EN
Resim: udh-logo Resim: ataturk-img
Haberler Resim
DEMİRYOLU SEKTÖRÜ ULUSLARARASI FUARDA BULUŞTU

DEMİRYOLU SEKTÖRÜ ULUSLARARASI FUAR'DA BULUŞTU…

 

 

Yeşilköy İstanbul Fuar Merkezi'nde 8-10 Mart tarihleri arasında düzenlenen Eurasia Rail 2. Demiryolu, Hafif Raylı Sistemler, Altyapı ve Lojistik Fuarı, sektör temsilcilerinin buluşma noktası oldu. 20 ülkeden temsilcilerin katıldığı fuarda stant açan yerli ve yabancı 200 firma, sektördeki gelişmeleri ziyaretçilerle paylaştı. Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, fuarın açılışını Bulgar meslektaşıyla birlikte yaptı.

 

Bakan Yıldırım, fuarın açılışında yaptığı konuşmada, Türkiye'de demiryolu taşımacılığında gelinen noktaya işaret ederek, ''10 yıl önce demiryollarıyla ilgili düşüncelerimizi dostlarımızla paylaşırken, insanlar anlattıklarımızı tebessümle dinler, kibarlık olsun diye de ses çıkarmazlardı. Ama bakışlarından, söylediklerimizin kuru bir hayal olduğunu düşündüklerini anlamak zor değildi.'' dedi.

        

Türkiye'nin 10 yıl sonra demiryollarında sadece ülke içinde değil, Avrasya coğrafyasında da önemli bir hareketlenmeyi gerçekleştirdiğini, bugünkü fuarın bunu en iyi şekilde ispat ettiğini vurgulayan Yıldırım, Avrupa'yı Asya'ya bağlayan, Balkanlar ve Anadolu topraklarında tarihi İpek Yolu'nda, bunu modern demiryollarıyla yeniden donatmak suretiyle ihya etmenin adımlarını attıklarını söyledi.

 

Pekin ile Londra'yı Bağlayan Demiryolu Koridoru…

        

Bakan Yıldırım, konuşmasını şöyle sürdürdü: ''2014'e kadar tamamlanacak demiryolu hattı Filibe üzerinden Sofya ve Kuzey Batı'ya gidecek, Türkiye üzerinden Edirne'den Kars'a, Tiflis'e, oradan Bakü'ye ve Orta Asya'ya uzanacak… Demiryolu ulaşım koridoru, İstanbul'un Boğazın altından iki kıtayı birleştiren Marmaray Projesi ile birlikte, Pekin ile Londra'yı birbirine bağlayacak en önemli ulaşım demiryolu koridoru olacaktır. 1,5 milyar nüfus, 25 trilyon ekonomik büyüklüğe sahip bu coğrafya, demiryollarıyla, hava taşımacılığıyla, bölünmüş yollarıyla, otoyollarıyla, iletişim yollarıyla Doğu-Batı medeniyetlerini birbiriyle buluşturan önemli bir kavşak noktası olmaya devam etmektedir.”

        

Önümüzdeki 10 yıl içinde bu bölgede demiryolu sektörüne yapılacak yatırım miktarının 150 milyar dolar olarak hesaplandığına dikkati çeken Yıldırım, bunun, demiryolu altyapısı, demiryolu üstyapısı, demiryoluyla ilgili yeni teknolojiler, demiryolu araçları, hızlı tren setleri, makaslar ve demiryolu sanayisine yönelik daha fazla yatırım, daha fazla işbirliği, ülkeler için daha fazla refah ve kalkınma anlamına geldiğini ifade etti. Yıldırım, son 9 yılda demiryollarında başlattıkları projelerin toplam tutarının 40 milyar lirayı aştığının altını çizerek, ''Bugüne kadar gerçekleştirdiğimiz, 25 milyar lirayı bulmuştur. Gelecek 10 yıl için hedefimiz, mevcut yatırımlara 30 milyar dolarlık yeni demiryolu yatırımı ilave etmek suretiyle 10 bin kilometre yüksek hızlı demiryolu ağı, 4 bin kilometre de konvansiyonel demiryolu hattı yaparak toplam ağı 26 bin kilometreye yükseltmek olacaktır.'' şeklinde konuştu.

        

Avrupa'da 6'ncı, dünyada 8'inci yüksek hızlı tren işletmeciliğine sahip Türkiye'nin, Ankara, Eskişehir ve Konya olmak üzere 3 ilini yüksek hızlı tren ile birbirine bağladığını hatırlatan Yıldırım, 2017'ye kadar bu sayıyı 13'e çıkaracaklarını, bunun 10 yeni şehri yüksek hızlı trenle buluşturmak anlamına geldiğini vurguladı.

 

Marmaray'ı 2013 Sonunda Tamamlamayı Hedefliyoruz.

