk saatte seyahat edeceklerini söyledi.

Erzincan'a doğru yol alan trende demiryolları çalışmalarından söz eden Genel Müdürümüz Süleyman Karaman, Tecer-Kangal varyantı projesi hakkında bilgiler verdi. Karaman, Tecer- Kangal arasında bulunan mevcut hatta bulunan yüzde 18 gibi bir eğimden dolayı cevher taşımacılığında trenlerin bu bölgede iyi çalışamadığını belirterek, bir lokomotifin gücünün yetmediğini zaman zaman lokomotif sayısının 3'e kadar çıktığını söyledi. Kış dönemlerde çok daha fazla zorlandıklarının altını çizen Karaman, burada 1973 yılında alınan kararla yolun yapılmasının kararlaştırıldığını belirtti. Karaman, “Yolun tamamı 45 kilometre . Hat üzerinde Türkiye'nin en büyük tüneli var. Ayrıca iki tünel daha var. Üç tünelle geçilen, eğimi de yüzde 10 kadar düşürülen bir yol oluştu. Bunu biz 2003 yılında altyapısını tamamlamıştık. Ancak 2004 yılında bir sıkıntı oluştu. Kar tünellerinin boyunun kısa oluşu nedeniyle sorun çıkmasın diye kar tünellerini tamamladık. Bu sene sonunda burasını bitirmek istedik, ancak travers, sinyalizasyon ve ray ihaleleri Kamu İhale Kurumu tarafından iptal edildi. Bu sene ise Eylül ayında üçünü birden bitireceğiz. Gelecek Mayıs ayında ise bu yolu tamamen bitirmeyi hedefliyoruz.” dedi. Karaman, bu yolu geçen sene bitirebileceklerini de vurgulayarak, bu bölgede 60'lık ray kullanmak için çalışmaları uzattıklarını kaydetti. 60'lık rayla tren hızlarının 140 ile 160 km'ye çıkacağını söyleyen Karaman, daha önce gidilen sürenin bir saat 16 dakikadan 24 dakikaya düşeceğini ifade etti.

Bu arada durdurulan trenden inerek Tecer-Kangal Varyantı Projesinin yapıldığı bölgede de incelemelerde bulunan Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, burada yaptığı açıklamada, 1973'de başlayan 50 kilometrelik bu yolun, hazin bir hikayesi olduğunu belirtti. Demiryollarının hazin hikayesini anlatan Yıldırım, artık hazin hikayenin bittiğini belirterek, “Bu yolun traversleri , rayları, sinyalizasyonu bütün hazırlığı yapıldı. Bu sonbaharda montajı başlar. Önümüzdeki yılın ilk yarısında, Nisan-Mayıs aylarında da burayı hizmete açacağız. Bu mevcut yolun eğimi yüksek, dolayısıyla verim düşüyor. Bu yol 3 km daha kısalacak, bu projenin tamamlanmasıyla birlikte trenlerin daha hızlı ve kısa sürede gidilecek ” dedi.