EN
Haberler Resim
SANATÇILAR DEMİRYOLLARI İÇİN NE DEDİ'

Melike Demirağ

Ankara Garı'nı o dönemde müteahhitlik yapan dedem inşa etmiş. Fakat inşaatın yarısına gelindiğinde çalışmaları beğenmediği için, yıktırıp kendi cebinden tamamlatmış.

Hatice ASLAN

Eski bir demiryolcu çocuğu olarak benim babam Sivas Demiryollarından emekli, o yüzden ternlerin ben de başka bir yeri vardır. Çocukluğumuzda bize Sivas'ta kart verirlerdi. Biz o kartlarla sinemaya giderdik. Her gittiğimizde zımbayı basarlardı. Galiba Perşembe akşamlarıydı.

Demiryollarının eskiden beri sanata karşı desteği vardı. O zamanlar kurum tarafından ailelere dağıtılan bir kart vardı. Biz o kartlarla sinemaya giderdik.

Çocukluğum zaten hep tren yolculuklarıyla geçti. Tren yolculuğunun bir özelliği de doğa ile iç içe olmaktır. Ağaçlar çiçek açmıştır, bunları görme imkanı bulursunuz.

Sivas'a hızlı tren projesini duyduğumda çok sevinmiştim. Doğunun ekonomik anlamda hızlı trene ihtiyacı var.

Ben demiryolları hakkındaki gelişmeleri bu sefer Ankara film festivaline giderken değil de daha önceden öğrenmek isterdim. Şu anda bu tren de olmasaydım, herhalde gazetede küçük bir küpür görecektim. Oysa gazetelerin, televizyonların demiryollarındaki gelişemeleri değişik formatlarda daha çok işlemesi gerekiyor. İyi ki trenle gelmişim .

Yüksel ARICI

Yıllardan beri sinemada kullanılan tren, demiryolu yolu objesi var. Bu da sinemada kullanılan önemli bir estetik. Ama bunu sinema dışında da yaşamak gerekiyor. İşimiz gereği fazla binemiyoruz trenlere. Oysa çok farklı şeyler yaşatır trenler insana.

Aytaç ARMAN

Biz geçen yıl yapılan film festivaline de trenle gitmiştik. Biz demiryollarının gelişmesini bekliyoruz. Belki hiçbir hükümete demiryollarını geliştirme şansı vermediler. Geçen yıl ve bu yıl Ankara'ya gelirken hızlı demiryolu çalışmalarını izleme olanağımız oldu. Raylı sistemlerin gelişeceğini ve Ankara-İstanbul ile bunun sınırlı olmayacağını umuyoruz. Ben hızlı tren başladığı zaman on yaşındaki oğlumla Ankara-İstanbul arasında sadece hızlı trene binme amaçlı bir seyahat yapmayı planlıyorum.

KEMAL İNCİ

Ben her zaman treni çok sevmişimdir. Bize davetler olduğunda eğer seyahat trenleyse özellikle katılırım. Eskiden trenler bu kadar konforlu değildi, artık daha konforlu trenlerle güvenli bir şekilde seyahat edebiliyoruz. Tüm Avrupa hızlı demiryollarını kullanıyor. İnşallah bizim ülkemizde de yakında başlayacak.

SUNA KESKİN

Trenler benim çocukluğumdan beri hayatımın bir parçasıdır. Babam bir memurdu ve ordan oraya tayın olurdu ve biz trenle seyahat ederdik tren yolculuğunu gerçekten çok severim o kadar güzel duygular verir ki insana tren yolculukları. Bana değil bir çok insana bu duyguyu vermiştir. Bir defa etrafı tabiatı seyretmeye bayılıyorum. İkincisi düşünme fırsatı dinlenme fırsatı oluyor. Demiryolları gerçekten bunu sağlıyor bize. Çok güzel servisi var. Çok nazik bir personeli var her zaman ama bunu teşhis etmişimdir. Hayal kurmak trenlerde çok güzeldir. Düşünmek çok güzeldir. Okuyabilirsiniz, yazabilirsiniz trenlerde.

Nevin CANGÜR

Daha önce kominist icadı diye tanımlanan treni ben çok seviyorum. Çünkü bizim kuşağımız özellikle de memur çocukları hep trenle seyahat ederdik. Tayini çıkan memur evini trenle taşırdı. Öğrenciliğimizde sömestri tatillerinde trenle seyahat ederdik. Kompartmanlara gazlı ocaklar koyulur, çay demlenirdi. Hatta çocuklu aileler salıncak bile yaparlardı. Hep trende geçen bir film yapmak istedim, nihayet Kültür Bakanlığı'nın desteğini alabildim. Filmin ilginç bir öyküsü var. Olay trende başlayıp trende bitiyor.

LEVENT ÜLGEN

Benim devlet demiryolları ile tanışıklığım daha doğrusu trenlerle tanışıklığım ortaokul zamanlarıma dayanır. Ortaokulda bir arkadaşım vardı. Erzurum'da. Babası istasyon şefiydi. Hep hayran kaldım trenlere ve uzun yıllarda trenle seyahat ettim. Özellikle de yataklı vagonla. Ankara - İstanbul arası. Tabi ki çok rahat, çok konforlu bence en güvenli ulaşım aracı. Keyfi muhteşem, yemekli vagonun olması harika. Yataklı vagonun olması harika. Bir tek üzüntü ve şikayetim avrupadaki gibi bizde gelişmemiş olması Ben daha çok gelişmesini daha çok ilerlemesini 10. yıl marşımızda olduğu gibi yurdun her tarafına dağılmasını, demir ağların örülmesini tercih ederim. Gerçekten çok keyifli seyahat aracı. Ayrıca sinema festivaline destek vermesi çok güzel bir şey. Hem sanat adına.. Yıllardır görmediğimiz sinema dostlarımızla sinema konuşuyoruz, sanattan konuşuyoruz. Demiryollarını konuşuyoruz. Çok keyifli bir yolculukla Ankara'ya gidiyoruz. Söylediğim gibi sanata destek vermesi de çok gurur verici bir şey. Ben bir an önce hızlı trenimizin de devreye girmesini sağlam ve sağlıklı bir şekilde ilerlemesini diliyorum. Yurdun dört bir yanına yayılırsa ne güzel olur.