EN
Resim: udh-logo Resim: ataturk-img
Haberler Resim
SAMSUN LİMANININ İŞLETME HAKKI 36 YILLIĞINA DEVREDİLDİ'

Ulaştırma Bakanı: “Liman özelleştirme gelirlerini demiryolu ve karayolu yapımında harcıyoruz.”
TCDD Samsun limanının işletme hakkının 36 yıllığına CEY Group'a devrine ilişkin sözleşme, 6 Nisan 2010 günü Ankara'da düzenlenen törende imzalandı.

Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, törende yaptığı konuşmada, özelleştirmenin toplumda haksız bir algılamaya dönüştürüldüğünü bunun gerçeği yansıtmadığını ifade ederek, limanlarla ile ilgili durumun da özelleştirme değil, uzun süreli işletme hakkı devri olduğunu vurguladı.

 Yıldırım, limanın mülkünün devlette kalmaya devam edeceğini, ancak ''daha esnek çalışma şartlarına sahip, daha kolay karar verebilen, daha hızlı yatırım yapabilen'' özel sektöre devredildiğini söyledi.

Samsun limanının 36 yıllığına işletme hakkının devredildiğini, benzer uygulamanın Mersin limanında yapıldığını anımsatan Yıldırım şunları söyledi:” Samsun limanının demiryolu bağlantısı, karayolu altyapısı, havaalanı bağlantısı gibi modern taşımacılık açısından önemli imkanlara sahip. Bu altyapının özel sektör dinamizmiyle birleşmesiyle ülke ekonomisine önemli katma değer yaratılacağına inanıyorum.”

Bakan Yıldırım, demiryollarının 7 limanından 2'sinin işletme hakkı devrinin tamamlandığını, kurumun aktif işletmecilikten denetleyen bir konuma geçtiğini ifade ederek, ''Yakında Bandırma limanı da aynı şekilde işletme hakkı devri suretiyle özel sektöre bırakılacak'' dedi.

Uzun süreli kiralama, işletme hakkı devrinden elde edilen kaynakların ''güzel işler için harcandığını'' ifade eden Yıldırım, Mersin limanından aldıkları 750 milyon dolar ve Samsun limanından gelen 125 milyon doların demiryolu ve karayolu yapımına harcandığını anlattı.

Bu Varlıklar 72 Milyon Türk Milletinindir

Samsun limanının bağımsız devletler topluluğu, Orta Doğu ülkeleri arasında da ticaretin gelişmesi için ''önemli bir pencere'' olduğunu ifade eden Yıldırım, ''Samsun-Kavkaz hattıyla yine Samsun limanından demiryolu, vagon taşımacılığı, feribot ve demiryolu vasıtasıyla gerekleşecek. Bu konudaki anlaşmayı da parafe ettik. Rusya Devlet Başkanı Medvedev'in ülkemizi yakında ziyareti sırasında imzalar atılmış olacak'' dedi. Tek amaçlarının limanların, demiryollarının daha rekabetçi bir şekilde çalışmasını sağlamak olduğunu ifade eden Yıldırım, '' Bu varlıklar ister özel sektör, ister kamu sektörünün olsun hepsi 72 milyon Türk Milletinindir, sonunda biz buranın emanetçisiyiz'' dedi.

Geç Kalınmış Bir Karar

Törende Konuşan Bayındırlık ve İskân Bakanı Mustafa Demir, Samsun Limanı'nın özelleştirilmesinin aslında geç kalınmış bir karar olarak nitelendirdi. Bakan Demir, Samsun'da deniz, kara, hava ve demiryolu inşaatlarının devam ettiğini, daha önce de Sigara İşletmesinin, Azot İşletmesinin ve Bakır İşletmesinin özelleştirildiğini ifade ederek, Samsun Limanı'nın işletme hakkının devrinden sonra limanda çok önemli atılımların gerçekleşeceğine inandığını kaydetti.

Rekabet İçin Özel Sektör Şart

Maliye Bakanı Mehmet Şimşek ise küresel krize rağmen liman işletme hakkının % 100 yerli firma tarafından alınmasının Türkiye'nin geldiği noktayı gösterdiğini belirtti. Şimşek, “Kamu kaynakları kıt olduğu için özel sektörden faydalanmak gerekiyor. Küresel liman işletmeleriyle rekabet edebilmek için de limanların özel sektör eliyle işletmemiz gerekiyor” dedi.

Konuşmaların ardından Samsun Limanı'nın işletme hakkı devir sözleşmesi, Maliye Bakanı Mehmet Şimşek, Bayındırlık ve İskan Bakanı Mustafa Demir, Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, Özelleştirme İdaresi Başkanvekili Ahmet Aksu, Devlet Demiryolları Genel Müdürü Süleyman Karaman ve CEY Group Yönetim Kurulu Başkanı Ali Avcı tarafından imzalandı.