EN
Resim: udh-logo Resim: ataturk-img
Haberler Resim
RO-LA TOPLANTISI 8-9 AĞUSTOS ARASINDA İSTANBUL'DA YAPILDI

TCDD, TIR VE KAMYONLARI TÜRKİYE'DEN AVRUPA'YA TRENLE VAGONLARDA TAŞIYACAK….

RO-LA TOPLANTISI 8-9 AĞUSTOS ARASINDA İSTANBUL'DA YAPILDI.

TCDD'nin ev sahipliğinde başlayan RO-LA Toplantısı, Genel Müdür Süleyman Karaman'ın hoş geldiniz diyerek başladığı konuşması ile devam etti.

“ Sözlerime başlarken öncelikle sizleri ülkemizde görmekten ve sizlerle birlikte olmaktan mutluluk duyduğumu belirtmek istiyorum. Verimli geçeceğine inandığım bu toplantının sonunda alacağımız kararlar Türkiye-Avrupa arasındaki taşımalarımızda bir devrim yaratacaktır. Bilindiği üzere, RO-LA kamyonların (Tır) trenle taşınmasıdır. RO-LA taşımacılığı intermodal taşımacılığın ekonomik ve sosyal faydalarını yansıtan önemli taşımacılık sistemlerinden birisidir. Bu projenin uygulamasında elde edeceğimiz başarımız Türkiye-Avrupa arasındaki yük taşımalarının karayolundan demiryoluna gelmesinde önemli rol oynayacaktır.

Bildiğiniz gibi Türkiye – Avrupa arasında büyük oranda yük potansiyeli mevcuttur. Bu yüklerin çoğunluğu karayoluyla Kapıkule ve İpsala sınır kapılarından yapılmaktadır. Türkiye'nin 40.000 araçlık Tır Filosunun 25.000'i Avrupa yönünde taşımacılık yapmakta ve 2005 yılında bu iki kapımızdan yaklaşık 450.000 giriş/çıkış yapılmıştır. Bu durum bir soruna neden olmakta ve zaman içerisinde ticaret hacminin artmasıyla önemli sorunlar yaşanacağı tahmin edilmektedir. Bu sorunların aşılması, Avrupa Birliğinin çevre ile ilgili kararlara uyum sağlanması ve kombine taşımacılık alanındaki gelişmeler RO-LA taşımacılığının gerekliliğini ortaya çıkartmıştır.

Bugün alacağımız kararlarla başlatacağımız Ro-La taşımacılığının sağlayacağı bir çok avantajla taşımacılığı sürdürülebilir hale dönüştürecektir. Karayollarımız üzerindeki tır trafiğinin neden olduğu tıkanıklıklar giderilecek, karayolları vergileri sıfırlanarak taşıma maliyetleri azalacak, sınır geçiş ve gümrük prosedürleri minimize edilerek taşıma süreleri kısalacak, düşük personel harcamaları ve yakıt tasarrufu ile kapasite kullanımında verimlilik artacaktır. Ancak, bunların yanı sıra belki de en önemlisi çevrenin korunmasına çok büyük katkıda bulunulacaktır.

Türkiye Avrupa arasında bugüne kadar karayolu ile yapılmakta olan tır taşımacılığının bir kısmının demiryoluna kazandırılması amacıyla, kuruluşumuz son üç yıldır Bulgaristan, Sırbistan-Karadağ, Hırvatistan Slovenya, Avusturya, Romanya, Macaristan Demiryolu kuruluşları ile UND gibi sivil toplum örgütleri ve özel sektörle işbirliği içerisinde yoğun çalışmalar yapmıştır. Ancak, telif edilen ücretlerin pazara uygun olmaması nedeniyle proje bugüne kadar gerçekleştirilememiştir. Bu bağlamda 2006 yılında, önce 29 Mayıs 2006 tarihinde Viyana'da ve daha sonra 12-13 Temmuz tarihlerinde İstanbul'da ÖKOMBİ ve RAİL CARGO AUSTRİA AG yetkilileri ile yapılan toplantılarda Halkalı-Wels-Halkalı RO-LA treninin X. Koridor güzergahı üzerinde işletilmesinin uygun olacağı ve yine bu toplantılarda trenin işletme ve teknik özellikleri konularında görüş birliğine varılmıştır.

Bu trenin başarılı olabilmesi ve hayata geçirilebilmesi için diğer taşıma modlarıyla rekabet edebilir ve pazara uygun bir ücret tespit edilmesi gerektiği görüşünde olduğumu ifade etmek istiyorum.

Bu yıl sefere koymayı planladığımız trenin ülkelerimiz ve kuruluşlarımız arasındaki var olan iyi ilişkilerin

Artarak devam etmesine olumlu katkılar sağlayacağına olan inancımı tekrar eder, trenin hayat geçirilmesinde emeği geçen herkese tekrar teşekkür ederim.” Diyerek bitirdiği konuşmasında, konukları İstanbul'un tarihi ve doğal güzelliklerini görmeye davet etti.

İLK TREN 21 EYLÜL 2006 ‘DA SEFERE BAŞLIYOR.

8-9 Ağustos 2006 tarihinde, İstanbul'da yapılan ve TCDD ile Avusturya, Bulgaristan, Hırvatistan, Sırbistan ve Slovenya Demiryollarının katıldığı RO-LA toplantısında alınan kararlar doğrultusunda Halkalı(İstanbul)-Wels(Avusturya) arasında RO-LA taşımacılığı yapılacak. Tren, karşılıklı olarak Türkiye-Bulgaristan-Sırbistan-Hırvatistan-Slovenya-Avusturya güzergahında toplam 1979 kilometrelik bir parkurda taşıma yapacak.

RO-LA trenin maksimum ağırlığı 1100 ton, maksimum uzunluğu 520 metre olacak. İlk etapta haftada bir çalıştırılması planlanan trenin sefer sayısı müşteri talebine göre arttırılacak

HALKALI-AVUSTURYA ARASI 72 SAAT

Tır ve kamyonların Halkalı İstasyonundan trenlere bindirilmesi ile başlayacak olan RO-LA taşımacılığı 72 saat sonra Avusturya'da noktalanacak.