EN
Resim: udh-logo Resim: ataturk-img
Haberler Resim
Hızlı Trende ışık göründü

HIZLI TRENDE IŞIK GÖRÜNDÜ… 

Ankara- İstanbul Hızlı Tren Projesi'nin ilk etabında bulunan Polatlı- Duatepe Tüneli'nin açılışı 5 Nisan 2006 Çarşamba günü Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım tarafından yapıldı.



Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, TCDD'nin, Ankara-İstanbul Hızlı Tren Projesi ilk etabı çalışmalarını yerinde incelemek ve Polatlı- Duatepe Tüneli'nin açılışını yapmak üzere çok sayıda basın mensubu ve TCDD yöneticileri ve demiryolu personeli eşliğinde Özel Tren ile Polatlı'ya gitti. Çalışmaları yerinde izleyen Bakan Yıldırım, yolda trenden inerek ray kaynak makinesini ile kaynak yaptı.

Yoldaki incelemelerin ardından tören alanına geçen Bakan Yıldırım, Ankara-İstanbul Hızlı Tren Projesi için son derece önemli olan Polatlı-Duatepe Tüneli'nin açılışını gerçekleştirdi.

 


Genel Müdürümüz Süleyman Karaman, tünelin açılışında yaptığı konuşmada; Hükümetin tam 60 yıl sonra demiryollarına verdiği destek sonucunda, köklü bir silkinme ve değişim süreci yaşadığını vurgulayarak, tüm demiryolcular adına Başbakan Recep Tayip Erdoğan, Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım ve TBMM'nin diğer üyelerine teşekkür etti ve şunları söyledi: “Bugün Polatlı-Duatepe arasında açılışını yaptığımız bu tünel, ülkemizin ilk hızlı tren hattının ilk ve tek tüneli olması bakımından önemlidir. Ayrıca bu tünel Kurtuluş Savaşımızın en destansı mücadelesinin verildiği bölgede yer almaktadır. Bu tünelin en önemli diğer yanı ise, Türkiye'de ilk defa bir hızlı tren tünelinin, üzerinde tartışılmadan, ne zaman biteceğini merak etmeye bile fırsat kalmadan, mümkün olan en kısa sürede ve en yüksek teknoloji kullanılarak bitirilmiş olmasıdır. Projenin tamamlanmasında bu tünelin açılması en büyük aşamadır. Bu tünel Türkiye'de hızlı tren çağının ışığının göründüğü bir tüneldir. “

Karaman; Projenin ilk etabının temelinin 8 Haziran 2003'te Başbakanımız tarafından atıldığını, 236 Km'lik Esenkent – İnönü Yüksek Hızlı Tren Hattının inşasına Şubat 2004'de başlandığını, bugüne kadar, % 63 fiziki gerçekleşme sağlandığını, yaklaşık 50 Km ray döşendiğini, açılışı yapılan 471 metrelik tünelin ise bu kesimin tek tüneli olduğunu söyledi.

Genel Müdürümüz, Ankara-İstanbul Hızlı Tren Projesi ve ihalesi tamamlanan Ankara-Konya, uygulama projeleri yapılan Ankara-Sivas, Ankara-İzmir ve fizibilite etütleri yapılan Kapıkule- İstanbul ve Sivas-Kars Yüksek Hızlı Tren Projelerinin sadece ulaşımda değil, ekonomik sosyal ve kültürel hayatımızda da devrim niteliğinde değişime yol açacağını belirtti.

Tarihi bir yatırıma tanıklık etmekten duyduğu heyecanı dile getiren Genel Müdür Karaman, projeye destek veren, emeği geçen herkese teşekkür ederek sözlerini bitirdi.

“Türkiye, Avrupa Birliği'ne ulaşım altyapısını güçlendirerek giriyor” diyen Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, Türk halkının yıllardır rüyasını kurduğu Hızlı Tren Projesi'nin ilk etabının bu yıl sonunda hizmete verileceğini söyledi. Bakan Yıldırım, daha önceki dönemlerde Ankara-İstanbul mevcut demiryolu ağının iyileştirilmesi şeklinde düşünülen projeyi kendilerinin iktidara geldikten sonra 197 milyon euro ek kaynak sağlayarak hızlı trene dönüştürdüklerini hatırlatarak, şimdi elimizde gidiş-geliş olmak üzere iki ayrı hızlı tren var. Mevcut yolu da yük taşımacılığında kullanacağız" dedi.

