EN
Resim: udh-logo Resim: ataturk-img
Haberler Resim
KARAMAN ASO DA

Karaman: “Ankara Merkezli Demiryolu Yatırımlarımız Devam Edecek”

 Ankara Sanayi Odası (ASO)'nda 5 Mart 2012 tarihinde düzenlenen ve İngiltere Demiryolu Sektörü Ticaret Heyeti ile ASO üyelerinin katıldığı toplantıda konuşan TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman, “156 yıl önce ülkemize ilk demiryolunu kazandıran İngilizlerle yeni yatırımlarımızda da işbirliği yapmak istiyoruz.”dedi.

 

Hükümetin programında da belirtildiği üzere ülkemizin doğu-batı ve kuzey-güney akslarında yüksek hızlı tren ağlarının oluşturulacağını ve bunun merkezinin de Ankara olacağını ifade eden Karaman, 2023 yılına kadar 10 bin km YHT, 4 bin km de konvansiyonel demiryolu hattının yapılacağını, 3500 km'lik hattın inşasının devam ettiğini açıkladı.

 

Geride bıraktıkları dönemde mevcut 11 bin km'lik demiryolunun yüzde 70'ini yenilediklerinin altını çizen Karaman, “Yolların geri kalan bölümlerini de yenileyeceğiz. Ancak sadece yenilemek yetmiyor, hatlarımızın tamamını sinyalli ve elektrikli hale getireceğiz. Lojistik merkezler kuracağız. Üretim merkezlerini ve organize sanayi bölgelerini demiryolu ağına bağlayacağız. Demiryollarına 2023 yılına kadar yılda 4.5 milyar dolar yatırım yapılacak. Yeni demiryolu hatlarının yapımı konusunda İngilizlerle işbirliği yapmak isterim.” dedi.

 

Marmaray ve Demir İpekyolu diye bilinen Bakü-Tiflis-Kars (BTK) Demiryolu projesine de değinen TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman şöyle konuştu: “Öyle bir demiryolu yapacağız ki Pekin'den kalkan bir tren kesintisiz olarak Londra'ya kadar gidecek. Bunu çok önemsiyorum. Bu anlamda Marmaray ve BTK Demiryolu projesi bu hatların ana omurgasını oluşturuyor.”

 

İ856 yılında ülkemize ilk demiryolunu kazandıran ve iyi hatıralarımız olan İngilizlerle yeni yatırımlarımızda da işbirliği yapmak istediklerini belirten Karaman, “Bugün ise İngiltere'de demiryolu alanında üniversitede lisansüstü eğitim için öğrencilerimize İngiltere ev sahipliği yapmaktadır. Öğrenciler bulundukları ortamdan çok memnunlar.”diye konuştu.

 

İngiltere Büyükelçisi David Reddaway ise yaptığı konuşmada, İngiltere olarak AB konusunda Türkiye'nin en güçlü destekçisi olduklarını belirtti. Reddaway “Türkiye'nin demiryolu sektörün kaydettiği gelişmeleri yakından takip ettiklerini, İkili ortaklıklarımız hızla gelişiyor. Bu işbirliğini demiryolu sektörüne yansıtmalıyız.” dedi.


Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Altyapı Genel Müdür Vekili Metin Tahan, Bakü-Tiflis-Kars, Adapazarı-Bartın ve Kemalpaşa-Turgutlu Demiryolu ile Marmaray projesinin devam ettiğini, Marmaray ile saatte 150 bin yolcunun 4 ila 6 dakikada bir kıtadan diğerine geçeceğini kaydetti.

 
ASO Başkanı Nurettin Özdebir de 1940'lı yıllara kadar önemli hamleler gösteren Türkiye demiryolu işletmeciliğinin 1950'den sonra ihmal edilmiş, göz ardı edilmiş, birazda nankörlük edilmiş bir sektör olduğunu ifade etti.


Yıllardır ihmal edilmiş olan demiryolu üzerine ciddi yatırımların başladığı ve devam ettiği bir dönemde olduklarını altını çizen Özdebir, 2023 hedeflerine işaret ederek, 2 trilyon dolarlık bir ekonomi, 500 milyar dolarlık bir ihracat ve dünyanın ilk 10 ekonomisi arasında yer almayı hedeflediklerini hatırlattı. Özdebir, bu hedefe ulaşabilmesi için global ısınma, enerji sıkıntısı ve karbondioksit emisyonu dikkate alındığında demiryolu taşımacılığı son derece önemli olduğunu vurguladı.

 

Konuşmaların ardından demiryolu sektöründe faaliyetlerde bulunan İngiliz ve Türk firmaları temsilcileri tarafından sunum yapıldı. Ülkemizde bulunan İngiltere Demiryolu Sektörü Ticaret Heyeti 6 Mart'ta TCDD Genel Müdürlüğü'nü ziyaret edecekler.