        

Bakan Yıldırım, Marmaray Projesi'nin de devam ettiğini, 2013'ün sonunda tamamlamayı hedeflediklerini, şu anda ray döşeme işlemlerinin sürdüğünü belirtti. Haydarpaşa'daki çalışmaların yolunda gittiğini, bir sıkıntı olmadığını kaydeden Yıldırım, ''Bu yıl içinde oranın da yeniden düzenlenmesi için ihaleye çıkmış olacağız'' dedi.

        

Haydarpaşa'ya yeni seferler konduğunu, şu anda talebi karşılamada bir sıkıntı bulunmadığını ifade eden Yıldırım, İstanbul Büyükşehir Belediyesi, Kocaeli ve Sakarya Büyükşehir Belediyesi'nin karşılıklı seferler koyduğunu, oradaki ihtiyacın giderildiğini söyledi. Gebze ile İzmit Köseköy arasındaki bölümün yüksek hızlı tren standardına göre tamamen yeniden yapılacağına değinen Yıldırım, bu nedenle hattın bir süre kapalı kalması gerektiğini ifade etti. Bu yıl içinde Gebze ile Haydarpaşa arasını da tamamen kapatacaklarını hatırlatan Yıldırım, Kartal-Kadıköy raylı sistemi açılacağı için kapatmanın doğurduğu kapasite eksikliğinin bu şekilde giderileceğini vurguladı.

        

 

Bulgaristan Ulaştırma Bakanı Ivaylo Moskoski da, fuarın demiryollarında yaşanan gelişmelere dikkat çektiğini söyledi. Türkiye ve Bulgaristan'ın önemli geçiş güzergahı üzerinde bulunduğunu ifade eden Moskoski, demiryollarındaki birlikteliğin iki ülke ilişkilerine önemli katkı sağlayacağını kaydetti.            

 

İstanbul En Büyük Demiryolu Sektör Buluşmalarından Birini Yaşıyor

 

TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman ise konuşmasına 8 Mart Dünya Kadınlar Günü'nü kutlayarak başladı. “İstanbul içinde bulunduğumuz coğrafyanın en büyük demiryolu sektör buluşmalarından birini yaşıyor.” diyen Karaman, bu yıl ikincisi düzenlenen fuarın yenilikçi bir vizyonla demiryollarının konuşulduğu bir platform özelliği taşıdığını açıkladı. 10 yıl önce ülkemizde uluslararası nitelikte raylı sistemler konulu böyle bir fuarın düzenlenmesinin hayal gibi olduğunu belirten Karaman, “Bugün ise üniversitelerden sivil toplum kuruluşlarına özel sektörden kamuya kadar birçok platformda raylı sistemler konuşulmaktadır. Bunun en temel nedeni,  2003 yılından bu yana demiryolunu öncelikli sektör olarak gören siyasi kararlılıktır. Bu kararlılık sonucunda, demiryolu yatırım ödeneği önemli oranda artırılmış, demiryolları büyük bir değişim ve dönüşüm sürecine girerken, yüksek hızlı tren teknolojisini kullanan dünyada 8. ülke durumuna gelmiştir. Demiryolu sektörünün güçlendiği bir Türkiye, sadece ulaşım sisteminde bir devrim gerçekleştirmemekte,  bunun yanı sıra dünya ekonomisinin ve enerji kaynaklarının adeta kalbi olan Ortadoğu, Orta Asya ve Uzak Doğu'ya önemli bir ulaşım alternatifi sunmaya hazırlanmaktadır. Fuara da dünyanın her tarafından katılım olması, Türkiye'de demiryolu sektörünün geldiği noktayı göstermesi açısından bizleri daha da mutlu etmektedir.” diye konuştu.

 

Türkel Fuarcılık Yönetim Kurulu Başkanı Korhan Yazgan, fuarın bölgenin en etkili sektör buluşması olduğunu söyledi. Yazgan, fuarı 2 yıl içinde dünyanın 2 numaralı fuarı yapacaklarını sözlerine ekledi.

 

Konuşmasının ardından açılışı gerçekleştirilen fuarda diğer protokol üyeleriyle stantları gezen Bakan Yıldırım, 8 Mart Dünya Kadınlar Günü dolayısıyla da kadınlara kırmızı karanfil dağıttı.

10 Mart Cumartesi gününe kadar açık kalacak fuara, 20 ülkelerden demiryolu kuruluşları, demiryolu teknolojileri, elektrifikasyon, sinyalizasyon, demiryolu güvenlik, taahhüt, inşaat malzemeleri, lojistik, ağır sanayi firmaları katılıyor. Fuar alanında; yolcu, yük vagonları, lokomotifler, manyetik yükselen trenler, dar ray aralığında çalışan trenler, özel ihtiyat araçları, dişli raylı demiryolu araçları ve intermodal nakliye araçları sergileniyor. Yerli ve yabancı konuşmacıların verdiği konferans ve seminer programları; organizasyonu kendi bölgesindeki en önemli fuar haline getiriyor.