Devam eden projeler hakkında da bilgi veren Bakan Yıldırım, İhmal edilmiş demiryollarını yeniden ayağa kaldıracak projeleri devreye sokmak için çalıştıklarını, son 3 yılda demiryollarına 6 milyar YTL.- harcandığını ve hızlı tren projelerinin tamamlanması için çalışıldığını kaydetti. Yıldırım sözlerini şöyle sürdürdü: "İktidara geldiğimizde gelişmiş ülkelerde ne varsa Türkiye'de de o olacak demiştik ve sözümüzün arkasında durduk. Yarını asırdır ihmal edilmiş demiryollarını tekrar ayağa kaldırdık. İşte tünelin ucunda ışık göründü. Bu yıl sonunda Ankara-Eskişehir hattı bilecek. 2008'de de İstanbul-Ankara arası hizmete açılacak. Sayın Başbakanımızın desteği ile geçtiğimiz üç yıl içinde demiryollarına 6 milyarYTL.- harcadık. Tarihi boyunca demiryolları böyle destek görmedi. 250 km süratle gidebilen hızlı trenlerle Türkiye çok küçülecek. Hava taşımacılığında, deniz taşımacılığında yapılanlar ortada. Biz her vatandaş uçacak demiştik, 55 milyon insanımız uçtu. Bu günlerde havayolu firmaları ile otobüsçüler 29 Ekim'de bedava taşırız yarışına girdiler. İnşallah Hızlı Tren de ilk seferinde yolcuları bedava taşıyacak. eklenecek, yolcularını bedava taşıyacak… "

8 Haziran 2003 tarihinde temeli atılan Ankara-İstanbul Hızlı Tren Projesi'nin 1. etabının Eylül 2006 sonu itibarıyla inşaat çalışmalarının tamamlanarak, deneme seferlerine başlanması, ikinci etabın ise 2008 de tamamlanması hedefleniyor.

Her iki etabın devreye girmesi sonucu; iki büyük kent arasında çift hatlı, elektrikli, sinyalli, 250 km hıza uygun hızlı demiryolu hattı inşa edilerek Ankara-İstanbul arası 533 km'ye seyahat süresi 3 saate inecek.

 
     
 
     
 
     
 

Ulaştırma Bakanı Binali YILDIRIM'ın törende yaptığı konuşmanın tam metni;
Değerli Büyükelçi,
Değerli Milletvekilim,
Değerli Müsteşarlar,
Değerli Belediye Başkanları, Kaymakamlar,
Demiryollarının Değerli Mensupları,
Ankara-İstanbul Hızlı Tren Projesi'nde Çalışan Mühendis, İşçi değerli kardeşlerim,

Hepinizi saygıyla selamlıyorum.

Çok güzel bir gün, aynı zamanda çok önemli bir gün. Az önce Sayın Büyükelçi bahsetti. Türkiye'nin AB üyeliği yolunda çalışmalarını her yönde sürdürürken, ulaşım altyapısını da gelişmiş, çağdaş ülkelerin düzeyine çıkarmak zorundadır. Göreve geldiğimiz ilk günde bir şeye karar verdik. O karar da şuydu: “Gelişmiş, çağdaş ülkelerde ne varsa, Türkiye'de de o olacak.” Ve bu kararlılıkla yarım asır ihmal edilmiş demir yollarımızın kaderini değiştirecek önemli kararları aldık. Bu kararlar demiryollarımızın tekrar ayağa kaldırılması ve milletimizin özlediği standarda kavuşturulmasıdır. Sadece karar almakla kalmadık. İşte bugün burada biz bu tünelin ucunda ışığı göreceksek, az sonra bunun açılışını yapacağız. Tünelin ucunda ışık gözüküyor, Türkiye, Türk halkı hızlı trenle buluşuyor. Az sonra bunun sembolik açılışını yapacağız. Ama gelirken yol boyunca gördük ki müthiş bir çalışma devam ediyor ve bu proje inşallah Ankara-Eşkişehir arasında bu yıl sonunda açılacak. Hedefimiz Ankara-İstanbul Hızlı Tren Projesi'ni 2008'de hizmete vermek.

