EN
Resim: udh-logo Resim: ataturk-img
Haberler Resim
SAMSUN-KALIN DEMİRYOLU MODERNİZASYONU İÇİN İMZALAR ATILDI

Samsun-Kalın Demiryolu Hattının Modernizasyonu Projesi Yapım Sözleşmesi, 3 Temmuz 2015 tarihinde Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Feridun Bilgin, AB Türkiye Delegasyonu Maslahatgüzarı Bela Szombati ile AB Delegasyonu Temsilcileri ve TCDD Genel Müdürü Ömer Yıldız’ın katıldığı törenle imzalandı.

 

“AB SINIRLARI DIŞINDAKİ EN BÜYÜK MEBLAĞLI PROJE”

Törende konuşan Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Feridun Bilgin, Samsun-Sivas Demiryolu Hattının Modernizasyonu Projesinin AB hibeleriyle AB sınırları dışında gerçekleştirilen en büyük meblağlı proje olma özelliğini taşıdığını vurguladı. Hattın modernizasyonu için ayrılan 220 milyon avroluk AB hibesinin yanı sıra 39 milyon avroluk yerli kaynağın da proje için tahsis edildiğini ifade etti.

 

2011 yılından itibaren Köseköy-Gebze ve Irmak-Karabük-Zonguldak hatlarının rehabilitasyonu ve modernizasyonu olmak üzere iki büyük altyapı projesine imza atıldığını ifade eden Feridun Bilgin,  Ulaştırma Operasyonel Programı kapsamında Samsun-Sivas Demiryolu Hattının Modernizasyonu Projesi’nin, yüklenici Çelikler, Gülermak ve Çek Cumhuriyeti’nden AZD ortak girişimi tarafından 2017 yılsonu itibari ile tamamlanacağını ifade etti.

 

AB ile söz konusu iş birliğinin 2014-2020 yıllarını kapsayan IPA 2 döneminde de devam edeceğine ve Ulaştırma Operasyonel Programı'nın başarısının daha da yükseleceğine olan inancının tam olduğunu altını çizen Bakan Bilgin, Halkalı-Kapıkule Demiryolu Hattı Projesi'nin Çerkez-Kapıkule kesiminin yapımını da AB hibe programları çerçevesinde gerçekleştireceklerini belirtti.

 

“SAMSUN-SİVAS ARASI 5 SAATE DÜŞECEK”

TCDD Genel Müdürü Ömer Yıldız da gerçekleştirilen yüksek hızlı ve hızlı demiryolu projelerinin ülkenin dört bir yanını kapsayacak şekilde genişlemekte olduğunu 2009 Ankara-Eskişehir 2011 Ankara-Konya 2013 Eskişehir-Konya 2014 Ankara-İstanbul olmak üzere büyük projelere imza atıldığını vurguladı.

 

Bu projelerin yanı sıra mevcut hatlarımızın kapasitesini ve kabiliyetini artırmak amacı ile modernizasyon çalışmaları yapıldığını bu kapsamda son 12 yıllık süreçte 9.396 km konvansiyonel hattın yenilendiğini ve pek çok hattın da elektrifikasyon ve sinyalizasyon çalışmalarının devam ettiğini, 2023 yılına kadar tüm hatların modernizasyonun tamamlanmasının hedeflendiğini dile getirdi.

 

Katılım Öncesi Yardım Fonu’nun, “Ulaştırma Operasyonel Programı” kapsamında demiryollarının modernizasyonu için kullandırılmasından dolayı demiryolcular adına gurur duyduğunu ifade eden Yıldız, “Projenin hayata geçmesiyle yolcu trenleri hızı 40 km/saatten 80 Km/saate çıkacak, Samsun-Sivas arasındaki seyahat süresi de 9,5 saatten 5 saate düşebilecektir.  Hattın günlük kapasitesi 21 trenden 54 trene çıkacak, hemzemin geçitler otomatik bariyerli hale getirilirken istasyon ve duraklarda bulunan peronların engelli erişimine uygun olarak AB standartlarında iyileştirilecektir.” dedi.

 

Projenin tamamlanmasıyla 2018 yılında mevcut yolcu trafiğinin 95 milyon-yolcu km’den 168 milyon yolcu-km.ye, yük trafiğinin ise 2018 yılında 657 milyon ton km’den 867 milyon ton-km. ye çıkabileceğinin altını çizen TCDD Genel Müdürü Ömer Yıldız, konuşmasını şöyle tamamladı:

 

“Yük ve yolcu taşımacılığında demiryolu payını artıracak olan projenin tüm paydaşlarla koordineli bir şekilde gece gündüz çalışılarak, belirlenen süreler içerisinde tamamlanacağına inanıyorum.”