EN
Resim: udh-logo Resim: ataturk-img
Haberler Resim
ELEKTRİKLİ ULAŞIM SİSTEMLERİ SEMPOZYUMU

“Elektrikli Ulaşım Sistemleri Sempozyumu”

TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman: “Demiryolu hatların yüzde 90'ı elektrikli ve sinyalli olacak”

Karaman: “ Bursa-Bilecik YHT Hattının İhalesi Nisan'da… Temelini ise Mayıs 2011'de atacağız”

TCDD Genel Müdürü Karaman 7 Nisan 2011 tarihinde “Elektrikli Ulaşım Sistemleri Sempozyumu”na katıldı, yapımı planlanan Bursa-Yenişehir Yüksek Hızlı Tren Hattında incelemelerde bulundu.

“Elektrikli Ulaşım Sistemleri Sempozyumu ve Sergisi “

 

 

Elektrikli Ulaşım Sistemleri konusunda Üniversitelerde, Kamu kurumlarında ve Endüstride bulunan araştırmacıları, uygulamacıları ve karar vericileri bir araya getirerek çalışmaları sunmak, önerilerini paylaşmak ve bilgi alışverişinde bulunmalarına yardımcı olmak amacıyla Elektrik Mühendisleri Odası Bursa ve Eskişehir Şubeleri tarafından düzenlenen ‘Elektrikli Ulaşım Sistemleri Sempozyumu ve Sergisi' Kuruluşumuzun da desteği ile 7 Nisan 2011 tarihinde Bursa'da başladı.

 

 

Kuruluşumuzu temsilen Genel Müdürümüz  Süleyman KARAMAN ile Genel Müdür Yardımcımız İSA APAYDIN'ın katılımı ile gerçekleştirilen sempozyuma, Eskişehir Vali Yardımcısı Sebahattin YÜCEL, Bursa Büyükşehir Belediyesi  Başkan Yardımcısı Abdullah KARADAĞ,  Uludağ Üniversitesi Rektör Yardımcısı İrfan KARAGÖZ ve Elektrik Mühendisleri Odası Başkanı Cengiz GÖLTAŞ katıldı.

 

“Yakıt tasarrufu ve çevreye olan duyarlılığı nedeniyle elektrikli trenler daha da önem kazandı”

 

 

Raylı sistemler konusunda, son yıllarda yaşanan olumlu gelişmelerin öne çıktığı sempozyumda konuşan TCDD Genel Müdürü Süleyman KARAMAN, her geçen gün biraz daha azalan fosil yakıt rezervleri ve çevreye olan duyarlılığın artması sonucu elektrik enerjisinin daha da önemli bir konuma geldiğine belirterek, demiryolu ulaşımında elektrik enerjisinin kullanım alanlarıyla ilgili bilgi verdi.

Kuruluşumuz tarafından elektrikli sistemlerin yaygınlaştırılması kapsamında gerçekleştirilen projelere değinen Süleyman KARAMAN, özellikle elektrifikasyon ve sinyalizasyon sistemleri ile donatılmış ve elektrikli demiryolu araçlarının kullanıldığı yüksek hızlı tren projelerine öncelik verildiğini ifade etti.

İlk olarak Ankara-İstanbul yüksek hızlı tren projesine başlandığını ve bu projenin Ankara-Eskişehir kesiminin  13 Mart 2009'da işletmeye açılarak,  Türkiye'nin, dünyada 8. ve Avrupa'da 6. hızlı tren işletmecisi ülke konumuna ulaştığını kaydeden Karaman,  212 kilometrelik Ankara-Konya Hızlı Tren hattının inşaat çalışmalarının 2010 yılında tamamlanarak test sürüşlerine başlandığını ve  Mayıs ayında yolculu seferlere başlanmış olacağını belirterek,    “Böylece, Ankara-Konya arasındaki seyahat süresi 1 saat 15 dakikaya, İstanbul-Konya arasındaki 12 saat 25 dakikalık seyahat süresi ise ilk etapta 5 saat 30 dakikaya, Eskişehir- İstanbul kesimin tamamlanması ile de 3 saat 30 dakikaya inecektir." dedi.

Ankara-Sivas Yüksek Hızlı Tren Projesi hakkında da bilgiler veren Karaman, bu Projenin ilk etabı olan 264 kilometrelik Yerköy-Sivas bölümünde inşaat çalışmaların sürdürüldüğünü,  141 kilometrelik Ankara (Kayaş)-Yerköy arasında ise proje revizyonu devam etmektedir. Proje tamamlandığında Ankara-Sivas arasında halen 12 saat olan seyahat süresinin 2 saate, İstanbul-Sivas arası seyahat süresinin de 5 saate ineceğini söyledi.

“Demiryolu hatların yüzde 90'ı elektrikli ve sinyalli olacak”

Mevcut tüm demiryolu şebekesinin yüzde 26'sının elektrikli, yüzde 33'ünün ise sinyalli olduğunu belirten TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman, şunları söyledi: “Devam eden elektrifikasyon, sinyalizasyon projeleri ve 2023 yılına kadar yapılacak olan hatlarla birlikte bu oranlar yüzde 90'lara ulaşacaktır. Mevcut hatlarda elektrikli lokomotiflerin kullanımının yaygınlaştırılması için İslam Kalkınma Bankası kredili ve yerli katkı paylı 80 adet elektrikli lokomotifin lisans haklarını da içerecek şekilde Eskişehir'de TÜLOMSAŞ tesislerinde üretilmesi için sözleşme imzalandı. Söz konusu proje ile Türkiye'nin orta ve uzun vadede elektrikli lokomotif ihtiyacını karşılaması ve çevre ülkelere ihraç eder hale gelmesinin planlanmıştır.”

TCDD Genel Müdürü Karaman son olarak, “Dışa bağımlı olduğumuz petrol kullanımını en aza indirmek ve kendi imkânlarımız ile üretme potansiyeline sahip olduğumuz elektrik enerjisinin kullanımını artırmak ancak enerji sektörüne yönelik kendi sanayimizi geliştirmemiz ile mümkün olabilecektir" diye konuştu.

Sempozyuma katılan TCDD Genel Müdür Yardımcısı İsa APAYDIN ise ‘Hızlı Tren Sistemlerinin Gelişimi ve Stratejisi' isimli bir sunum yaptı.

 

Bursa-Yenişehir YHT Hattında İnceleme…

 

Bursa'da Elektrikli Ulaşım Sistemleri Sempozyumu'na katılan TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman, yapımı planlanan Bursa-Yenişehir Yüksek Hızlı Tren Hattında incelemelerde bulundu.

 

 

Karaman, Genel Müdür Yardımcısı İsa APAYDIN ve daire başkan ve diğer yetkililer ile Bursa Valisi Şehabettin HARPUT, Gürsu Kaymakamı Hamdi AKTAŞ, Gürsu Belediye Başkanı Orhan ÖZCÜ ile ilgili Sivil Toplum Kuruluşlarından temsilcilerle birlikte Bursa-Yenişehir arasında yapımı planlanan Yüksek Hızlı Tren Projesinin güzergahı üzerinde incelemelerde bulundu.

 

 

İncelemeler sırasında Bursa'da yapılacak olan YHT Garı ile yük taşımaya dönük merkezler ile güzergâhın geçtiği bölümlerde olası sorunların önlenmesi amacıyla ilgili tarafların da görüşlerinin alındı.