Sizlere, bu vesileyle Hükümetimizin demiryolları konusunda aldığı kararları yaptığı çalışmaları kısaca aktarmak istiyorum.

Hep özlem duyduğumuz önemli projeleri Hükümetimiz, başta Sayın Başbakanımızın büyük desteğiyle, Bakanlar Kurulu'nun desteğiyle, Parlamentomuzun düzenlemeleri yapmak suretiyle verdiği destekle birlikte demiryollarına geçtiğimiz 3 yıl içerisinde aktarılan kaynak miktarı 6 milyar YTL.-dir Rekor bir yatırım bütçesidir. Bunun için başta Başbakanımız olmak üzere tüm Hükümetimiz mensuplarına teşekkür ediyorum. Peki, bu proje kapsamında, bu yatırım kapsamında neler var? Ankara-İstanbul arasında çift hatlı, sinyalli, 250 km hıza ulaşabilen hızlı demiryolu hattı var. İşte şimdi bunun yarısını bu yıl içerisinde açıyoruz. Başka ne var? Yine Türkiye'nin prestij projesi, 100 yıllık rüyası Marmaray Projesi var. Marmaray, Gebze'den alacak, Halkalı'ya kadar Boğaz'ın altından 58 metre derinlikten geçmek suretiyle iki kıtayı, iki medeniyeti birbiriyle buluşturan tarihi proje var. Başbakanımız ve İspanya Başbakanı'nın medeniyetlerin buluşturulmasındaki kendilerine verilen görev, medeniyetler arasındaki uzlaşmayı sağlayacak, çatışmaları önleyecek bir misyondur. Bizim yaptığımız da medeniyetleri ulaşım alt yapısıyla birbiriyle buluşturmaktır. Dolayısıyla verilen görev birbirini tamamlayan niteliktedir. Bu projenin başından beri gerekli desteği gösteren İspanya Hükümetine ve İspanya Büyükelçisi'ne huzurlarınızda teşekkür ediyorum.

Proje, Türk-İspanyol firmasından oluşan OHL ve ALARKO Konsorsiyumu tarafından gerçekleştirilmektedir. Ve zamanla yarışırcasına gece gündüz demeden çalışıp, bir an önce Hızlı Trenle halkımızı buluşturmak için seferber olmuşlardır. Aynı şekilde Müşavirlik Firması, Mescioğlu Firması ve hepsinden öte Devlet Demiryollarımız bu projeyi en öncelikli konusu olarak ele almış, mesai mefhumundan öte gayretli bir çalışma ile bir an önce bitirmek için ellerinden geleni yapmaktadır.

Yapılan bu çalışmalar, ortaya konan bu gayret elbette ki halkımıza daha konforlu, daha hızlı, daha rahat ulaşım imkanı sağlamak içindir. Bizlerin görevi de vatandaşımızın hayatını kolaylaştırmak, onun özlemlerini gidermek, onları sevdikleriyle buluşturacak emniyetli, konforlu, çağdaş ulaşım alt yapılarını oluşturmaktır. İşte bu proje, çağdaşlık projesidir. Çağdaşlık, ancak vatandaşına hak ettiğini zamanında, geciktirmeden vermektir. Bu iki proje dışında ayrıca Konya-Ankara arasında da yine bir Hızlı Tren çalışmamız devam etmektedir. İçerisinde başladığımız projelerle birlikte yaklaşık 800km., neredeyse toplam hattın yüzde 10'nuna yakın 800 km.lik hızlı tren projesi başlatılmış bulunmaktadır. Gerçi Türkiye bu konuda 7-8 yıl gecikmiş olmasına rağmen yapılan bu öncelikli projelerle açık en kısa sürede kapanacaktır. Ancak işimiz bununla bitmiyor değerli arkadaşlar.. Daha yolun başındayız. Demiryollarımız için yapacak daha çok işimiz var. Bilindiği gibi, Osmanlı Devleti döneminde Demiryollarımız 14 bin 500 km.ye ulaşmış, ancak Cumhuriyet kuruluşunda Misak-ı Milli sınırlarımızla birlikte sadece 4 bin km'si elimizde kalmıştır. Cumhuriyetin ilk yıllarında Büyük Önder Atatürk'ün talimatlarıyla demiryollarına çok büyük önem verilmiş ve 1946 yılına kadar 8 bin 500 km demiryolu ağına sahip olunmuştur. Ancak 1950'den itibaren demiryolları ihmale başlanmış ve bu demiryolunun kan kaybı, sorunlarının giderek artma süreci 2000'li yıllara kadar devam etmiştir. Şimdi demiryollarında yeni bir değişim, gelişim dönemini yaşıyoruz. Bu süreç bunlarla kalmayacak mevcut yolların iyileştirilmesi, yeni yeni hatların yapılması bunu takip edecektir. Yeni bir şekilde birbirine bağlamak zorundayız. Onun için de demiryollarımızı limanlarımızla, fabrikalarımızla ve karayollarımızı da yine aynı şekilde limanlarımızla bağlamak suretiyle ulaşımda bir bütünlüğü sağlayacağız. Böylece kamu kaynaklarını daha akıllı, daha verimli kullanmak suretiyle ülke ekonomisine çok ciddi katkılar sağlayacağız

