EN
Resim: udh-logo Resim: ataturk-img
Haberler Resim
HIZLI TREN FABRİKASININ TEMELİ ADAPAZARI'NDA ATILDI
 

TÜRKİYE, DEMİRYOLU SANAYİSİNDE DE HIZLI TREN ÇAĞINA GİRİYOR…

HIZLI TREN FABRİKASININ TEMELİ ADAPAZARI'NDA ATILDI

Ülkemizin ilk hızlı tren fabrikasının temeli Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım ve Kore Büyükelçisi Kım Chung Yeop'un katıldığı törenle 16 Eylül 2006'da Sakarya'da atıldı.

1946 SONRASI DEMİRYOLLARI UNUTULMUŞ

Törende konuşma yapan Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım; “ Ülkemizin gelişmesi, halkımızın zenginleşmesi ve meydana gelen refahtan pay alınmasının birinci koşulunun altyapının ve temel ihtiyaçların ülke sathında geliştirilmesi olduğunu, Hükümetin AB'ye üyelik sürecinde olan ülkemizin ulaşım sistemini AB ile aynı standartlara getirmek için çok önemli projeleri hayata geçirdiğini vurgulayarak şunları ifade etti;” 2006'da demiryollarının 150. yılını idrak ediyoruz. 23 Eylül 1856'da başlayan yolculuğunda Osmanlı Devleti döneminde 14 bin km'lik demiryolu inşa edilmiş, bunun 4000 km'lik bölümü Misak-ı Milli sınırları içerisinde kalmış. Atatürk'ün demiryolları ümran yoludur talimatı ile 1940'a kadar 3500 km'lik demiryolu yapılmış. 1946 sonrası ise demiryolları adeta unutulmuş.”

Bu asırlık kuruluşun daha fazla ihmal edilemeyeceğini vurgulayan Yıldırım; “Demiryollarının sadece % 20'si elektrikli, % 24'ü sinyalli, % 95'i tek hat… Avrupa'da böyle bir şey yok. 1950'de taşımadaki payı % 50'lerden bugün yolcuda % 3'e, yüke % 5'e düşmüş. Dolayısıyla, demiryollarına 6 katrilyonluk kaynak ayırdık. 50 yıllık ihmali ortadan kaldıracak hamleyi başlattık.”

HERKES YARIŞSIN, DÜRÜST ÇALIŞSIN…

İleri demiryolu teknolojisi üretecek hızlı tren fabrikasıyla TÜVASAŞ'ın yerli sanayinin yok olmayacağını, onun da dünya ile rekabet etmek için daha iyi üretmenin yarışına gireceğini ve rekabetin de kaliteyi getireceğini söyleyen Yıldırım sözlerini şöyle sürdürdü;” Bunu havayollarında başardık. THY'nın özel sektörle birlikte pazar payı düştü, ancak taşıdığı yolcu sayısı arttı.Demiryollarında da bunu başaracağız, işbirliği ile başaracağız. EUROTEM ile TÜVASAŞ'ın gücünün birleşmesiyle Adapazarlılar daha fazla aş bulacak. ” dedi.

Demiryollarında iki önemli yaptıkları iş olduğunu belirten Ulaştırma Bakanı; “Bunlardan birisi demiryollarını ayağa kaldırmak, ikincisi bir türlü hayata geçirilemeyen projeleri hayata geçirmek. 100 yıllık rüyamız Marmaray ile Asya ile Avrupa demirağlarla kavuşurken, İstanbul'un kent içi toplu taşımacılığına köklü çözümler getirilecek. Marmaray'ın araç temini için ihale hazırlıkları devam ediyor. Bu Hızlı tren fabrikası bu ihaleye iştirak edebilecek. Ancak kimse hazır iş beklemesin. Çalışacak, rekabet edecek, başaracak. Bu üretimler Türkiye'de yapılsın, Türk insanına aş gelsin.“ dedi.

KORE'NİN 2. KUŞAK DEMİRYOLU PROJESİ VE METRO SİSTEMİ TÜM DÜNYADA ÖVGÜ İLE KARŞILANIYOR

Kore Büyükelçisi Kım Chung Yeop ise; Türkiye ile Kore arasındaki işbirliğinin geliştirilmesi için büyük potansiyel bulunduğunu, özellikle altyapı, telekomünikasyon gibi alanlarda bu işbirliğinin yararlı olacağını belirterek;” Kore'nin ekonomik gelişme deneyimlerine baktığımızda tüm ülkelerin gelişmesi için altyapıya ihtiyaç duydukları bir gerçektir. Bunun başında demiryolu gelmektedir. Kore demiryolu teknolojisi gelişmiş bir ülkedir. Kore'nin 2. kuşak demiryolu geliştirme projesi ve metro sistemi tüm dünyada övgü ile karşılanmaktadır. Hızlı tren fabrikası ile Türk halkı daha zevkli demiryolu yolculuğu yapabilecek.

HERŞEY TÜRKİYE İÇİN 

Sakarya Milletvekili Şaban Dişli de; TÜVASAŞ'la el ele güçlenecek olan bu tesis nice başarılara imza atacak, her şey Türkiye için şeklinde konuştu.

DEMİRYOLLARI REFAH YOLUDUR

Sakarya Vali Yardımcısı Mustafa Günüy ise; “ Ulu Önder Atatürk demiryolları Türk milletinin refah yollarıdır demiştir. Kalkınma için bu projelerin çok büyük önemi bulunmaktadır. Hızlı tren fabrikasının Adapazarında kurulmasından dolayı çok mutluyuz.

