EN
Resim: udh-logo Resim: ataturk-img
Haberler Resim
MEMURLAR VAKFINDAN SEMİNER :

MEMURLAR VAKFINDAN SEMİNER : '' MARMARAY PROJESİ, YÜZYILIN RÜYASI''

Sivil Toplum Kuruluşları'nın Marmaray ve Hızlı Tren Projeleri'ne yoğun ilgisi sürüyor.

Memurlar Vakfı Ulaştırma Kulübü, 16 Nisan 2008 günü Demiryollar, Limanlar ve Hava Meydanları İnşaatı Genel Müdürü Ahmet ARSLAN'ın sunumunu yaptığı ''Marmaray Projesi, Yüzyılın Rüyası'' isimli bir seminer düzenledi.

Seminere, Genel Müdür Yardımcımız ve Memurlar Vakfı Başkanı İsmet DUMAN ile çeşitli Kuruluşların üst düzey yöneticileri ile çalışanları katıldı.

DLH Genel Müdürü Ahmet ARSLAN: ''Marmaray Projesi ile doğu-batı eksenli yük ve yolcu taşımayı, ulaşım sorunlarına uzun vadeli çözüm getirmeyi, İstanbul metrolarıyla bağlantı kurarak kuzey-güney koridoru trafiğini de azaltarak, tarihi yarımada araç trafiğini rahatlatacaklarını belirtti.

ARSLAN şunları söyledi; "Marmaray Projesi 4 ana bölümde gerçekleştirilmektedir. İlk bölüm Müşavirlik Hizmetleri, İkinci bölüm Boğaz Geçişi, Boğazın her iki yakasındaki banliyö hatlarını birleştirecektir. Bu kesimin uzunluğu yaklaşık 13,5 km .dir. Bu güzergâhın % 90'ı tünellerden oluşmaktadır (delme ve batırma tüp tünel). Ayrıca, 4 yeni istasyon inşa edilecektir. Bu istasyonlardan Kazlıçeşme istasyonu hemzemindedir. Diğerleri Yenikapı , Sirkeci ve Üsküdar yeraltı istasyonlarıdır. "

DLH Genel Müdürü; Projenin üçüncü bölümü ile, Asya yakasında 43,4 km , Avrupa yakasında ise 19.6 km mevcut banliyö hatlarının iyileştirilmesi ve yüzeysel metroya dönüştürüleceğini, toplam 36 istasyon yenilenerek, modern istasyonlar haline getirileceğini ifade etti.

 

 

ARSLAN; bu kapsamda mevcutta iki olan hat sayısının üçe çıkarılacağını, bunlardan birinin şehirlerarası yük ve yolcu trenleri tarafından kullanılacağını söyledi.

Ayrıca, Marmaray Projesi kapsamında 440 adet araç alınmasının planlandığını söyleyen ARSLAN sözlerini şöyle sürdürdü; "Proje İstanbul'un ulaşım sorunlarına uzun vadeli çözüm getirecektir, her bir doğrultuda saatte 75.000 yolcu taşıma kapasitesine sahip olacak, şehrin eski merkezindeki araç trafiği etkilerini azaltacak, mevcut köprülerdeki yoğunluğu azaltacak, İstanbul'daki gürültü ve hava kirliliğini azaltacak her gün 1 milyondan fazla insanın seyahat süresini kısaltacaktır." dedi.

DLH Genel müdürü Ahmet ARSLAN; Projenin Avrupa yakasında Atatürk Anadolu yakasında Sabiha Gökçen Havaalanlarıyla bağlantısının sağlanacağını, günümüzde % 5 olan demiryolunun payının % 30 seviyesine ulaşacağını, bu haliyle Londra ve Paris gibi metropollerden üstün bir raylı sistem ulaşım oranına ulaşılacağını ifade etti.

Ankara-İstanbul, Ankara Sivas ve Sivas-Kars Hızlı Tren projelerinin gerçekleşmesi, ardından Kars-Tiflis-Bakü Demiryolu Projeleri ile Ortaasya ülkelerine yük ve yolcu taşımacılığına başlanacağını, Halkalı-Kapıkule güzergâhının yapımıyla Avrupa-Asya demiryolu koridorunun tesis edileceğini belirtti.

Projenin sağlamlık ve emniyet yönünden bilimsel otoritelerce yapılan tetkiklerde, mükemmel malzeme ve proje ile tam not aldığını, beton ve çelik konstrüksiyonun sağlamlığı ile her türlü depreme karşı dayanıklılığa sahip olduğunu, yangın güvenlik sistemleri ve yangına dayanıklı araçlarla emniyetin son seviyede düşünüldüğünü vurguladı.

Projenin işleyişinde tarihi eserlere rastlanılmasının tarihsel zenginliğimize katkı sağladığını söyleyen DLH Genel Müdürü, yapılan kazılarda 10 adet batık tekne ve gemi ile değişik dönemlere ait sikkeler, mezarlıklar bulunduğunu, bu mirasın Yenikapı'da kurulması planlanan müzede sergileneceğini ifade etti.