Değerli Arkadaşlar,

Petrol fiyatlarının neredeyse 3 kat artmış olmasına rağmen, açıklanan kalkınma büyüme oranlarında ulaştırmada ki büyüme oranının Türkiye ortalamasının üzerinde olması, yapılan çalışmaların yerini bulduğunu gösteren en büyük kanıttır. İşte havayolunda ortaya koyduğumuz sonuç, demiryollarında ortaya koyduğumuz sonuç, deniz taşımacılığında ortaya koyduğumuz gelişmeler gösteriyor ki artık Türkiye'de, ulaştırmada önemli şeyler oluyor. Gecikmiş, birikmiş sorunlar çözülüyor. Karayolu taşımacılığını düzenleyen yasa bugün karayolu taşımacılığımızı tamamen belge düzenine getirmiş ve piyasada arz-talep dengesini sağlayacak süreç başlamıştır. Havayolunda ortaya koyduğumuz politika ile “Türkiye'de her vatandaşımız uçacak, uçağa binecek dedik” ve bu proje ile 3 yılda taşıdığımız insan sayısı 2 katına çıktı. Hedefimiz 73 milyonu uçağa bindirmektir. Bunun için çalışacağız bundan sonra. Ulaştırma da artık her şey bedava olmaya başladı. Uçakçılar “Biz halkımızı 29 Ekim'de bedava uçuracağız” diyorlar. İnşallah 29 Ekim'de Hızlı Tren hattını açtığımızda demiryolları da halkımızı ilk gün bedava taşıyacak.

Bunların yanı sıra bu proje güzergahında, bizden desteklerini esirgemeyen Temelli, Polatlı Belediye Başkanlarımıza bölgedeki köylerimize, vatandaşlarımıza gösterdikleri yardım ve destekten dolayı da teşekkür ediyorum. Bugünkü organizasyona katkılarından dolayı da ayrıca teşekkür ediyorum. Ve hepinizi tüneli açmaya davet ediyorum.

Ülkemize hayırlı olmasını diliyorum.

 

TCDD Genel Müdürü Süleyman KARAMAN'ın törende yaptığı konuşmanın tam metni;
Sayın Bakanım,
Sayın Büyükelçim,
Sayın Müsteşarlarım,
Konsorsiyumun Değerli Temsilcileri,
Bürokrasimizin Ve Yerel Yönetimlerimizin Değerli Yöneticileri,
Değerli Basın Mensupları,
Değerli Mesai Arkadaşlarım, Değerli Demiryolcular
Sevgili Konuklar,

Öncelikle, Bu Önemli An'a Tanıklık Eden Herkesi Sevgi Ve Saygıyla İle Selamlıyorum.