HIZLI TREN FABRİKASI İLE TÜRK İNSANI ZEVKLİ BİR YOLCULUK YAPACAK

ROTEM Başkan Yardımcısı Chung Soon Won da; ROTEM'in Türkiye'de ortak girişim olarak seçilmesinden dolayı büyük mutluluk duyduklarını belirterek ;” Hızlı tren fabrikası ile Türkiye'de birçok değişim gerçekleşecektir. Demiryolu altyapısı gelişecek, istihdam artacak, yerel üreticiler gelişecek, Rotem, bölgede daha iyi satış ve pazarlama faaliyeti gerçekleştirecektir. 2007'den itibaren İstanbul Büyükşehir Belediyesine elektrikli, hafif metro araçları, TCDD'ye elektrikli araç üretimi yapacaktır.

İLERİ DEMİRYOLU SANAYİSİNDE TÜRKİYE 7. ÜLKE

Genel Müdürümüz Süleyman Karaman; ülkemizin ilk hızlı tren hattından, Ankara-Eskişehir hızlı demiryolundan sonra ilk hızlı tren fabrikasına da kavuşacağını belirterek ” Hızlı tren fabrikası, ülkemizi, hızlı tren üretim teknolojisine sahip yedinci dünya ülkesi konumuna getirmektedir. “ dedi.

Karaman; gelişmiş ülkeler, 1960'larda bir taraftan hızlı tren hatları kurarken, bir taraftan da özel sektörün dinamizmini demiryolu sektörüne yönlendirerek demiryolu sanayisini geliştirdiğini, Ülkemiz de ise demiryollarının son yarım yüzyılda kendi haline bırakıldığını, yarım asır sonra, Sayın Başbakanımızın, Hükümetimizin, Sayın Ulaştırma Bakanımızın destek ve himayeleriyle demiryollarında yeni bir atılım hamlesi başladığını ve Türkiye'nin hızlı tren çağına adım atmasının bu atılım hamlesinin bir sonucu olduğunu belirterek sözlerini şöyle sürdürdü;” Yabancı sermaye girdisi ve teknoloji transferinin aynı anda sağlanması için dünyanın bu konuda en iyi şirketlerine çağrıda bulunduk. En uygun teklifi veren Hyundai-Rotem ve yerli özel sektörden oluşan konsorsiyumla ortak girişim anlaşması imzaladık . EUROTEM demiryolu araçları sanayi ve ticaret A.Ş.'yi kurduk.

Temmuz 2007'de faaliyete geçecek Fabrikanın; Ülkemizde teknolojisi bulunmayan hızlı tren setlerini, her türlü elektrikli tren dizilerini, hafif raylı sistem araçlarını, hızlı tren yolcu vagonlarını üreteceğini ve pazarlayacağını söyleyen Karaman; 30 bin metrekarelik TCDD arazisi üzerine kurulan fabrikaya ilk etapta 10 milyon dolarlık yatırım yapılacağını belirtti.

Fabrikanın; yabancı sermaye girdisi sağlayacağını, ilk etapta doğrudan iki yüz, dolaylı iki bin adet istihdam sağlayacağını, yan sanayiyi geliştireceğini, yeni sektörleri ortaya çıkaracağını, ülkemiz ve çevre ülkelerin, yerel yönetimlerin ihtiyacını karşılayarak, önemli ölçüde döviz tasarrufu ve girdisi sağlayacağını, Türkiye'nin, Avrupa'dan Ortadoğu'ya, Ortaasya'ya kadar olan bölgede en önemli ileri demiryolu sanayi merkezi haline geleceğini ifade etti.

SAKARYA İHRACATTA 5. SIRAYA YÜKSELDİ

Sakarya Belediye Başkanı Aziz Duran ; TÜVASAŞ'dan binlerce insanımız ekmek yedi. Şimdi yabancı sermaye ile ileri teknolojiyi getiren bu fabrika Sakarya için çok önemlidir. Bugün ilimiz ihracatta 5. sıraya yükseldi. Bu fabrika ile daha da gelişecektir.” dedi.

TÜVASAŞ İLK 599 SANAYİ ŞİRKETİ ARASINA GİRDİ

TÜVASAŞ Genel Müdürü İbrahim Ertiryaki de; TÜVASAŞ'ın 2003 yılında başlattığı yeniden yapılanma çalışmaları ile İstanbul Sanayi Odasının 'nın belirlediği Türkiye'de en büyük ilk 500 sanayi şirketi arasına girdiğini belirterek;” TÜVASAŞ, 2004 yılından itibaren TCDD dışındaki potansiyel pazarları da harekete geçirmeye başlamıştır. Irak Demiryolları ve diğer bölge demiryollarının yolcu vagonu taleplerini içeren siparişleri için de altyapı oluşturmuştur. EUROTEM Şirketi, TÜVASAŞ'ın da yer aldığı, Türk Raylı Taşıt Üretim Sektörünün tam kapasite ile çalışmasını ve giderek bölgemizin küresel ölçekte bir Raylı Taşıt Üretim Üssü olmasını temin edecektir. Bugün, TÜVASAŞ EUROTEM'in büyük hissedarı HYUNDAI/ROTEM Firması ile zaten ortak üretimi hedefleyen işbirliği ve ilişkilerini sürdürmektedir.” dedi.

TÜVASAŞ DA GELİŞMEK ZORUNDA

Demiryol-İş Genel Başkanı Ergün Atalay da; “Demiryollarında ilk defa devletin dışında bir ortaklık söz konusu. Bir zamanlar “ Siz evinizde oturun, maaşınızı verelim” diyenler vardı. Ama şimdi demiryolları her yönden değişim içerisinde. Hızlı tren fabrikasının burada olmasından dolayı çok mutluyum. Ancak TÜVASAŞ da gelişmek zorunda.” şeklinde konuştu.