EN
Resim: udh-logo Resim: ataturk-img
Haberler Resim
EGERAYIN İZBAN BÖLÜMÜ HİZMETE VERİLDİ

Egeray'ın İZBAN Bölümü Hizmete Verildi

Egeray sisteminin İZBAN bölümü, 6 Mart 2011 tarihinde Alsancak Gar'da düzenlenen törenle, Başbakan Recep Tayyip  Erdoğan, CHP Genel Başkanı Kemal Kılıçdaroğlu  tarafından hizmete verildi.

Törene Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, Devlet Bakanı Mehmet Aydın, Milli Savunma Bakanı Vecdi Gönül, Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Ömer Dinçer, Sağlık Bakanı Recep Akdağ, Çevre ve Orman Bakanı Veysel Eroğlu, Milletvekilleri, İzmir Valisi Cahit Kıraç, İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu, TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman, İBB çalışanları, demiryolcular  katıldı

“ Türkiye, Ulaştırma yatırımlarıyla  Londra-Pekin aksında merkez ülke haline geldi”

Törende konuşan Başbakan Recep Tayip Erdoğan, 1. Dünya Savaşı günlerinde en büyük handikapın ulaşım olduğunu,  askerlerimizin 3 gün 3 gece trenle Ulukışla'ya, oradan 900 km yürüyerek cepheye ulaştığı, Atatürk Döneminde demiryolu seferberliği ile bu sorununun çözülmeye çalışıldığını,  ancak ondan sonraki dönemde demiryolunun ihmal edildiğini, oysa Avrupa başta olmak üzere raylı sistemde çok büyük atılımlar yapıldığını,  NewYork, Paris gibi kentlerin yer altı metro sistemleriyle donatıldığını belirterek şunları söyledi;” 8 yılda yaklaşık 13 bin 600 km karayolu inşa ettik. Türkiye'yi hızlı trenle tanıştırdık. Ankara-Eskişehir'de devreyi girdi. Mayıs'ta Ankara-Konya'yı hizmete vereceğiz. Trabzon'a, Erzincan'a İzmir'e de hızlı tren projeleri gündemde. Boğazın altından geçen karayolu tüp geçişi gündemde…İzmir-İstanbul otoban projesi gündemde. Körfez geçişiyle Dünyanın ikinci uzun köprüsünü yapacağız.  Marmaray'ı  2013'de bitireceğiz. Yaptığımız bu yatırımlarla  Londra-Pekin arasında merkez ülke konumuna geliyoruz” dedi.

“Egeray'ı Torbalı'ya, Selçuk'a, Bergama'ya uzatacağız”

Erdoğan İZBAN sistemi ile günde 550 bin yolcunun konforlu, rahat bir yolculuğa kavuştuğunu, raylı sistemin kültür ve turizm merkezleri olan Torbalı'ya,  Selçuk'a, Bergama'ya uzatılacağını, sadece İzmir'in değil, Ege'nin demirağlarla sarılacağını ifade  etti.

“Kuzey-Güney'den sonra,  Doğu-Batı Aksında da metro sistemi hayata geçecek””

CHP Genel Başkanı Kılıçdaroğlu ise; ilk özel gazete, ilk tiyatro topluluğu, ilk iktisat kongresi başta olmak üzere İzmir'in ilklerin kenti olduğunu belirterek; İzmir'de birlikten kuvvet doğdu ve  İzmir'in  kuzey güney aksının metro standardında birleştirildiği, doğu- batı aksında da metro projesinin bitirileceği müjdesini verdi.

Kılıçdaroğlu, 80 km'lik  banliyö sisteminin diğer kentiçi toplu taşımacılık ile entegre olduğunu, seyahatin rahat, konforlu olmasının yanı sıra çok da ekonomik olduğunu, Türkiye'de İzmir'in bu konuda en başarılı  örnek olduğunu ifade etti.  

“İstanbul'da  Marmaray, İzmir'de Egeray, Ankara'da Başkentray Projeleri ile kentiçi toplu taşımacılık daha çağdaş hale getiriliyor”

Törende konuşan Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım; Egeray projesi konusunda 1999'da Devlet Demiryolları Genel Müdürlüğü ile dönemin İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Ahmet Piriştina arasında, banliyö hattının yenilenmesi ve ortak işletimi konusunda ön mutabakatın imzalandığını, ekonomik kriz ve mali desteklerin temin edilememesi nedeniyle projede ilerleme sağlanamadığını, 2005'te mevcut Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu'nun projeyle ilgili teşebbüste bulunduğunu, TCDD ile Büyükşehir Belediyesi arasında protokol imzalandığını belirterek; merkezi yönetim, yerel yönetim ve kamu kuruluşu işbirliği ile İzmir'e çok güzel bir proje kazandırıldığını ifade etti.