Bizim İçin, Demiryolları İçin Türkiye İçin Çok Önemli Olan Bu Tünelin Açılışına Hoş Geldiniz…

Bugün Polatlı – Duatepe Arasında Açılışını Yaptığımız Bu Tünel, Ülkemizin İlk Hızlı Tren Hattının İlk Ve Tek Tüneli Olması Bakımından Önem Arz Etmektedir Ayrıca Bu Tünel Kurtuluş Savaşımızın En Destansı Mücadelesinin Verildiği Bölgede Yer Almaktadır. Bilindiği Gibi Bu Mücadelenin Kazanılmasında Ankara-Polatlı Demiryolu Hattı Hayati Rol Oynamıştır. Onun İçindir Ki, Demiryollarının Ülkemiz İçin Ne Derece Önem Taşıdığını Bizzat Gören Genç Cumhuriyetimiz, Onca Yoksulluğa Ve Yoksunluğa Karşın 1924'de Demiryolu Seferberliği Başlatarak, Ekonomik, Sosyal Ve Kültürel Kalkınmayı Sağlamıştır. Bir Kez Daha Ulu Önder Atatürk Başta Olmak Üzere Türkiye Cumhuriyeti Kuran, Bu Vatan Toprağı İçin Kanlarını Canlarını Veren, Bu Ülkeye Emeği Geçen Gazi Ve Şehitlerimizi Rahmet Ve Şükranla Anıyoruz.

Bu Tünelin En Önemli Diğer Yanı İse, Türkiye'de İlk Defa Bir Hızlı Tren Tünelinin, Üzerinde Tartışılmadan, Ne Zaman Biteceğini Merak Etmeye Bile Fırsat Kalmadan, Kazasız Belasız, Kusursuz Hatasız, Gürültüsüz Patırtısız, Mümkün Olan En Kısa Sürede Ve En Yüksek Teknoloji Kullanılarak Bitirilmiş Olmasıdır Ve Demiryolcular Olarak Bizi Çok Sevindirmiştir.

Çok Sevindirmiştir Çünkü Projenin Tamamlanmasında Bu Tünelin Açılması En Büyük Aşamadır. Bu Tünel Türkiye'de Hızlı Tren Çağının Işığının Göründüğü Bir Tüneldir. Ülkemizin Hızlı Tren Çağına Girmesine Tanıklık Eden Sizleri Tekrar Saygıyla Selamlıyor, Katılımınız İçin Tekrar Teşekkür Ediyorum.

Değerli Konuklar,

1994 Yılında “ Ankara-İstanbul Mevcut Demiryolu İyileştirmesi” Projesi İle Sadece Mevcut Sistemin İyileştirilmesi, Bazı Kesimlerde İse İkinci Hattın Yapılması Öngörülmüştü. 1999 Yılında İse, Tcdd'ye Sınırlı Kredili İhale Yetkisi Verilerek, Esenkent- Eskişehir Arasında 200 Km'ye Uygun, Elektrikli, Sinyalli Çift Hatlı Yeni Yol, Eskişehir – İnönü Kesiminin İse Sadece Sinyalizasyonun Yapılması Planlanmıştı.

2003 Yılında, Hükümetimizin Demiryollarını Öncelikli Sektör Olarak Ele Alması Sonucunda, “Ankara-İstanbul Mevcut Demiryolu İyileştirmesi” Projesinin Ne Demiryollarına Ne Ülkemize Ne De Gelişen Dünya Koşullarına Uygun Olmadığı Anlaşılmış, Proje “Ankara – İstanbul Hızlı Tren” Projesine Dönüştürülmüştür. Buna Göre Mevcut Yol Yük Ve Diğer Trenler İçin Korunarak, 250 Km'ye Uygun, Çift Hatlı, Elektrikli, Sinyalli Hızlı Tren Hattı Yapımı Planlanmıştır.

Sayın Bakanım,

Zatıalinizin Önderliğinde Ve Himayesinde Başlatılan Demiryolu Seferberliği Nedeniyle 2003 Yılı Demiryollarında Bir Milat Olarak Anılacaktır. Himayeniz Ve Desteğiniz Demiryollarının 60 Yıllık İhmalini Sona Erdirmiş, Türkiye'de Hızlı Tren Çağını Başlatmıştır. Ulaşımda Bir Devrim Olan Bu Projeniyi Hayata Geçiren Zatıalinizi Yarım Asırdır İlgiye Muhtaç Demiryolları Ve Demiryolcular, Aradan Asırlar Geçse Bile, Minnet Ve Şükranla Yad Edecektir.

