EN
Resim: udh-logo Resim: ataturk-img
Haberler Resim
ESKİŞEHİR GAR GEÇİŞ PROJESİ'NİN TEMELİ ATILDI.

ESKİŞEHİR GAR GEÇİŞ PROJESİ'NİN TEMELİ ATILDI.


Eskişehir Gar geçişinin yer altına alınmasına ait alt yapı inşaatının temel atma töreni yapıldı. Törene; Maliye Bakanı Kemal Unakıtan, Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, Eskişehir Valisi Kadir Çalışıcı, Büyükşehir Belediye Başkanı Prof.Dr. Yılmaz Büyükerşen, Anadolu Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Fevzi Sürmeli, çok sayıda üst düzey bürokrat ve davetli katıldı.

 

Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım törende yaptığı konuşmada; ''Türkiye'nin ilk hızlı tren yolunun yapımına Ankara-Eskişehir arasında başladık ve tamamladık. Bugün Avrupa'nın sayılı ülkelerinde, sayılı şehirleri arasında hızlı demiryolu hattı var. Türkiye'nin de sayılı illeri arasında hızlı demiryolu hattı var. Bunlardan birisi Eskişehir, birisi Ankara, birisi İstanbul. Ama gün geçtikçe bunlara yenileri ilave ediliyor. Sivas ve Konya da yakında hızlı tren yolu hattına sahip olacak illerimiz arasına giriyor'' diye konuştu.

Türkiye'nin Avrupa düzeyinde ilk lojistik köyünün de Eskişehir Hasanbey'de kurulduğunu belirten Yıldırım, Ankara-İstanbul Hızlı Tren Projesi''nin önemli ayağının Eskişehir kent geçişinin yer altına alınması olduğunu söyledi.

 

Maliye Bakanı Kemal Unakıtan ise; kentin içinden geçen demiryolu hattının ve garın yer altına alınması projesiyle bir rüyanın gerçekleştirildiğini belirtti. Unakıtan, "Eskişehir'imizi bir taraftan İstanbul'a, bir taraftan da Ankara'ya modern kara ve demir yoluyla bağlayacağız." dedi.

Kemal Unakıtan, Organize Sanayi Bölgesi ile çevre yolu arasında bağlantı yolları yaptıklarını belirterek, Türkiye'de ilk defa fabrikaları demiryollarına bağlayacaklarını, böylece kentin rekabet gücünü artıracaklarını söyledi.

  

Vali Kadir Çalışıcı da hızlı tren projesinin Cumhuriyet tarihinin GAP'tan sonraki ikinci büyük projesi olduğunu belirterek, söz konusu projeye Eskişehir'in de dahil edilmesinin mutluluk verdiğini ifade etti. Hızlı tren için yapılan yatırımın ardından kentin çok farklı bir görünüm kazanacağını ifade eden Çalışıcı, ''Hızlı tren projesinin tamamlanmasıyla kent, İstanbul ve Ankara'ya bir mahalle uzaklığında olacak. Proje, kent için milat noktası olacak. Eskişehir, projeyle cazibe merkezi haline dönüşecek. Kent, havadan, karadan ve hızlı tren hattıyla gerçekten sosyal, ekonomik ve kültürel bir cazibe merkezi olacak. Projede emeği geçen herkese teşekkür ediyorum.'' dedi.

 

Daha sonra söz alan Genel Müdürümüz Süleyman Karaman da, Eskişehir Gar Geçişi Projesi ile Eskişehir'i ikiye bölen 3 bin 400 uzunluğundaki demiryolu hattının yer altına alınacağını, hızlı tren ve konvansiyonel trenlerin kullanımı için toplam 5 hatlı yol yapılacağını söyledi. Projenin yer tesliminin 18 Martta yapıldığını belirten Karaman, projenin 18 ayda yapımının planlandığını dile getirdi . ''Türkiye'nin ilk yer altındaki tren garı'' yapımını içeren projenin örnek bir proje olduğunu ve Eskişehir'in tarihi dokusunu zedelemeden trafiği rahatlatacağını vurgulayan Karaman , ''Eskişehir'i ikiye ayıran demiryolu hattının 2 bin 240 metresi kapalı olarak yer altına alınacak'' dedi.Demiryolunun yer altına alınması ile gar ve çevresinde oluşacak alanın kentin ekonomik, sosyal ve kültürel hayatına hizmet edecek biçimde değerlendirileceğini anlatan Karaman, gar ve çevresinin cazibe merkezi haline getirileceğini söyledi.

 

Eskişehir Büyükşehir Belediye Başkanı Prof.Dr. Yılmaz Büyükerşen de bugünün kent için tarihi bir gün olduğunu ve demiryolu hattının yer altına alınması projesini kendisinin hayal ettiğini kaydetti. Kentin içinden geçen demiryolu hattının yer altına alınması projesinin tamamlanmasının ardından büyük mutluluk duyacağını anlatan Büyükerşen, " TCDD'ye gar ile otogarı birbirine yaklaştıracak ve kente güzel meydanlar kazandıracak bir proje daha sundum. Değerlendirilecekler, ben de gereken desteği vereceğim. Çalışmalarda kent halkı sıkıntı çekecek, ancak iyi işler yapılacağı için alışacağız.'' dedi.