EN
Resim: udh-logo Resim: ataturk-img
Haberler Resim
HIZLI TREN MAKASI ÜRETİLECEK

TCDD, Avusturyalı Voestalpine ve Kardemir Çankırı'da Hızlı Tren Makası Üretecek

 TCDD, VAE (Voest alpine), Kardemir ortaklığında  makas fabrikası kurulması için, 4 Mayıs 2010 günü, TCDD Genel Müdürlüğü'nde Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım'ın katılımıyla imza atıldı.   

Ulaştırma Bakanı; “ Zaman duble demiryolu zamanı. Bunu demiryolcularla birlikte başaracağız”

Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım törende yaptığı konuşmada;  11 bin kilometre tren yolunun yarısının yenilendiğini, kontrolsüz geçişlerin  kontrollü hale getirildiğini belirterek;  2013'de Ankara-İstanbul hızlı tren hattının bitirilmesinin hedeflendiğini kaydetti.

 Yıldırım, Ankara-Sivas hattının inşaatına başlandığını, Bursa-Bilecik-Ankara-İstanbul hattının inşaatına ise bu sene başlanacağını söyledi.

 “Zaman duble demiryolu zamanı” diyen Yıldırım, duble yollarda görevin tamamlandığını, bundan böyle yeni hedefin Türkiye'yi baştan başa duble demiryollarıyla donatmak olduğunu, bunu yüreğini ve gönlünü ortaya koyan fedakar demiryolcularla birlikte başaracaklarını belirti.

 Mekke-Medine Yüksek Hızlı Tren Projesi'ne Türkiye'nin davet edildiğini kaydeden Yıldırım, 2023'te 6 bin 700 kilometre yeni hat yapılacağını, mevcut hatların tamamının elden geçirileceğini, sinyali olmayan hatların sinyalli hale getirileceğini dile getirdi.

Bakan Yıldırım, “Demiryollarının tarihi ve bugünü ile taşımacılıktan öte farklı anlamları var. Hüzün var, gelecek var. Demiryollarının layık olduğu yere gelmesi için başlattığımız seferberlik devam etmektedir. Demiryolları refah ve ümran yolu olmaya devam edecektir” şeklinde konuştu.

Karaman: Hedefimiz ileri demiryolu sanayisini geliştirmek

Törende konuşan TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman ise , 2003 yılından bu yana öncelikli sektör haline gelen demiryollarında hedeflerinden birisinin de ileri demiryolu sanayisinin geliştirilmesi ve özel sektörün katılımının sağlanması olduğunu vurgulayarak; “Kardemir ile ray üretimini, Eurotemle yüksek hızlı tren fabrikası kurmayı başardık. Buna benzer birçok konuda yerlileştirme sağladık. “ dedi.

Karaman; kurulacak fabrikada ileri teknoloji ürünü UIC 60 normuna uygun yüksek hızlı tren makasları dahil tüm demiryolu makasları üretileceğini belirterek,  ilk üç yıl içinde 10 milyon Euro'luk yatırım sonucu yaklaşık 140 kişi istihdam edilebileceğini, kapasitenin % 10'unun ihraç edileceğini ifade etti.

 

TCDD Genel Müdürü; yüksek hızlı tren hattı ile yerel yönetimlerde raylı sistemlerin geliştiğini belirterek; “150 milyon dolar değerinde  bir pazar projeksiyonu ortaya çıkmaktadır. Ayrıca bu fabrika, bölgede demiryolu sanayi merkezi olma yönünde kararlılıkla ilerlediğimizin en somut göstergelerinden birisidir.  Demiryolu sanayisi gelişen bir Türkiye, Ortadoğu ve komşu ülkelerinde demiryolu yatırımlarında daha fazla söz sahibi olmakta, demiryolu sektörünün geliştirilmesinde lider ülke haline gelmektedir.” dedi.

 

VAE CEO'su Mark KODDOURO ise, “Bu imza töreni ile yeni bir dönem başlayacak ve yüksek  teknolojiyle ileri düzeyde makaslar üretilecek. Farklı kültür ve düşüncelerdeki insanların bir araya gelerek bu ortaklığın kurulması kolay olmadı. Verimlilik anlayışıyla ekip çalışmasıyla başarılı olacağımıza inanıyorum. Birbirimizden çok şeyler öğreneceğiz. Bu ortaklık Türk demiryoluna hizmet edeceğimiz gibi komşu ülkelere de yüksek düzeyde makaslar üreteceğiz.” dedi.

 

Daha sonra söz alan Kardemir Genel Müdürü Fadıl DEMİREL, ise “Kardemir demiryollarının önemli ihtiyacını karlılaşmaktadır.  2007'de  TCDD için 72 m'lik raylar üretmeye başladık. Kardemir bugün ihracat yapan bir kuruluş haline gelmiş ve ray satmaya başlamıştır. Bu ortaklıkla  ileri düzeyde makas teknolojisi kullanılacak. İşbirliğimizin devamlığı ile şirket uluslar arası piyasada söz sahibi olacaktır.” dedi.