Değerli Konuklar,

Projenin İlk Etabı Olan Ve 8 Haziran 2003'te Başbakanımız Tarafından Temeli Atılan 236 Km'lik Esenkent – İnönü Yüksek Hızlı Tren Hattının İnşasına Şubat 2004 Tarihinde Başlanmıştır. Güzergah Boyunca Bir Çok Noktada Yapım Çalışmaları Kesintisiz Devam Etmektedir. Bugüne Kadar, % 63 Fiziki Gerçekleşme Sağlanmış, Yaklaşık 50 Km Ray Döşenmiştir. Bugün Açılışını Yaptığımız, Polatlı-Duatepe Arasındaki 471 Metrelik Tünel İse Bu Kesimin Tek Tünelidir.

Yüksek Hızlı Tren Hattına Sahip Ülkelerde, Ankara-Eskişehir Tren Projesine Eş Değerdeki Projelerin Yapım Süresi Ortalama 5 İla Sekiz Yıl Almaktadır. Bu Ülkelerde Yılda Ancak Ortalama 43 Kilometre Hızlı Tren Hattı Yapılabilmiştir. 2004 Yılında Yapım Çalışmalarına Başlanan Projenin Birinci Etabı İki Buçuk Yıl Gibi Kısa Bir Sürede Hayata Geçmiş Olacaktır. Burada Gece Gündüz Yapım Çalışmalarını Sürdüren Konsorsiyoma Özellikle Teşekkür Ediyorum.

Sayın Bakanım,

Değerli Konuklar,

Hızlı Tren Hattı, Mevcut Hatta Zaman Zaman Paralel Ve Ondan Ayrılarak İnşa Edilmektedir. Ancak, Maliköy, Yunusemre, Yenidoğan Ve Hasanbey'de Mevcut Hatla Kesişmektedir. Bu Nedenle, Yeni İnşa Edilen Hattın Üzerine Köprü Yapılmak Suretiyle İki Hat Arasındaki İlişki Kesilecektir.

Diğer Taraftan, Ankara- Eskişehir Devlet Karayolunu 2 Noktada Kesen Bölümünde Karayolu Üzerinden Köprü Yapılacağı Gibi, Gerek Karayolu Vasıtaları, Gerek Çiftçilerin Gerekse Hayvanların Geçişini Sağlamak Üzere Alt Geçit, Üst Geçit Ve Menfez İnşaa Edilecek, Hat İhata Altına Alınacaktır.

1. Etabın 2006, Eylül Sonu İtibarıyla İnşaat Çalışmalarının Tamamlanarak, Deneme Seferlerine Başlanacaktır. Bu Hızlı Tren Hattımızda, Ankara-Eskişehir Arasındaki Yolculuk Süresi 1 Saat 5 Dakika'ya Düşecektir.

Projenin İkinci Etabı İnönü – Vezirhan – Köseköy, Vezirhan-İnönü, Vezirhan-Köseköy Olarak İki Kısım Halinde İhale Edilmiş, İkinci Etabın Da 2008 Tamamlanması Öngörülmüştür.

Her İki Etabın Hizmete Girmesiyle, Başkentimizle, Ülkemizin Sanayi, Ticaret, Turizm Merkezi Arasında, Uıc Ve Gelişmiş Ülkelerdeki Hızlı Tren Hatlarının Standardında, Çift Hatlı, Elektrikli, Sinyalli, 250 Km Hıza Uygun Hızlı Demiryolu Hattı Tamamlanmış Olacaktır.

Halen, Ortalama 7 Saat Olan Ankara-İstanbul Arası Seyahat Süresi, 3 Saate, Ankara-Gebze 2 Saat 30 Dakikaya Düşecektir.

Bu Hatta % 10 Olan Demiryolunun Yolcu Taşımacılığındaki Payı, % 78'lere Çıkacak. Ayrıca, Ankara –İzmir Hattındaki Seyahat Süresini De Önemli Oranda Etkileyecektir.

Diğer Taraftan, Bu Projede Çalışacak 10 Set Yüksek Hızlı Trenin Yapımına, İspanya'da Devam Edilmektedir.

