EN
Resim: udh-logo Resim: ataturk-img
Haberler Resim
DÜNYANIN 3. BÜYÜK DEMİRYOLU FUARI İSTANBUL'DA AÇILDI

DÜNYANIN 3. BÜYÜK ”DEMİRYOLU FUARI”  İSTANBUL'DA AÇILDI

Dünyanın 3'ncü büyük demiryolu fuarı “Eurasia Rail-3. Demiryolu Hafif Raylı Sistemler Altyapı ve Lojistik Fuarı, İstanbul Fuar Merkezi'nde açıldı. 25 ülkeden 286 firmanın katıldığı fuarın açılışını Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, İspanya Ulaştırma Bakanlığı Genel Sekreteri Mario Garces, Avrupa Birliği Türkiye Delegasyonu Temsilcisi Javier Menendez Bonilla ve TCDD Genel Müdürü Süleyman KARAMAN ile birlikte yaptı.
.

Yabancı basın mensuplarının da yoğun ilgi gösterdiği fuarın açılış törenin de konuşan Bakan Yıldırım, unutulmuş demiryollarını tekrar gündeme taşıdıklarının altını çizdi. Göreve geldiklerinde demiryollarının yatırım ödeneğinin 250 milyon lira olduğunu açıklayan Yıldırım, 250 milyon lirayla tamir, yenileme yapılamayacağını, ancak günün kurtarılabileceğini vurguladı. ''2002'ye kadar böyle oldu. Adına 10. Yıl Marşı söylenen sektör adı anılamaz hale geldi. Tekrar demiryolarını Türkiye'nin gündemine taşımak bize nasip oldu'' diyen Yıldırım, bu alandaki yatırımların artmaya başladığını ve 10 yıl sonra, 2012'de demiryollarına ayrılan yatırım bütçesinin 250 milyondan 5 milyar liraya yükseldiğini ve son 10 yılda demiryollarına 26 milyar lira yatırım yaptıklarını bildirdi.
.

2023'E KADAR 45 MİLYAR LİRA YATIRIM YAPILACAK
.

2023'e kadar başlanılan ve planlanan yatırımların tutarının 45 milyar lira olduğunu, 2023'te yüksek hızlı tren ağını 10 bin kilometreye çıkarma hedefi olduğunu anımsatan Yıldırım, ''Mevcut tren ağına 4 bin kilometre daha ilave etmek... Toplam demiryolu ağını 11 bin  kilometreden, 25 bin 500'e çıkarmak... Bu yüzde 100'den fazla bir artış anlamına geliyor. Türkiye nüfusunun yüzde 36'sını barındıran 15 ili Yüksek Hızlı Tren ile birbirine bağlayacağız. Türkiye'yi 2009' da YHT ile tanıştırdık. Asrın projesi diye nitelendirdiğimiz Marmaray'ı açacağız. Hızlı tren ile Ankara-İstanbul 3 saatin altına inecek'' dedi.
.

Bütün bunları yaparken İspanya ile önemli işbirliği gerçekleştirdiklerine vurgu yapan Yıldırım, gerek altyapı gerekse yüksek hızlı tren işletmeciliğinde ortak projeler gerçekleştirdiklerini ve gerçekleştirmeye devam edeceklerini söyledi. Uzak Doğu ile de aynı şekilde çalıştıklarını, demiryollarının sadece ulusal bir proje değil, bölgesel ve küresel bir işbirliğinin en önemli alt yapısı olduğunu dile getiren Yıldırım, şöyle devam etti: ''Türkiye AB'ye girmemiş olabilir ama girenlerin 20'sinde yüksek hızlı ten yok, Türkiye'de var. Önemli olan AB'de olan altyapıya sahip olmak. İnsanımızın refahı için yatırım yapıyoruz. Alt yapımızı AB'ye entegre ediyoruz. İşbirliğini daha da artırarak devam ettirmek istiyoruz. AB er ya da geç Türkiye'nin birlik için vazgeçilmez bir stratejik ortak olduğunu anlayacak. Bunun farkına varacak. Türkiye yük olmayacak, birliğinin yükünü paylaşacak onurlu bir ortak olacaktır. Biz yolumuza devam edeceğiz.''

DEMİRYOLLARI GELECEĞİMİZİN YOLUDUR
.

Demiryollarının geleceğin parlayan sektörü olduğunu, Doğu ile Batı arasında yapılan taşımacılığın hacminin 75 milyar dolar olduğunu ve böylesine büyük bir pazar olduğunu belirten Yıldırım, ''Demiryolu geleceğimizin yoludur. O yüzden yatırım yapmak gerekiyor'' dedi. 

