EN
Resim: udh-logo Resim: ataturk-img
Haberler Resim
HIZLI TREN SEMİNERİ

Türkiye'de İlk Hızlı Tren Semineri Gerçekleştirildi

Türkiye'de ilk kez "Hızlı Tren Semineri" 23-24 Mayıs 2007 tarihleri arasında Ankara'da gerçekleştirildi.

 

Seminerin açılış konuşmasında Ulaştırma Bakanı İsmet Yılmaz, dünya ülkelerinin rekabetin en önemli unsurlarından biri olan ulaşımda, demiryolu sistemini daha etkin hale getirmek için 2025 yılına kadar 1 trilyon dolar yatırım yapmayı hedeflediğini, böylesi büyük bir bütçenin söz konusu olduğu sektörde kaynakların verimli kullanılması ve maksimum yararın sağlanabilmesi için Uluslararası Demiryolu Birliği'ne önemli görevler düştüğünü belirtti.

UIC ülkelerinin demiryolunda işbirliğini geliştirmeleri, bilgi ve deneyimlerini paylaşmaları bu sistemin tüm dünyada gelişmesini sağlayacağını belirten Yılmaz, "Ulaşım gibi tüm sistemi etkileyen bir hizmet alanındaki ortak hareket, ekonomik, sosyal ve kültürel ilişkilerimizi artırırken, dünya barışına da çok önemli katkılar sağlayacaktır. Önemli sorunların yaşandığı bölgemizde bu işbirliğinin önemi daha da büyük önem arz etmektedir." dedi.

Yılmaz, Türkiye'nin , Kafkasya, Ortadoğu ve Orta Asya'nın kesiştiği bir yer olarak çok stratejik bir konuma sahip olduğunu belirterek, bu stratejik konumundan ötürü, bölgenin Rusya Federasyonu, diğer BDT ülkeleri ve Türk Cumhuriyetleri ile Demiryolu bağlantısının sağlanması için çalıştıklarının altını çizdi. Buna ilave olarak Trabzon-Rize-Hopa ve Hopa-Sarp-Batum Demiryolu Projelerini de planladıklarına dikkat çeken Yılmaz, " Böylelikle ihracatçılarımızın taşımacılıkta çektikleri sıkıntılar ve kaynak israfı sona erecektir. Bu projelerle, BDT ülkelerine ulaşım daha kolay hale gelecektir" dedi.

 

Uluslar arası Demiryolu Birliği Yüksek Hız Bölüm Müdürü Ignacio Barron ise; 1922 yılında kurulan Uluslar arası Demiryolu Birliği'nin bugün 5 kıtada 170 üyesi bulunan dünyanın en büyük organizasyonlarından biri olduğunu belirterek şunları ifade etti;" Demiryolu kuruluşları arasında işbirliğini geliştirmek, trafiğin iyileştirilmesini sağlamak, uluslar arası yolcu ve yük taşıma altyapı, yönetim ve araştırma alanlarında projeler yürüten UIC, dünyada hızlı tren hatlarının gelişmesiyle birlikte Yüksek Hız Bölümü kurmuştur. Türkiye de hızlı tren yatırımlarına önem veren ülkeler arasına girmiştir. Hızlı tren konulu bu seminer, Türkiye'nin demiryoluna verdiği önemi göstermektedir."

 

 

 

Genel Müdürümüz Süleyman Karaman ise; tarihinde ilk defa Uluslar arası Demiryolu Birliği İcra Kurulu Üyesi olan, Bölgesel Kurul Başkanlığı'nı yürüten TCDD ile Uluslar arası Demiryolu Birliği tarafından gerçekleşen "Hızlı Tren Semineri " ile ülkemizde hızlı tren hatlarının yapım sürecinde, Avrupa'daki hızlı tren teknolojik gelişmelerinin Türkiye'ye kazandırılmasının amaçlandığını, bu seminerin ülkemizde demiryolunun gelişmesinin bir sonucu olarak düzenlendiğini belirterek; "Büyük bir atılım, değişim ve gelişim gösteren TCDD  demiryolu sistemi konusunda edindiği bilgi, deneyimleri paylaşmaya ve işbirliği yapmaya  her zaman hazırdır. Sadece demiryolu ulaşımı değil, ileri demiryolu sanayisi de gelişmektedir. Adapazarı'nda Kore ile işbirliği halinde kurulan hızlı tren fabrikası sadece Türkiye'nin  hızlı tren ihtiyacını değil, bölge ve komşu ülkelerin de ihtiyacını karşılayacaktır. Bu yıl faaliyete geçen Erzincan ray bağlantı fabrikası, yıllardır demiryollarımıza hizmet eden lokomotif, yük ve yolcu vagonu ile çeşitli demiryolu gereçleri üreten bağlı ortaklıklarımız, fabrikalarımız da dünya ile rekabet edecek nitelikte üretimlerini geliştirmektedir. Bugün ülkemizin önemli bir sanayi kuruluşu olan Kardemir, hızlı tren rayı için ileri teknolojiyle deneme ray üretimine hazırlanmaktadır. Tüm bu projeler, sadece Türkiye için değil, bölge ve komşu ülkeler açısından son derece önemli projelerdir." diye ifade etti.

Türk demiryollarının kabuğunu kırdığını, işletmecilikten, sanayiye kadar ileri demiryolu sistemine sahip bir ülke olma yolunda kaynaklarını adeta seferber ettiğini, Türkiye'nin demiryolu sisteminde bu atılımı ile UIC ve AB ülkeleri ile Asya, Uzak Doğu arasındaki yük ve yolcu taşımacılığında daha da etkin hale geleceğini söyledi.

Hızlı Tren Seminerinde; Romanya, Yunanistan, Bosna Hersek, Bulgaristan, Sırbistan demiryolu idarelerinden temsilcileri ile demiryolu konusunda en ileri ülkelerden olan Fransa'dan Yüksek Hız Baş Danışmanı J. Pierre, İtalya TAV'dan A. Nicci, Fransa Yüksek Hız Bölüm Müdürü I. B. Angotti, İspanya'dan Çeken-Çekilen Araç Müdürü J. A. J. Redondo katıldı.