Bakan Yıldırım; '' Bu proje, Türkiye'de bir ilk. İstanbul için Marmaray neyse Ankara için Başkentray neyse İzmir için de Egeray, İZBAN aynı şeyi ifade ediyor. Farklı siyasi partilere mensup merkezi idareyle yerel yönetimin, konu millete, halka hizmet olunca ne güzel işbirliği yapabildiklerini, bunu nasıl başarabildiklerini gösteren örnek bir projedir. Bu yönüyle de bir ilktir. Bu projeyi başarıyla sonuçlandıran arkadaşlarımı kutluyorum.'' dedi.

Bakan Yıldırım, Bakanlığının İzmir'deki diğer çalışmaları hakkında da katılımcılara bilgi verdi.

“İzmir'in kaderini değiştirecek projeler”

İzmir Valisi Cahit Kıraç ise kentte sosyo ekonomik gelişmesi bakımından kentin kaderini değiştirecek önemli projelerin gerçekleştirildiğini kaydetti. Kıraç, projenin devreye girmesiyle birlikte İzmir'in dünyanın en modern kentlerinden biri olacağını ifade etti.

Türkiye'nin en büyük kentiçi toplu ulaşım hattını sadece açmakla kalmadıklarını, toplumdaki uzlaşma ve birlikte iş yapabilme kültürünün de geliştirilmesi konusunda çok büyük örnek adım atıldığını kaydeden İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu, hattın temelinin 3 Mart 2006 tarihinde atıldığını, TCDD Genel Müdürlüğü ile İzmir'in güneyiyle kuzeyini metro kalitesindeki 80 kilometrelik hatta birleştirdiklerini, Belediye olarak Aliağa-Menderes Banliyö Sistemi çalışmaları çerçevesinde 4'ü yer altında olmak üzere 23 istasyon, toplam 5.2 kilometrelik iki tünel, 10 adet karayolu alt geçidi, 15 adet karayolu üst geçidi ve toplam 77 bin metrekarelik alana yayılan depo, araç bakım ve onarım tesislerinin imalatını gerçekleştirdiklerini belirtti.

Başbakan Erdoğan'dan, İzmir'in EXPO 2020 adaylığı için destek isteyen Kocaoğlu, “Bu konudaki resmi açıklamayı dört gözle bekliyoruz'' diye konuştu.

Ulaştırma bakanı binali Yıldırım, Başbakan recep Tayip Erdoğan  ile CHP Genel Başkanı Kemal Kılıçdaroğlu'na hızlı tren maketi takdim etti. Daha sonra Başbakan ve CHP Genel Başkanı banliyö treninin markizinde seyahat ettiler ve bir süre makinistlik yaptılar.

Bilindiği üzere Egeray, Ülkemizin üçüncü büyük kenti olan İzmir'in kentiçi toplu taşımacılığa çağdaş çözüm üretmek amacıyla, Ulaştırma Bakanlığı, TCDD ve İzmir Büyükşehir Belediyesi işbirliğiyle dev bir projeye imza atıldı. 

Proje çerçevesinde TCDD; banliyö hattını çift hatta çıkartarak, çift hatlı 79 km'lik Aliağa-Menemen-Basmane ve Alsancak-Cumaovası hattında elektrifikasyon, sinyalizasyon ve telekomünikasyon tesisleri kurdu; alt yapı eksikliklerini giderdi; hattı ihata altına aldı; Egekent 2 ve Ulukent  istasyonlarını metro standardında yeniden inşa etti.

TCDD, yaklaşık 5 yıl boyunca bu kesimi, yolcu ve yük taşımacılığına kapattı.

İzmir Büyükşehir Belediyesi de, 5.2 km'lik iki adet tünel, 25 istasyonun yeniden inşası, 25 adet karayolu alt ve üst geçiti ile bakım-onarım ve aktarma merkezleri inşaatlarını gerçekleştirdi. 

Banliyö sisteminin işletilmesinden sorumlu olmak üzere,  TCDD ile İzmir Büyükşehir Belediyesi İZBAN A.Ş'yi  kurdu.

Proje için 99 adet vagondan oluşan 33 dizi araç yurt dışından satın alındı.

Türkiye'nin havalimanı bağlantılı en uzun banliyö sistemi olan İZBAN; Kuzeyden Aliağa'dan başlayarak, Menemen, Çiğli, Karşıyaka, Alsancak, Şirinyer, Gaziemir, Adnan Menderes Havaalanı ve Cumaovası'na kadar toplam 31 istasyon ile günde 550 bin yolcuya hizmet verecek.

 

Metro sistemiyle Alsancak-Aliağa arası 60 dakika, Alsancak-Cumaovası arası 26 dakika olmak üzere, toplam 86 dakikaya indi.