EN
Resim: udh-logo Resim: ataturk-img
Haberler Resim
CUMHURİYET GAZETESİNİN MARMARAY YALANLARI

Cumhuriyet Gazetesinin 17 Kasım 2013 tarihli nüshasında yer alan “Yolcular kobay oldu” başlıklı haberine ilişkin Teşebbüsümüzün açıklamaları ile gazetinin haberi aşağıdadır.

Gazetenizin 17 Kasım 2013 tarihli nüshasında yer alan “Yolcular kobay oldu” başlıklı haber incelenmiş, konuyla ilgili aşağıdaki açıklamanın yapılması gerekli görülmüştür.

1-      Marmaray'ın “apar topar açıldığı”, “yolcuların kobay olarak kullanıldığı” iddiaları gerçek dışıdır.  Bir demiryolu altyapı yatırımının hizmete açılması için tamamlanması gereken süreçler bellidir. İnşa eden yüklenici firma güvenlik raporu verdikten, Müşavir firma kontrol ettikten, her teknik işin gerek inşa süresince gerek tamamlandıktan sonra üniversitelerce raporlamaları yapıldıktan, yapılan işler Bakanlık teknik uzmanlarınca kontrol edilerek kabulü yapıldıktan ve nihayet Uluslararası Sertifika Kuruluşu TÜV-SÜD Rail'den güvenlikli olarak İŞLETİLEBİLİRLİK raporu alındıktan sonra Marmaray işletmeye açılmıştır.

2-      Gazetenizin “uzman” kimliğiyle görüşüne başvurduğu mühendis Rıza Behçet Akcan 2008 yılında Marmaray inşaatından ayrılmıştır. Söz konusu şahsın Marmaray inşaatında çalıştığı ve ayrıldığı dönemde henüz Marmaray'ın elektromekanik sistemlerinin inşası söz konusu değildir. 2008 yılında ayrılan bir ve sonrasındaki iş süreçleri hakkında yeterince bilgisi bulunmayan bir kişinin görüşlerini “gerçek” kabul etmek, başından beri Marmaray'a çalışan her branştan yüzlerce mühendise ve uzman personele de haksızlıktır.

3-      Marmaray “güvenli olarak işletilebilirlik” sertifikası aldıktan sonra işletmeye açılmıştır. Bu sertifikayı verebilecek uluslararası yetkinlikte kuruluşlar sınırlıdır. Gazetenizin görüşüne başvurduğu adı geçen şahıs dahil, adı geçen şahsın iddialarını dile getiren kişilerin/kuruluşların uluslar arası sertifika verme yetkileri var da TCDD yahut Bakanlık bunları görmezden mi gelmiştir? Özetle, Marmaray hakkında bu bağlamda yapılan eleştiriler ve dile getirilen iddialar ucuz tatminden ve ciddiye alınmayacak dedikodudan ileri gitmemektedir.

4-      Marmaray'da şu  aktif olarak çalışan 5 tren setinde;  her trende 50 adet olmak üzere toplam 250 adet acil durum fren kolu; yine her trende 50'şer tane olmak üzere 250 adet acil durum kapı açma kolu; 5 istasyonun her birinin peronlarında 8 adet olmak üzere toplam 40 adet acil durum butonu; toplamda 540 adet acil durum mekanizması bulunmaktadır. Bu sayı hatta işletilen tren sayısına göre, her trende 100 adet olmak üzere artmaktadır.

5-      30 Ekim'de 2 defa, 2 Kasım'da 4 defa, 3 Kasımda 2 defa, toplam 8 kez trenlerde acil durum fren kolu çekilmiş; ayrıca 29 Ekim'de Üsküdar'da 1 kez, 30 Ekimde Üsküdar ve Yenikapı'da birer kez, 31 Ekim'de Ayrılık Çeşmesi'nde 1 kez, 2 Kasım'da Yenikapı'da 1 kez, 3 Kasım'da Yenikapı'da bir kez olmak üzere peronlarda da toplam 6 kez acil durum butonlarına basılmıştır. Toplamda acil bir durum olmadan, fren kolunun çekilmesi ve butona basılması nedeniyle 14 kez kısa süreli tren durması yaşanmıştır. Bu durumdan “komik” bir sonuç çıkarmak ve bunu gazetenizin “görüş olarak” dile getirmesi de uzmanlık işi olmalıdır.

6-      Görüşüne başvurduğunuz İnşaat Mühendisleri Odası İstanbul Şube Başkanı'nın “Marmaray testlerinin dizel çekicilerle yapıldığı” iddiası bütünüyle yalandır, dizel çekicilerle test yapılmamıştır.

7-      Banliyö hatlarının iyileştirilmesi tamamlandığında, banliyö üç hatta çıkacak, üçüncü hat hızlı tren ve yük taşımacılığında kullanılacak, pik saatler haricinde yolcu trenleri de Marmaray'dan geçecek, saat 24-05 arasında yük trenleri de Marmaray'ı kullanacaktır. Dolayısıyla görüşüne başvurduğunuz Prof. Semih Tezcan'ın iddiaları da gerçeği yansıtmamaktadır.

Marmaray konusunda her türlü bilgi paylaşımına açık olduğumuzu bildirir, çalışmalarınızda başarılar dileriz.