EN
Resim: udh-logo Resim: ataturk-img
Haberler Resim
MANİSA OSB DEN AVRUPAYA DENİZ OTOBANI

MANİSA OSB'DEN AVRUPA'YA DENİZ OTOBANI…

Yolların Kardeşliği; Asya ile Avrupa demir, kara ve deniz yoluyla birbirine bağlandı

 

TCDD ile özel sektör işbirliğiyle hayata geçirilen Türkiye Avrupa Deniz Otobanı Projesi'nin ilk treni İtalya'nın Trieste Limanı'na gitmek üzere Manisa'dan uğurlandı. Avrupa'ya gidecek ilk treni, Manisa Organize Sanayi Bölgesi'nde düzenlenen (MOSB) törende Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman, diğer protokol üyeleriyle birlikte işadamları uğurladı. Bakan Yıldırım törende hareket diski ile makiniste, projenin ilk trenini hareket ettirmesi işaretini verdi.

 

Törende konuşan Bakan Yıldırım, Manisa'nın, Bakanlığı'nın çalışmaları bakımından çok önemli bir il ve bir kavşak konumunda olduğunu söyledi. İstanbul-İzmir otoyolu ile Ankara-İzmir Yüksek Hızlı Tren (YHT) projesiyle Manisa'nın bir anlamda demiryolları ve otoyolları, bölünmüş yolların geçiş merkezi haline geldiğini aktaran Yıldırım, "Sanayisiyle, verimli topraklarıyla Manisa gittikçe büyüyor ve gelişiyor. Kısa bir süre öncede İzmir-Manisa ardasında Sabuncubeli tünelinin temelini atmıştık. Biz o tüneli yapma kararını OSB'deki hattın açılışındaki vermiştik." diye konuştu.

 

AVRUPA DENİZ OTOYOLUNU KONUŞURKEN TÜRKİYE BUNU ÇOKTAN İNŞA ETTİ

 

Yıldırım, AB'nin Akdeniz'de deniz otoyollarını konuştuğunu, artık artan karayolu trafiği, havaya salınan gazların oluşturduğu çevre şartları gibi nedenlerle, taşımacılıkta çevreci anlayışın gelişmesinin zorunlu hale geldiğini vurguladı. Avrupa'nın deniz otoyolları projesini konuşurken, Türkiye'nin bunu çoktan inşa ettiğini kaydeden Yıldırım, ''Nasıl mı, Çeşme-Trieste Limanı (İtalya), Mersin-Toulon (Fransa) ve Pendik-Trieste-Koper (Slovenya) seferleri... Bu seferlerin tamamında Avrupa'ya 180 bin tır gidiyor. Avrupa'ya yapılan taşımacılığın yük miktarının yüzde 70'inden fazlası bu yolla yapılıyor. Para olarak da yüzde 55'i kombine taşımacılık, diğer adıyla intermodal taşımacılık gerçekleşiyor'' diye konuştu.

 

Bakan Yıldırım, kombine taşımacılığın geliştirilmesi için yolların kalitesini artırdıklarını kaydederek, sanayicinin, taşımacıların rekabet gücünün de geliştiğini vurguladı. Sanayi tesisi kurmak için harcanan paranın yüzde 40'ının çevre tedbirleri için harcandığının altını çizen Yıldırım, ''Taşımacılıkta daha çevreci alternatif modelleri teşvik etmeye devam edeceğiz'' dedi.

 

DEVLET-ÖZEL SEKTÖR İŞBİRLİĞİNDE YAPILAN PROJE ÖRNEK OLACAK

 

Manisa Organize Sanayi Bölgesi, İnci Holding ve Devlet Demiryolları'nın müşterek projesi olan bu projenin taşımacılara örnek, çevreci ve rekabetçi bir proje olduğunu ifade eden Yıldırım,''Sadece Manisa-Aliağa ve deniz yapısıyla sınırlı kalmayıp Manisa'dan Bandırma'ya, Bandırma'dan Tekirdağ'a, Muratlı demiryolu hattıyla Avrupa'nın içine kadar yayılması en büyük arzumuzdur. Taşımacılıkta demiryollarının daha fazla kullanılmasını arzu ediyoruz. 2002'den bu yana demiryoluyla yük taşımacılığını geliştirmek için mevcut demiryolu hatlarımızın bağlantı hatlarının geliştirilmesi için gayret gösteriyoruz. Demiryollarının 50-60 yıllık ihmaline rağmen demiryolu taşımacılığı 2003'e göre bugün yüzde 100 arttı. 11 bin kilometre mevcut demiryolumuzun 6 bin kilometresini yeniledik. 5 bin kilometresi de 2015-2016 yılına kadar büyük oranda tamamlanmış olacak.'' ifadelerini kullandı.