Değerli Konuklar,

Ulaşım, En Temel Hizmet Sektörüdür. Ulaşımda Yaşanan Devrimler Diğer Sektörlerde De Devrim Yaratmaktadır. Dünya Ve Ülkemiz Tarihi Bunun Örnekleriyle Doludur. İşte, Ankara – İstanbul Hızlı Tren Projesi Ve İhalesi Tamamlanan Ankara-Konya, Uygulama Projeleri Yapılan Ankara-Sivas, Ankara-İzmir Ve Fizibilite Etütleri Yapılan Kapıkule- İstanbul Ve Sivas-Kars Yüksek Hızlı Tren Projeleri Sadece Ulaşımda Değil, Ekonomik Sosyal Ve Kültürel Hayatımızda Da Devrim Niteliğinde Değişime Yol Açacak Projelerdir. Dünyada, Yüksek Hızlı Tren Hattına Sahip Sekizinci Ülke Olarak Yepyeni Bir Döneme Giriyoruz.

Sayın Bakanım,

Sizin Önderliğinizde, Tam 60 Yıl Sonra Demiryollarına Verilen Destek Ve Önemli Yatırım Ödeneği Sonucunda, Köklü Bir Silkinme Ve Değişim Süreci Yaşanmaktadır. Aslında %98'i Treni Seven Ancak % 2'si Trene Binen Türk Halkı, Yüksek Hızlı Trenle Tanıştığında, Demiryolu Ulaşım Sistemini Gerçek Manada Tanıyacaktır.

Yüksek Hızlı Tren, En Sıradan Bir Kişinin Bile Hayatında Köklü Bir Değişim Yaratacaktır. İlk Etapta Ankara-Eskişehir Arasındaki Seyahat Süresini 1 Saate Düşerecek Olan Yüksek Hızlı Tren, Sadece Bu Kentlerimizi Değil, Diğer Yakın Kentleri De Etkileyecektir. Tren Hiçbir Ulaşım Aracına Benzememektedir. Ne Uçağa Ne Otobüse… Bu Benzersizliği Bir Örnekle Açıklamak İstiyorum: Bugün Eskişehir Üniversitelerinde Eğitim Gören Yaklaşık 5 Bin Ankaralı, Ankara Üniversitelerinde Eğitim Gören Yaklaşık 3 Bin Eskişehirli Öğrenci Bulunmaktadır. Bu Rakam, Bürokrat Ve İşadamları Da Dikkate Alındığında 10 Bini Bulmaktadır. Hızlı Tren Fiyatlarının Aylık Yurt Ve Kiralık Ev Fiyatlarından Daha Uygun Olarak Ayarlanacağı Düşünüldüğünde, Bahsettiğim On Bin Kişinin İş Ve Öğrenim Zorunluğundan Yer Değiştirmesine, Evini Barkını Taşımasına Artık Gerek Kalmayacaktır. Bununla Birlikte, Kentler Arasındaki İlişkiler Dinamikleşecek, Kentler Birbirlerinin Adeta Banliyösü Konumuna Gelecektir.

Tarihi Bir Yatırıma Tanıklık Etmekten Dolayı Gerçekten Çok Büyük Bir Heyecan Duyuyorum. Bize Bu Heyecanı Yaşatan Başta Başbakanımız Sayın Recep Tayyip Erdoğan Olmak Üzere Ulaştırma Bakanımız Sayın Binali Yıldırım Ve Hükümetimizin Diğer Üyelerine Şükranlarımı Arz Ediyorum. Ayrıca, Aramızda Bulunma Nezaketi Gösteren İspanya Büyükelçisi Sayın Luis Felipe Fernandez De La Pena 'ya, Hazine Müsteşarlığı, Dpt Müsteşarlığı Ve Maliye Bakanlığımızın Değerli Bürokrat Ve Uzmanlarına, Çalışmayı Olağanüstü Bir Gayretle Sürdüren Konsorsiyuma, Ohl Ve Alarko'nun Değerli Yönetici Ve Çalışanlarına, Müşavir Firma Mescioğlu'nun Değerli Temsilcilerine, Demiryolcu Çalışma Arkadaşlarıma, Buraya Kadar Gelme Nezaketini Gösteren Siz Değerli Konuklara, Basın Mensuplarına… Özetle, Projeye Destek Veren, Emeği Geçen, Yapılanlardan Heyecan Duyan Herkese Teşekkür Ediyor, Saygılar Sunuyorum.