EN
Resim: udh-logo Resim: ataturk-img
Haberler Resim
DEMİRYOLU SEKTÖRÜ İÇİN ULUSLARARASI RAİL TURKEY 2009 KONFERANSI'

Rail Turkey 2009 Uluslar arası Demiryolu Konferansı 10 – 12 şubat 2009 tarihleri arasında İstanbul'da yapıldı.

Konferans, TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman, Dünya Bankası Türkiye Ulaştırma Uzmanı Martha Lawrence ve çeşitli lojistik, özel sektör temsilcilerinin açılış konuşmaları ile başladı.

Türk Demiryolları Endüstrisinin bütün yönleri ile ele alındığı konferansta bir konuşma yapan TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman; “Bu konferansın, özel sektör tarafından düzenlenmesinin ayrı bir önemi ve anlamı bulunduğunu, bunun dinamizm kazanan demiryollarına özel sektörün sahip çıkmasının bir göstergesi olduğunu belirterek; “Kuruluşumuz, 1979 ve 1997 yıllarında ulusal demiryolu kongreleri düzenlemiş olsa da, uluslar arası nitelikteki ilk demiryolu kongresini 2006'da, ikincisini 2008'de, ayrıca yüksek hızlı tren sempozyumunu 2007'de gerçekleştirmiştir. Ülkemizin, demiryolu konulu uluslar arası bilimsel toplantıları düzenleme güvenini bulması, ulaşım politikalarındaki köklü değişimin, dünya ile birlikte yürüme kararlılığının bir göstergesidir.” dedi.

Diğer yandan, küresel krizin yaşandığı, yeni bir dünya düzeninin kurulmaya çalışıldığı dünyamızda, ulaşım altyapılarının güçlendirilmesi, sistemler arasında denge sağlanması, özellikle ulaşımın enerji, çevre ve maliyet unsurlarının göz önüne alınması konularında ortak bir mutabakatın bulunduğunu vurgulayan Karaman, demiryolu, daha az arazi kullanan, yapım maliyeti ucuz, kullanım ömrü uzun, çevreye zarar vermeyen, petrole bağımlı olmayan bir sistem olarak ulaşımın ana arteri olarak kabul edilmekte, sadece ulusal değil, uluslar arası ekonomik, sosyal ve kültürel etkileşimin artmasında en önemli araçlardan biri haline gelmekte, bunun yanı sıra, stratejik bir güç olma özelliği kazanmakta olduğunu belirtti.

Süleyman Karaman, konuşmasını Doğu ile Batı'nın, Avrupa ile Asya kıtalarının kesiştiği, yük taşımacılığında transit, başlangıç ve varış noktası, Balkanlar'ın, Kafkasya'nın ve Ortadoğu'nun gövdesi olan ülkemizin sadece tek bir ulaşım sistemi için değil, kombine taşımacılık açısından da avantajlara sahip bulunması nedeniyle dengeli, birbirini tamamlayan bir ulaşım ağına sahip olarak bu avantajını bugüne kadar yeterince değerlendiremediğini belirterek buna neden olarak 1950'li yıllardan sonraki politikadaki değişimleri gösterdi.

Karaman; Avrupa Birliği ile ortak yapılan çalışmalar sonucunda 2013 yılına kadar 1500, Cumhuriyetimizin 100. yılı olan 2023 ‘e kadar 4 bin kilometre çekirdek hızlı demiryolu ağına ulaşılması, Mevcut sistemi iyileştirerek daha sağlıklı bir işletmecilik yapılması, Demiryollarını yeniden yapılandırarak daha etkin ve verimli bir kuruluş olması, yerli ve yabancı özel sektörle işbirliği içerisinde, ileri ve mevcut demiryolu sanayisinin geliştirilmesi konusunda işbirliğine ilişkin hedeflerin altını çizerek bu çalışmalar konusunda ayrıntılı bilgi verdi.İdealimiz Türkiye'nin stratejik önemine paralel olarak güçlü bir ulaşım altyapısına, dolayısıyla Asya'dan Avrupa'ya, Ortadoğu'ya, Uzakdoğu'ya, Rusya'ya uzanan merkez bir demiryolu koridoruna sahip olmasını arzusunu ve başaracaklarına olan inancını vurgulayarak konuşmasını bitirdi.

11 – 12 Şubat tarihlerinde gerçekleşecek Konferansta;

•  Büyük demiryolu konsorsiyumlarının liderlerinin demiryolu altyapı projelerini bütçe sınırları içerisinde ve vaktinde nasıl teslim ettikleri
•  Bakım, güvenlik, emniyet ve demiryolu teknolojisinde trendlerinde en son bilgiler
•  Bir Kamu-Özel Sermaye İşbirliği (PPP) Projesini nasıl hayata geçirileceği
• Kamuda finansman sorunlarının nasıl çözüme ulaştırıldığı
•  Uzmanların Çok Modlu Altyapının nasıl etkin olarak entegre edilebileceği
•  Türkiye'de demiryollarının gelişimine yönelik tehditlerin analizi
olmak üzere çeşitli konularda bildiriler yer aldı.