EN
Resim: udh-logo Resim: ataturk-img
Haberler Resim
SİVAS-DİVRİĞİ HATTINA YERLİ ANADOLU SETLERİ HİZMETE VERİLDİ

SİVAS-DİVRİĞİ ARTIK 2 SAAT 16 DAKİKA

 

TCDD'nin bağlı ortaklığı TÜVASAŞ'ta üretimi yapılan yerli üretim Anadolu setleri, 22 Şubat 2014 tarihinde gerçekleştirilen törenle Sivas-Divriği hattında sefere konuldu.

 

Sivas Garı'nda yapılan törene Milli Savunma Bakanı İsmet Yılmaz, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Müsteşarı Mehmet Habib Soluk, TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman, Sivas protokolü ve çok sayıda vatandaş katıldı.

 

Karaman: “Yenilenen, Tecer-Kangal varyantı ile kısalan Sivas-Divriği hattında sefere verilen rayotobüslerle seyahat süresi 5 saatten 2 saat 16 dakikaya indi.”

TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman burada yaptığı konuşmada "40 yıldır bir türlü tamamlanamayan, Sayın Başbakanımızın, Sayın Bakanlarımızın talimatlarıyla, takipleriyle, bize verdikleri destekle tamamladığımız Tecer-Kangal demiryoluyla ve bugün sefere verdiğimiz yerli modern rayotobüsleriyle  artık Divriği ve Sivas birbirine çok daha yakın hale geldi. On yıllardır aşılamayan dağları aşmaktan, on yıllardır açılamayan, neredeyse baba oğul iki bekçiyi emekli eden, Sayın Başbakanımızın bizzat takip ettiği Deliktaş tünelini açmaktan, 50 kilometrelik yeni, sinyalli demiryolu yapmaktan, yeni trenleri Sivas'ımıza getirerek bu bölgede yaşayan insanımızı modern bir demiryoluyla buluşturmaktan demiryolcular olarak mutluyuz" sözleriyle duygularını ifade etti.

Karaman "Sivas'ımızın bir demiryolu şehri olduğunu çok iyi biliyoruz. Onun için Ankara-Sivas yüksek hızlı demiryolunu, ihalesini yaptığımız Sivas-Erzincan demiryolunu inşallah kısa sürede bitirip, Sivas'ı hem doğusuna hem batısına hızlı trenlerle bağlamak için var gücümüzle çalışıyoruz.

Sivas Yüksek Hızlı Tren Garı projeleri hazırladık. Bu projeler arasında halkımız seçim yaptı, sizin seçtiğiniz projeyi hızlı tren garı olarak yapıyoruz. Ortadoğu'nun en büyük travers üretim tesisini Sivas'ımıza açtık. Türkiye'nin en büyük lojistik merkezlerinden birini Sivas'a kuruyoruz. Cumhuriyet Üniversitesi'nde raylı sistemler bölümü açtık.

Türkiye'nin en modern yük vagonlarını TÜDEMSAŞ'ta üretiyoruz. Şimdi de milli yük vagonu projesini Sivas'ta gerçekleştiriyoruz. Sivas'ın bütün demiryollarını, yapıldığı günden bu yana yenilenmeyen yollarını yeniledik. Bugün ise, rayotobüsleri, yerli trenimiz olan modern Anadolu setlerini burada sefere veriyoruz sevinçliyiz" dedi.

Yılmaz: “ Ankara-Sivas YHT Projesi ile hızlı tren de  Sivas'a gelecek”

Milli Savunma Bakanı İsmet Yılmaz ise, yaptığı konuşmada Sivas'ı Divriği'ye yakınlaştırdıklarını, mesafeleri kısalttıklarını dile getirdi.
Ankara-Sivas arasında yapımı devam eden hızlı trenin çağdaşlığın işareti olduğuna dikkati çeken Yılmaz, "Bir olursak, birlikte olursak, hızlı treni de Sivas'a geldiğimizde bu gözlerle göreceğiz" sözleriyle konuşmasını sürdürdü.

 

Raybüs'ün gerçekleşmesinde emeği olanlara teşekkür eden Yılmaz: "Allah kazasız, belasız seferler nasip etsin. Bu rayotobüs seferleriyle her vatandaşımıza 3 saat kazandırmış oluyoruz" dedi.

 

Konuşmaların ardından, kurdele kesilerek, Divriği-Sivas arasındaki seferler başlatıldı. Bakan Yılmaz, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Müsteşarı Mehmet Habib Soluk, Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları (TCDD) Genel Müdürü Süleyman Karaman ve beraberindekiler, rayotobüsle seyahat etti.

 

Her türlü konfora sahip olan ve TCDD'nin bağlı ortaklığı TÜVASAŞ'ta üretilen Anadolu Setleri; Sivas'tan 08.45, 17.50, Divriği'den 06.00 ve 14.45'de hareket ediyor.

 

50 km'lik Tecer-Kangal varyantının bitirilmesiyle yakınlaşan Sivas-Divriği arasında sefere konulan Anadolu setleriyle seyahat süresi  5 saatten 2 saat 16 dakikaya indi.

 

Bilindiği üzere; Tecer-Kangal varyantı azami yol eğimini ‰ 14'e düşürürken minimum kurp yarıçapını 1000 m'ye çıkarmakta, lokomotif çekerini % 40 artırıp seyir süresini 75'ten 30 dakikaya düşürerek zaman ve yakıt tasarrufu sağlamaktadır. Varyantta konvansiyonel hatlardaki en uzun tünel olan 5.5 km'lik Deliktaş Tüneli de bulunmaktadır.

 

Yerli üretim Anadolu setleri ise; daha konforlu ve daha hızlı bir hizmet sunmakta, kısa ve orta mesafeli taşımacılıkta işletme maliyetini düşürmekte, demiryolunun yolcu taşımadaki payını artırmaktadır.