 

Yıldırım, 2023 yılına kadar demiryollarının yüksek hızlı trenlerle yaygınlaştırılması için iddialı bir hedef belirlediklerini, 3 bin 500 kilometre uzunluktaki projenin yapımının sürdüğünü kaydetti. Doğu ile batı arasında ipek yollarının, kervan yollarının geçişi olan Anadolu'nun yüksek hızlı trenlerle donatılacağını belirten Yıldırım, ''Bu altyapıyla Türkiye şimdiden yüksek hızlı tren işletmeciliğine sahip Avrupa'da 6, dünyada 8. ülke unvanına kavuştu. Demiryolları istiklalimizin, genç Cumhuriyetimizin kuruluşunun lokomotifi olmuş. Kalkınmanın, refahın lokomotifi olmaya devam edecek'' dedi.

 

Bakan Yıldırım, 2003-2011 yılları arasında bakanlığının Manisa'daki projeleri için 600 milyon liradan fazla para harcandığını anlatarak, ''Manisa'ya 80 yılda 81 kilometre bölünmüş yol yapılmış, 9 yılda 250 kilometre bölünmüş yol ilave ettik. Bu yıl sonuna kadar 23 kilometre daha yol bitirmiş olacağız'' şeklinde konuştu.  

 

Daha önce hiç bir ile bölünmüş yol ile bağlı olmayan Manisa'nın bugün Uşak, Aydın ve İzmir'e bölünmüş yollarla bağlı olduğunu söyleyen Yıldırım sözlerini şöyle sürdürdü: ''Ülkemiz büyüyor, kalkınıyor. İnsanımız 2023 hedeflerinin gerçekleşmesini sabırsızlıkla bekliyor. Daha önce 26. büyük ekonomiden 16. büyük ekonomiye sahip olacağımızı söylesek kimse inanmazdı. Hedef büyüttük. 2023'te dünyanın en büyük 10 ekonomisi arasında Türkiye yerini alacak. Taşımacılık en az 4 kat artacak, ithalat-ihracat 1 trilyonun üzerine çıkacak. Bunlar için daha çok yol, demiryolu, havalimanı yapmamız lazım. Bilgi toplumu hedeflerimizi kararlılıkla sürdürmemiz lazım.''

 

TCDD BİRÇOK İLKE İMZA ATIYOR

TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman ise yaptığı konuşmada demiryollarının son 9 yılda pek çok ilke imza attığını söyledi. Türkiye Avrupa Deniz Otobanı projesini başlatarak Manisa'da yeni bir ilke imza attıklarını dile getiren Karaman, TCDD-İnci Lojistik işbirliğindeki bu projede trenin sadece Türkiye'nin değil, başta Almanya olmak üzere, İtalya, Fransa, Belçika, Hollanda, Danimarka, Çek Cumhuriyeti, ve Slovakya'nın da treni olduğunu ifade etti. Karaman, ''Konteynerler Manisa Biçerova istasyonuna trenle, Biçerova'dan Aliağa Limanına karayoluyla, Aliağa'dan İtalya'nın Trieste limanına yüksek hızlı gemiyle, buradan Avrupa içlerine demiryoluyla ve karayoluyla taşınacak. Böylece Manisa'nın ürettiğini Avrupa tüketecek. Nihai alıcıya ulaşma süresi ortalama 6 gün'' diye konuştu.

 

Manisa Valisi Halil İbrahim Daşöz de hizmetin altın değerinde olduğunu belirterek, ''Türkiye'nin AB'ye giren ilk hizmet alanlarından birisi lojistik olacaktır'' dedi.

 

Manisa Organize Sanayi Bölgesi Başkanı Sait Türek ise proje ile bölgenin firmalarına kombine taşımacılıkta büyük avantaj sağlandığını söyledi.

 

İnci Lojistik A.Ş. Genel Müdürü Emrah Gezgin, Türkiye'de ilk kez hayata geçirilecek deniz otobanı servisi ile Ege Bölgesi demiryollarının Trieste Limanı üzerinden Avrupa demiryolu ağına bağlantısının sağlanacağını vurgulayarak taşımacılığın daha ekonomik, hızlı ve çevreci olacağına dikkati çekti.

 

Konuşmaların ardından İnci Holding Yönetim Kurulu Başkanı Meral İnci Zaim, Bakan Yıldırım'a destekleri için plaket verdi.

 

Bakan Yıldırım törende hareket diski ile makiniste, projenin ilk trenini hareket ettirmesi işaretini verdi.