EN
Resim: udh-logo Resim: ataturk-img
Haberler Resim
EGERAY'IN BANLİYÖ SETLERİNE VAKIFBANK'TAN KREDİ.

EGERAY'IN BANLİYÖ SETLERİNE VAKIFBANK'TAN KREDİ.

Egeray ile Aliağa-Cumaovası 86 dakika.

TCDD ile İzmir Büyükşehir Belediyesi işbirliği ile yürütülen Egeray'ın banliyö setlerinin alımı için Vakıfbank'tan kredi sağlandı.

Kredi sözleşmesi 6 Kasım 2007 tarihinde Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım ile Vakıfbank Genel Müdürü Bilal Karaman tarafından imzalandı.

Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım; Egeray Projesinin bir dönem kesintiye uğradığını, ancak Devlet Demir Yolları, belediye ve bakanlık gayretiyle projenin tekrar canlandırıldığını belirterek; "Toplu taşıma ihtiyacı artan güzel İzmir'e ve İzmirlilere nefes aldıracak bu projeyi hizmete sokmak için gerekli kararları aldık. Vakıfbank projeye 200 trilyona yakın kredi sağladı. Finans açısından bir engelimiz yok" dedi.

Yıldırım; Proje 1 sene içinde bitirilecek olmasına rağmen, tren setlerinin temininin daha sonra gerçekleşebileceği için bir karar aldık. Ankara için aldığımız tren setlerini İzmir'e vereceğiz. Yeter ki proje bitsin. Toplam 79 kilometrelik 30 istasyonlu raylı sistemle, günde yarım milyon İzmir'liye ulaşım imkanı sunulmuş olacak" diye konuştu.

 

 

 

 

İzmir Valisi Cahit Kıraç ise imza töreninin gerçekleştiği Alsancak Garı'nın ilk demiryolu seferinin başlatıldığı gar olduğuna dikkati çekerek, benzeri şekilde hızlı trenin de İzmir'den tüm yurda yaygınlaşmasını dilediklerini ifade etti.

 

 

 

Vakıfbank Genel Müdürü Bilal Karaman ise; Vakıf gelirlerinin kullanılması amacıyla 1954 yılında kurulan Vakıfbank'ın demiryolu projesine kredi sağlamasından dolayı çok mutlu olduklarını ifade etti.

 

 

 

 

 

İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu da; İzmir için hayal olan projenin bugün gerçekleşme aşamasına geldiğini söyledi. Kocaoğlu, Büyükşehir Belediyesi olarak 240 milyon dolarlık yatırım yaptıkları projenin, 3 Mart 2008 tarihinde tamamlanacağını, hattın işletmesinin TCDD ve Büyükşehir'in yüzde 50'şer ortak olduğu İZBAN Şirketi tarafından yapılacağını, Vakıfbank'tan sağlanan kredi ile 33 adet banliyö treni seti alınacağını ifade etti.

 

 

 

 

Genel Müdürümüz Süleyman Karaman da; Hükümetin demiryolunu 2003 yılından bu yana büyük bir siyasi kararlılıkla maddi ve manevi olarak desteklemesi sonucunda, sadece demirağların değil, kentiçi toplu taşımacılığın da çehresinin değiştiğini, İstanbul'da Marmaray, Ankara'da Başkentray ve İzmirde Egeray projeleri ile banliyö sistemlerinin yerel yönetim işbirliği ile metro standartına getirildiğini belirterek; Egeray ile Aliağa ile Cumaovası arasındaki 79 kilometrelik hattın 86 dakikada katedileceğini belirtti.

Karaman; Egeray için sadece TCDD tarafından toplam 155 Milyon Dolarlık yatırım yapıldığını, 79 km çift ve 2.5 km tek hat olmak üzere Aliağa- Menemen- Basmane ve Alsancak-Cumaovası hattı inşa edildiğini, elektrifikasyon, sinyalizasyon ve telekomünikasyon tesisleri kurulduğunu, alt yapı eksikliklerinin giderildiğini ve hattın ihata altına alındığını, Koyundere ve Ulukent istasyonlarını metro standardında yeniden inşa edildiğini, bu yatırımları bir kısmı için Japon ve İspanya kredisi kullanıldığını ifade etti.

Egeray'ın İzmirin kentiçi taşımacılığında bir milat olduğunu söyleyen Karaman; " İzmir'in ekonomik, sosyal, kültürel açıdan en yoğun en uç noktaları arasında metro standardında hızlı, güvenli ve konforlu bir ulaşım olanağı sunarak, yılda 200 milyon yolcu taşıması gerçekleştirecek, diğer ulaşım sistemleriyle entegre olacak, hemzemin geçit problemi kalmayacak, ayrıca sistem genişletilerek Bergama, Çandarlı, Torbalı, Tire, Ödemiş ve Selçuk'un İzmir'in banliyösü haline getirilmesi de mümkün olacak" diye ifade etti.

Törende konuşan Bakan Yıldırım, "Büyükşehir Belediye Başkanımız araçların temini ile işin bitimi arasında zaman farkı olduğundan bahsetti. Şimdi İzmirliler'e güzel bir haber veriyorum. TCDD tarafından daha önce Ankara için Güney Kore'ye sipariş verilen ve önümüzdeki Mayıs'ta teslimi yapılacak olan 32 setten oluşan vagonlar, İZBAN Şirketi tarafından alımı gerçekleşecek bu vagonlar gelinceye kadar İzmir'e kaydırılacak. İzmir için feda olsun, bu kent herşeyi fazlasıyla hak ediyor" dedi.

Telekonferans yapıldı
Törene telekonferans sistemi ile Ankara, Malatya, İstanbul, Adana, Sivas, Afyon'dan da bağlantı yapıldı.
Protokolle elektrikli tren seti için İZBAN şirketi, Vakıflar Bankası'ndan 3 yılı ödemesiz, 5 yıl ödemeli toplam 8 yıl vadeli 120 milyon euroluk orta ve uzun vadeli yatırım kredisi kullanacak. Vagonların alımı için uluslararası ihaleye çıkılacak. Kredi geri ödemesi, İZBAN'ın banliyö bilet gelirlerinden karşılanacak.