EN
Resim: udh-logo Resim: ataturk-img
Haberler Resim
SİVAS MODERN BETON TRAVERS FABRİKASININ TEMELİ ATILDI

Sivas'a Modern Travers Fabrikası'nın  Temeli Atıldı

TCDD, yerli ve İtalyan iştirakle kurulan SİTAŞ'ın (Sivas Travers İmalat Sanayi ve Ticaret Anonim Şirketi ) temeli, Ulaştırma Bakanı Mehmet Habib Soluk, Eski Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, Sivas Valisi Ali Kolat, TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman, Şirket ortaklarından İtalya Margeritelli firmasının Genel Müdür Yardımcısı Jacop Morettio, üst düzey bürokratlar, demiryolcuların katılımı ile  atıldı.

Ulaştırma Bakanı Habib Soluk, törende yaptığı konuşmada, temeli atılan tesisin kamu özel sektör ortaklığıyla kurulacağını ifade ederek, Sivas'ın önemli bir tesis kazandığını söyledi.  Ulaşım ve iletişim alanında onlarca yıllara sığması mümkün olmayan alt yapı yatırımlarının gerçekleştirildiğini anlatan Soluk, eski Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım öncülüğünde asırlara kayıtlar düşüren projelerin başarıldığını kaydetti. 

Soluk, kaderine terk edilen demiryollarının 2003 yılında yeniden devlet politikası haline getirildiğini belirterek, şunları söyledi: ''13 Mart 2009 yılında Türkiye yüksek hızlı trenle buluştu. Ülkemiz yüksek hızlı tren kullanımında Avrupa altıncısı, dünya sekizincisi oldu. 10 bin kilometre yüksek hızlı tren demiryolu, 5 bin kilometre de konvansiyonel hat demiryolu proje çalışmalarımız devam ediyor. Sadece bunlar için travers fabrikalarımız travers üretse, yaklaşık 25-30 milyon adet traverse ihtiyacımız var. Sivas'taki temelini atacağımız travers fabrikamızın yıllık kapasitesi 1 milyon 39 bin 500 adet. Bu nedenle Devlet Demiryollarımızın da içinde yer aldığı konsorsiyumdan özellikle rica ediyorum, bu kapasite yetersizdir, bu kapasite Sivas'a yetmez. Süratle kapasiteyi artırırken hedefimiz milyonlar olmalı ve bu milyonları içeride kullandığımız gibi komşu ülkelere de ihraç ederek ülkemize döviz girdisinin sağlanmasını istiyorum.'' 

Eski Ulaştırma Bakanı  Yıldırım: “Cumhuriyet'in 100'üncü yılında Türkiye dünyanın 10'uncu büyük ekonomisi, Sivas da Türkiye'nin 10'uncu büyük kenti “

Eski Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım da Cumhuriyet'in 100'üncü yılında Türkiye dünyanın 10'uncu büyük ekonomisi, Sivas'ın da Türkiye'nin 10'uncu büyük kenti olacağını ifade etti. 
 Yıldırım, şöyle konuştu: ''Şu tesis  Sivas için iş demek, aş demek, zenginlik demek. Bir zamanlar burası demiryollarının kalbiydi. 1938'de Sivas-Ankara demiryolu açıldığı zaman dönemin Başbakanı İsmet İnönü bu açılışı yaparken ne dedi biliyor musunuz? 'Ey Sivaslılar artık demiryolunuz var, artık Ankara'ya bir günde gideceksiniz' dedi. İşte aradan geçen bu süre içerisinde hızlı tren gelince Ankara'ya bir günde değil, 1 saat 49 dakikada gideceksiniz. 1 saat 49 dakikada ver elini Ankara, ver elini Sivas. Hayırlı uğurlu olsun. Sivas'a da bu yakışır, Sivas'a da hızlı tren yakışır, Sivas'a da havayolu, halkın yolu yakışır, Sivas'a duble yollar yakışır.”

 Yıldırım, temeli atılan fabrikada üretilecek traverslerin, önümüzdeki 10 yıl içerisinde yapılacak 10. bin kilometre hızlı demiryolu, 6 bin kilometre normal demiryolu inşaatlarında kullanılacağını, Türkiye'nin travers ihtiyacının buradan karşılanacağını kaydetti

Sivas Valisi Ali Kolat da Sivas'ın yapılan çalışmalarla ulaşım alanında önemli kavşak noktası olmaya başladığını, yatırımlarla yükselen bir il olduğunu belirtti. 

TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman, Türkiye'nin çağdaş demiryolu ağına sahip olduğunu ifade ederek, demiryollarının bugün kabuğunu kırdığını,demir yolcularında kendine güveninin geldiğini söyledi.

Karaman şöyle konuştu;  “Önümüze koyduğunuz vizyonlardan birisi de yerli ve yabancı özel sektör işbirliğinde ileri demiryolu sanayisinin geliştirilmesiydi. Bunu da başardık.  Özel sektörümüzün gözde kuruluşlarından birisi olan Kardemir'le ray, Almanlarla Erzincan'da ray bağlantı elemanları, Korelilerle Adapazarında yüksek hızlı tren, Avusturyalılarla Çankırı'da modern demiryolu makas üretimi için işbirliği yaptık. Keza, bağlı ortaklıklarımız teknolojik olarak dünya standardını yakaladı,  önde gelen firmalarla  çeken çekilen araçların ortak üretimine başladı. Bu başarılardan aldığımız güçle, çalışmalarımıza daha da hız verdik. Bugün de EUROTEM ve VADEMSAŞ'tan sonra üçüncü iştirakimiz olan SİTAŞ'ın temelini atıyoruz.TCDD ile Türk ve  İtalyan iştirakiyle kurulan SİTAŞ; mevcut travers fabrikasından farklı olarak, uluslar arası standartlarda, yüksek hızlı tren hatları için beton travers üretimi yapacaktır. Burada önemli olan diğer husus ise yabancı sermayenin Sivas'a gelmesi ve ileri demiryolu sanayisine  katkı sağlamasıdır. Sivas, demiryolunda artık bir marka haline gelmektedir. Hayırlı uğurlu olsun…Diğer taraftan, Türkiye'nin batısından doğusuna kadar uzanan demiryolu ağının önemli kesişme noktalarından biri olan Sivas, aynı zamanda Avrupa'nın Kafkaslara ve Asya bağlantısının da üzerinde yer almaktadır.  Dolayısıyla Sivas, inşası devam eden ve planlanan yüksek hızlı tren projeleri, ileri demiryolu sanayisi başta olmak üzere, demiryolu yatırımlarımızın yapıldığı en önemli kentlerinden  birisidir.  Tüm bu yatırımlarla, Sivas'ın çehresi, vizyonu değişirken, ekonomik, sosyal ve kültürel hayatı  daha dinamik bir hale gelmektedir. “

SİTAŞ'ın ortaklarından Sivas Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı Osman Yıldırım, bugünün Sivas için tarihi bir gün olduğunu belirtti.

Şirket ortaklarından İtalya Margeritelli firmasının Genel Müdür Yardımcısı Jacop Moretti de Sivas'ta yatırım yapmaktan mutluluk duyduklarını kaydetti.

Bakan Soluk, Yıldırım ve beraberindekiler daha sonra Sivas Garı'ndaki Hürriyet Trenini ziyaret etti. Burada Soluk ve Yıldırım'a trenin simülasyon vagonunda depremi anı yaşatıldı. 


MODERN BETON TRAVERS FABRİKASI

TCDD, KOLSAN, Eser Beton ve İtalyan firma Margeritelli tarafından 20 bin metre karelik bir alanda temeli atılan firma, Türkiye'nin beton travers ihtiyacının yanı sıra Suriye, Irak, İran, Gürcistan, Azerbeycan, Cezayir, Libya ve Tunus'a ihracat yapacak. TCDD'nin iştirakiyle, yerli ve İtalyan ortakla kurulan Sivas Modern Travers Fabrikasında üretilecek beton traverslerin, Sivas-Ankara hızlı tren hattında ve diğer güzergahlarda da kullanılması planlanıyor. 

Fabrika, uluslararası standartlarda 1 milyon 39 bin 500 adet ön germeli beton travers üretecek ve üretimdeki yerlilik oranı en az yüzde 97 olacak. Teknoloji yoğun üretim sistemi kullanılarak üretim yapacak fabrikada ilk etapta 56 kişi istihdam edilecek. Çalışan sayısının ilerleyen süreçte artabilecek.