.
Yurtiçinde 7 bin kilometre üzerindeki ağı tamamen yenilediklerini, Doğu-Batı, Kuzey-Güney bağlantılarının güçlendirildiğini, iki kıtayı Avrupa ile Asya'yı denizin 60 metre dibinden birleştiren Marmaray Projesi'nde de sona yaklaşıldığını ifade eden Yıldırım, lojistik merkezlerinin alt yapılarını da güçlendirdiklerini anlattı. Yıldırım, yurtiçi taşımacılığında ağırlığı demiryollarına kaydırarak, kazaları azaltıp, taşımacılık maliyetlerini düşürmek istediklerini bildirdi.

.
Demiryolu hatların 150 yılık geçmişi olduğuna dikkati çeken Yıldırım, sözlerini şöyle tamamladı: ''Hemzemin geçişler emniyetli hale getirildi. İstanbul, İzmir ve Ankara'da raylı sistemlerde belediyelere destek oluyoruz. Tüm bu yatırımlar sonucunda demiryollarının esamesi okunmazken, 300 uluslararası katılımcının bulunduğu bir fuarın açılışını yapıyoruz. 127 yerli firmamız 'biz de varız' diye burada bulunuyor. Türkiye rayını yapamazken, bugün alt ve üst yapı yapan demiryolu ekosistemini oluşturan bir noktaya geldi. Bunu asla yeterli görmüyoruz daha yolun başındayız. Ulusal ağımızı yapmamız yetmez, komşularla da aynı alt yapıyı geliştirmemiz lazım. Demiryollarının, ülkemizin, insanımızın kalkınması için vazgeçilmez, ülke bağımsızlığı kadar önemli olduğunu biliyoruz.''

RÜYALAR GERÇEK OLUYOR

TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman ise YHT'nin, İpek Demiryolu'nun, yerli demiryolu endüstrisinin,  demiryolcuların ve demiryolu özel sektörünün uluslararası demiryolu fuarı düzenlenmesinin rüyaları olduğunu söyledi.  Süleyman Karaman,  İstanbul-Ankara Yüksek Hızlı Tren yolunun bitirilmesi ile Asya  ve Avrupa'yı deniz altından birbirine bağlayacak raylı sistemin, Marmaray'ın da  bitirilme arifesinde yapıldığının altını çizdi.  Karaman, “Türk demiryolu endüstrisinin canlandığı, dünya demiryollarıyla demiryollarımızın eş zamanlı nefes aldığı bir dönemde, 2023 yılı  haritasıyla  10 bin kilometre yüksek hızlı tren yolunun ve 4 bin kilometre normal tren yolunun yapım kararının hayata geçmeye başladığı dönemde yapılmasının ayrı bir önemi var.” dedi.

DEMİRYOLLARI YENİDEN YAPILANIYOR

Karaman,  hazırlanan Türk Demiryolu Kanunuyla  demiryollarının yeniden yapılanma arifesinde olduğunu belirterek,  İstanbul,  Asya ve Avrupa kıtaları başta olmak üzere, her kıtadan, özellikle demiryolu alanında gelişmiş ülkelerden, demiryolu konusunda uygulayıcıları kısacası demiryolu sektöründeki tüm söz sahiplerini bir araya getirdiklerini ifade etti.

.
Konuşmaların ardından protokol üyeleri fuarın açılış kurdelesini keserek stantları gezdi.
.
Fuarın açılışına Ankara, İstanbul, İzmir, Sivas, Malatya, Adana, Afyon'daki TCDD Bölge Müdürlükleri ile bağlı ortaklıklar telekonferansla bağlandı.

25 ÜLKEDEN 286 FİRMA KATILIYOR

“Eurasia Rail-3. Demiryolu Hafif Raylı Sistemler Altyapı ve Lojistik Fuarı” alanında dünyanın 3'ncü büyük fuarı olma özelliğini taşıyor. İlki 2011 yılında Ankara'da, ikincisi 2012'de İstanbul'da yapılan fuara aralarında İspanya, Kore, Almanya, İngiltere, Çek Cumhuriyeti, Rusya Federasyonu, Çin Halk Cumhuriyeti ve Polonya olmak üzere 25 ülkeden 286 firma katılıyor.

.
Demiryolu kuruluşları, demiryolu teknolojileri, elektrifikasyon, sinyazilasyon, demiryolu, güvenlik, taahhüt, inşaat, inşaat malzemeleri, lojistik, ağır sanayi firmaları, hırdavat ve el aletleri üreticilerinin katıldığı fuarda; yolcu, yük vagonları, lokomotifler, manyetik yükselen trenler, dar ray aralığında çalışan trenler, özel ihtiyat araçları, dişli raylı demiryolu araçları ve intermodal nakliye araçlarından oluşan ürün grupları sergileniyor.