EN
Resim: udh-logo Resim: ataturk-img
Haberler Resim
EMİN ÇÖLAŞAN'IN 'HIZLI' YALANLARI

 

19 Şubat tarihli Sözcü Gazetesi'nde gazetenin köşe yazarı Emin Çölaşan “Hızlı tren yeni başlıyor!..” başlıklı bir yazı kaleme aldı. Müstehzi bir üslupla kaleme alınan ve asılsız iddiaları içeren söz konusu yazı “Tayyipgillerin yeni hızlı treni başlıyor!” başlığıyla sürmanşetten duyuruldu. Haberde yalandan geçilmiyor.

Bu Yüksek Hızlı Tren Hatları, Çölaşan'a göre göz boyamak için yapıldı!

Bilindiği gibi Ankara-İstanbul Yüksek Hızlı Tren projesinin Ankara-Eskişehir kısmı 9 Mart 2009 tarihinde hizmete açılmıştı. Eskişehir-İstanbul kesiminin yapımı ise sürüyor. Bu kesimde %50 fiziki gerçekleşme sağlandı. Ancak şehirleşme nedeniyle istimlak zorluklarından dolayı  Köseköy-Gebze arası 56 kilometrelik kesimde kamulaştırma yapılamadı. YHT hattı, mevcut demiryolu sökülerek üzerine yapılıyor. 56 kilometrelik kesimin finansmanı ise AB hibe kredileri ile sağlanıyor. Çölaşan'ın, 56 kilometrelik Köseköy-Gebze hattının inşasına başlanması nedeniyle yolun kapatılması için neler yapıldığından haberi yok. Üstelik Haydarpaşa Liman Gar ve Geri Sahası Kentsel Dönüşüm projesini de bu bağlamda değerlendiriyor.

Bu tünel ve viyadükler, Çölaşan'a göre göz boyamak için yapıldı!

Çölaşan'ın Marmaray ve Haydarpaşa Kentsel Dönüşüm projeleri hakkında da bilgisi yok… Anılan kentsel dönüşüm projesi çerçevesinde 2004 yılından bu ilgili bütün taraflarla birlikte bir çalışma yürütüldü. Söz konusu alan “kentsel, tarihi sit alanı” kapsamına alındı. Koruma Amaçlı Nazım İmar Planı hazırlandı. Hazırlanan imar planı Koruma Kurullarınca onaylandı. İstanbul'un kentsel kimliğine uygun, tarihi ve kültürel varlığı yaşatmaya yönelik bir dönüşüm projesi için proje yarışmasına çıkılacak.

 

Çölaşan, Ankara-İstanbul Yüksek Hızlı Tren projesinin Haydarpaşa'yı ranta açmak için “bahane” olduğunu söylüyor. Dünya ulaşım otoritelerinin ilgiyle izlediği, Türkiye'nin prestij projelerinden biri olan Ankara-İstanbul  YHT Projesini ve Marmaray'ı böyle bir “bahane”ye bağlamak Çölaşan'ın tarzına ve üslubuna çok yakışıyor.

 

Asrın Projesi MARMARAY, Çölaşan'a göre göz boyamak için yapıldı!

Ankara-Konya Yüksek Hızlı Tren Projesi neyin bahanesiydi Sayın Çölaşan?

 

30 Ocak 2012 tarihli TCDD Genel Müdürü imzalı yazıyı “Göz boyama amaçlı” yazılmış yazı olarak lanse eden Çölaşan, 56 kilometrelik kesimde yol kapatılmadan, tren çalışırken inşaat yapılamayacağını düşünemeyecek kadar gözünü karartmış. İzmit-İstanbul arası Ada treni yolcu profilinden, yerel beklentilerden habersiz. Dahası TCDD'nin 26-30 Ocak arası her gün yaptığı basın açıklamalarından habersiz. TCDD'nin yaptığı basın açıklaması şöyleydi:

 

Eskişehir –İstanbul YHT Hattının, Köseköy-Gebze kesiminin inşası nedeniyle, Eskişehir –İstanbul hattında 1 Şubat 2012 tarihinden itibaren 2 yıl süreyle tren trafiğine ara verilecek.

 

Bilindiği üzere, ülkemizin en büyük Yüksek Hızlı Tren hattı olan ve Ankara-Eskişehir kesimi 2009 yılında hizmete açılan Ankara-İstanbul Yüksek Hızlı Tren Hattı'nın Eskişehir-İstanbul kesiminin inşasında son aşamaya gelindi. MARMARAY'la yaklaşık zamanlı olarak ve birbiriyle entegre şekilde 2013 yılında tamamlanması hedeflenen Eskişehir-İstanbul kesimi de çift hatlı, elektrikli, sinyalli, en son yüksek hızlı tren teknolojisine göre yapılıyor.

