EN
Resim: udh-logo Resim: ataturk-img
Haberler Resim
ESKİŞEHİR-AFYON HATTI İNCELEME ALTINDA.

ESKİŞEHİR-AFYON HATTI İNCELEME ALTINDA.

Genel Müdürümüz Süleyman Karaman, Kütahya'da kırılarak kazaya neden olan Güney Afrika kaynaklı rayların ODTÜ 'ye incelettirildiğini, inceleme sonucunda " Bu rayların kırılgan olduğu, dolayısıyla bir çentik etkisiyle kırılabileceğinin belirtildiğini" ifade ederek, "Bundan sonra Türkiye genelinde Güney Afrika'dan gelen raylara öncelik tanımak kaydıyla bütün hat kesimlerinde hassas kontroller yapacağız" dedi.

ODTÜ 'den verilen raporda, "Söz konusu rayların çeliğinin tokluğunun çok düşük ve kırılgan olduğunun belirlendiğinin, malzemenin özellikle bir çentik ya da yüzey çatlağı içermesi durumunda darbe yükleri altında kolaylıkla kırılabilme özelliğine sahip olduğunun" bildirilmesi üzerine, Genel Müdürlüğümüz, Güney Afrika'dan 1989 yılında ithal edilen rayların döşendiği tüm hatlarda hassas aletlerle inceleme başlattı.

27 Ocak 2008'de meydana gelen kazanın yaşandığı Eskişehir-Afyon hattından başlanan incelemelerde, bir bakıma rayların ultrasonunu çeken hassas ölçüm aletleri kullanılıyor. Yol bakım çalışmaları da yapılmaktadır.

ŞAİBELİ RAYLAR GÖZALTINDA

Güney Afrika'dan 1989 yılında ithal edilen ve bazı demiryolu hatlarında kullanılan raylarla ilgili olarak hassas inceleme başlatıldı

Genel Müdürümüz Süleyman Karaman, kazanın yaşandığı bölgeye yakın olan Uluköy İstasyonu civarında hassas incelemeler ile yol yenileme çalışmalarını yerinde inceledi.

Karaman, demiryollarında bakım ve kontrol çalışmalarının sürekli yapılan bir iş olduğunu, eldeki imkanların değerlendirerek tüm hatlarda bakım çalışması yapıldığını belirtti.

"Yollarımızın bakımını en iyi şekilde yapmak için büyük bir çaba harcıyoruz" diyen Karaman, şöyle devam etti:

"Burada özelliği olan bir konumuz var; 1989 yılında Güney Afrika'dan gelen rayları ODTÜ 'ye incelettirdik. İnceleme sonucunda bu rayların kırılgan olduğu, dolayısıyla bir çentik etkisiyle kırılabileceği belirtildi. Onun için çatlak kontrolünü çok temkinli bir şekilde yapmamız gerekiyor. Bu raporu aldıktan sonra buralarda rayların durumu nasıl diye inceleme yaptık. Ben Genel Müdür olarak hatları gezerek, bu rayların kullanıldığı bölgeleri kontrol ettim. Daha sonra Genel Müdür Yardımcımız başkanlığında ekipler inceledi.

AMAÇ KONFORLU SEYAHAT

Sonuçta, bugün şöyle bir karar aldık; Bu hat kesiminde daha hassas bir inceleme yapmamız gerekiyor. Hem yolun hassas bakımını ve kontrolünü yapıyoruz, hem de bakım prosedürümüzün doğru olup olmadığını kontrol ediyoruz. Demiryollarındaki 150 yıllık bakım prosedürüyle ilgili bir eksiklik var mı inceliyoruz. Bunun için ileri teknoloji ürünlerini kullanıyoruz. Bundan sonra Türkiye genelinde Güney Afrika'dan gelen raylara öncelik tanımak kaydıyla bütün hat kesimlerinde hassas kontroller yapacağız" dedi.

Karaman, bunun için zaman zaman yolcu trenlerinin seferlerinin durdurulacağını kaydederek, "Demiryollarının bakım ve kontrolünün çok iyi olması gerekiyor. Trenle yolun uyumunun çok iyi olması lazım" dedi.

Demiryolları'nın ray temininde geçmişte sıkıntı çektiğini artık KARDEMİR'in ray üretimine başlamasıyla bu sıkıntının aşıldığını vurgulayan Karaman, "Elbette eksikliklerimiz var. Ama 50-60 yıldır hiçbir şey yapılmayınca bunları hemen 2-3 yılda toparlayamıyoruz. Bunun için süre lazım. Yeni teknoloji ürünü aletler alarak yollarımızı iyileştirmeye çalışıyoruz. Yollarımızda kalite kontrolü için yeni aletler alıyoruz. Yolcularımız daha konforlu seyahat etsin diye çabalıyoruz" diye konuştu.