 

Ancak bu kesimde demiryolu literatüründe “deplasman “ diye ifade edilen, eski hatla yeni hattın coğrafi şartlar, şehirleşme, istimlâk zorlukları gibi nedenlerle birbirinin üzerine inşa edilmesi söz konusudur.

 

Bu çerçevede, Köseköy-Gebze kesimi istimlâk zorlukları nedeniyle tamamen mevcut hat üzerine oturduğundan,   hatta yapılan çalışmayla tren trafiğini aynı anda sürdürmek gerek hattın zamanında bitirilmesi ve gerekse güvenlik açısından mümkün olmamıştır. Mevcut yolun  çift hatlı olmasına rağmen,  hatların aynı platform üzerinde bulunmasından dolayı da  hattın birinin açık kalıp diğerinde çalışmanın yürütülmesi, proje yapım süresi ve maliyetler açısından  da uygun değildir.

 

Ayrıca, bu kesim ülkemizde demiryollarında ilk defa AB hibe kredileriyle yapılmakta olup, hibenin kullanım süresi tanımlıdır.

 

YHT hat inşası çalışmaları kapsamında; 1890 yılında inşa edilen Köseköy-Gebze arasındaki mevcut hat, 122 yıl sonra yeniden yapılarak fiziki ve geometrik şartları Yüksek Hızlı Tren işletmeciliğine uygun hale getirilecek; hat ihata alınacak, hat üzerinde hemzemin geçit bulunmayacaktır.

 

Hat üzerinde biri aç kapa olmak üzere 9 tünel, 10 adet köprü, 122 adet menfez olmak üzere 141 adet sanat yapısı bulunmaktadır. Bu yapılar gerektiğinde tadil edilerek standart hale getirilecek, 28 adet yeni menfez ve 1 adet alt geçit yapılacaktır.

 

Yapım kapsamında yaklaşık 1 Milyon 800 bin metreküp kazı ve 720 bin metreküp dolgu gerçekleştirilecektir.

 

Diğer taraftan, Köseköy-Gebze kesimine paralel olarak kuzeyden yeni bir hat planlanmış olup, kuzey Marmara otoyolu üzerinde bulunan Üçüncü Boğaz Köprüsü ile bu yolun irtibatı sağlanacaktır.

 

Ülkemizin bu bölgesi, Marmaray, Ankara-İstanbul Yüksek Hızlı Demiryolu ile projesi yapılan İstanbul-Ankara ikinci yüksek hızlı tren yolu ile birlikte orta vadede çok seçenekli demiryolu ulaşım ağına kavuşacaktır.

 

İnşa sürecinde vatandaşların ulaşım ihtiyacının en makul ölçülerde karşılanması  amacıyla, Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım'ın başkanlığında,   Bölge illerin valileriyle toplantılar da yapılmış ve Kocaeli, İstanbul, Sakarya Büyükşehir Belediyeleri, Valilikler, TCDD Genel Müdürlüğü, Karayolu Düzenleme Genel Müdürlüğü, İETT, İstanbul Ulaşım A.Ş. yetkililerinden oluşan heyetlerce de yerinde incelemelerde bulunulmuştur.

 

Bu kapsamda, 1 Şubat'tan itibaren vatandaşların herhangi bir mağduriyet yaşamamaları için tedbirler alınmıştır.

 

Güzergaha paralel karayolunda acil durumlar hariç iki yıl süreyle rutin bakımlar kaldırılmış, yolun sürekli açık tutulması kararı alınmıştır.

 

Belediyelerin bölgeye yönelik toplu taşıma kapasiteleri artırılmıştır.

 

Sanayicilerimizin, lojistik sektörünün, nakliyecilerimizin trenle taşımalarında aksama olmaması için Derince-Tekirdağ arasında feribot hattı oluşturulmuştur.

 

Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Karayolu Düzenleme Genel Müdürlüğü Başkanlığında,  yerel yönetimler ve valilikler arasında 2 yıl süreyle koordinenin sürekliliğini sağlamak, hattın kapalı kaldığı sürede vatandaşların rahat ulaşımı için gerekli çalışmalar yapmak üzere bir komite oluşturulmuştur”.